۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین طعم تلخ شکست را در ذائقه آمریکا ومتحدانش قرار می دهیم/منابع گازی موتور حرکت اقتصاد ایران
کد خبر: ۳۲۳۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

حجت الاسلام ابوترابی فرد:

طعم تلخ شکست را در ذائقه آمریکا ومتحدانش قرار می دهیم/منابع گازی موتور حرکت اقتصاد ایران

ابوترابی گفت: کشور عراق به گاز ایران سخت نیازمند است وبا منابع گازی که داریم در دنیا ممتاز هستیم.

طعم تلخ شکست را در ذائقه آمریکا ومتحدانش قرار می دهیم/منابع گازی موتور حرکت اقتصاد ایران

به گزارش صبح قزوین،  نماز جمعه این هفته به امامت محمد حسن ابوترابی فرد امام جمعه قزوین اقامه شد.

خطیب نماز جمعه این هفته اظهار داشت: امید است سال 92 برای آحاد ملت ایران اسلامی، سالی همراه با سعادت وسال خلق دوحماسه سیاسی واقتصادی باشد.

وی با گفت: انسان متقی به دو سلاح ایمان وعمل صالح آراسته است که هر قدر در آراستگی این دو سلاح سبقت گیریم در مرتبه ای بالاتر از تقوا قرار خواهیم داشت.

ابوترابی فرد با تاکید بر کلیدواژه تحول با الهام از قرآن کریم اضافه کرد: خدای سبحان می فرماید، شما را متحول می نمایم وآن تحول در گفتار وسخن است و ای پرهیزگاران هرسخنی را نباید بر زبان جاری کرد بلکه باید از روی اصول ومبانی صحیح حرف زد به طوری که قول ، قولی سدید باشد.

ابوترابی با اشاره به مناسبت های پیش رو ازجمله روز جمهوری اسلامی وروز طبیعت بیان داشت: حوادثی که در فروردین ماه سال 58رخ داد ورژیم شاهنشاهی را با یک عقبه 1500ساله فرو ریخت، نخستین بار با طلوع حکومت علوی و با رکن مستحکم ولایت فقیه ایجاد شد.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم در دو حوزه حماسه سیاسی واقتصادی به قله های بلند دست یابیم ودر صحنه عمل عینیت بخشیم باید اساس حرکت خود را قول سدید قرار دهیم،چرا که حماسه سیاسی واقتصادی دستاورد قول سدید است.

ابوترابی عنوان کرد: در رویارویی با نظام سلطه در موقعیت حساس وتعیین کننده ای قرار داریم چرا که قبل از انقلاب عظیم ملت ایران، هیچ ملتی تصور نمی کرد که ایران چنین حماسه ای خلق کند.

خطیب نماز جمعه این هفته ادر ادامه افزود: اگر حماسه بزرگ سیاسی ایران نبود، حماسه غزه ولبنان شکل نمی گرفت، دیروز آمریکا با امید قطعی به فتح عراق فکر می کرد وامروز شاهد خروج همراه با ذلت لشگر آمریکا از عراق هستیم.

وی ادامه داد: امروز باید طعم تلخ شکست را در ذائقه آمریکا ومتحدان او قرار دهیم،که کلید این کار در راهپیمایی 22بهمن سال 91 و در اوج تحریم نماد سیاسی ملت ایران زده شد.

ابوترابی تاکید کرد؛ در حوزه حماسه سیاسی انتخابات 92را پیش رو داریم، همان طور که تاریخ ایران نشان داده است حضور ومشارکت ملت با رای به مردم سالاری دینی واعلام وفاداری به رهبری در عالی ترین سطح آرامش یک صفحه زرین ماندگار دیگری در کتاب انقلاب اسلامی خلق خواهد شد.

وی در حوزه اقتصادی ابراز امیدواری کرد که اقتصاد ایران با ظرفیت بزرگی که دارد باید اقتصاد منهای نفت باشد.
کشور در اوج تحریم کلنگ دو طرح بزرگ انتقال گاز به پاکستان وشبه قاره هند زده است.

ابوترابی خبر داد:  کشور عراق هم به گاز ایران سخت نیازمند است وما با منابع گازی که داریم اولین در دنیا هستیم، از درآمد حاصل از آن را به صندوق توسعه ملی واریز وبه موتور حرکت اقتصاد ایران مبدل می کنیم.

هم چنین عنوان کردوگفت: کشور ما در 8سال آینده حدود 111 میلیون بشکه در روز به جهان  صادر خواهد کرد.
ما نیز پیش بینی می کنیم و به کشورهایی که از ما نفت نخریدند هرگز نفت نمی فروشیم.

وی در پایان تاکید کرد، در سال 2020بشکه های نفتی که توزیع می شود 20درصد افزایش می یابد ونفت خود را به فراورده های نفتی تبدیل می کنیم وبه اقتصاد بزرگی خواهیم فروخت.

انتهای پیام/4003/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان