۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین "سرعت غیر مجاز" بیشترین عامل تصادفات جاده‌ای نوروزی در آذربایجان‌غربی
کد خبر: ۳۲۴۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

"سرعت غیر مجاز" بیشترین عامل تصادفات جاده‌ای نوروزی در آذربایجان‌غربی

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: گروه‌های راهداری با آمادگی کامل مشغول خدمات رسانی به مسافران نوروزی هستند.

"سرعت غیر مجاز" بیشترین عامل تصادفات جاده‌ای نوروزی در آذربایجان‌غربی
به گزارش صبح قزوین به نقل از ایسنا، خلیل محبت‌خواه با اشاره به آمادگی کامل راهداران برای استقبال از موج دوم مسافران نوروزی گفت‌: 69 گروه راهداری به طور شبانه روزی در مراکز ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌های تابعه، راهدارخانه‌ها و همچنین در راه‌های استان علاوه بر نظارت مستمر بر وضعیت راه‌ها در صورت ایجاد هرگونه مشکل در رفت و آمد وسایل نقلیه خدمات رسانی می‌کنند.
  خلیل محبت خواه همچنین از حضور گسترده اکیپ‌های خدماتی-تعمیراتی سیار با هدف رفع نقص احتمالی کاربران جاده‌های استان خبر داد و افزود: در نوروز امسال 16 اکیپ سیار ارائه دهنده خدمات مکانیکی در محورهای ارتباطی آذربایجان‌غربی با استفاده از امکانات و تجهیزات داخلی مستقر هستند.
  وی با اعلام اینکه عملیات راهداری نوروزی با استفاده از 483 دستگاه ماشین آلات سنگین و سبک اجرا می‌شود، اضافه کرد: دراین ایام 15 گشت مجهز به سیستم GPS در 220 کیلومتر بزرگراه، 804 کیلومتر راه اصلی و نیز 1988 کیلومتر راه فرعی از شبکه راه‌های آذربایجان غربی برای اجرای عملیات راهداری نوروزی فعالیت می‌کنند.
  این مقام مسوول یادآور شد: وضعیت راه‌های ارتباطی استان از طریق تلفن گویای 141 اعلام می‌شود.
  قائم مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در ادامه توزیع کتابچه مسافت راه‌ها در بین مسافران و تبلیغات محیطی در راستای آگاهی از سامانه‌های اطلاع رسانی و پاسخگویی به مردم و همچنین به روز رسانی پیام‌های هشدار و ایمنی در تابلوهای پیام متغیر را از دیگر اقدامات حوزه راهداری در ایام نوروز ذکر کرد.
  محبت خواه در ادامه با اشاره به افزایش 40 درصدی میزان تردد خودروها در ایام نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از محورهای مواصلاتی استان گفت: تا به امروز بیشترین میزان ترددها در حوزه استحفاظی استان مربوط به آزادراه ارومیه- تبریز، بزرگراه ارومیه- مهاباد- میاندوآب و بزرگراه ارومیه-سرو بوده است.
  وی با تأکید بر اینکه بیشترین عامل تصادفات جاده‌ای داشتن سرعت غیر مجاز، خستگی و خواب آلودگی رانندگان بوده است، متذکر شد: رعایت سرعت مطمئنه و توجه به علائم ایمنی جاده‌ای در رانندگی شرط اول داشتن سفری ایمن است.
  انتهای پیام

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان