۲۷/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۹ دوشنبه

صبح قزوین اعزام ۱۰۸ ایثارگر قزوینی به حج تمتع
کد خبر: ۳۱۹۰۲۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۵/۱۰ ساعت: ۱۱:۴۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بنیاد شهید استان خبر داد:

اعزام ۱۰۸ ایثارگر قزوینی به حج تمتع

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین از اعزام یکصد و ۸ ایثارگر قزوینی به حج تمتع در سال جاری خبر داد.

اعزام ۱۰۸ ایثارگر قزوینی به حج تمتع
غلامرضا حقایق‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: حج تمتع از سفرهای معنوی است که به مسلمانان واجب شده هر ساله به این سفر معنوی اعزام شوند.

وی با بیان اینکه عموم مردم به حج تمتع در سال جاری می‌روند، افزود: در کنار آن‌ها، خانواده‌های شهدا و ایثارگران هم به این سفر معنوی اعزام و از برکات آن برخوردار می‌شوند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با اشاره به اینکه سال گذشته 72 نفر از جامعه ایثارگران به حج تمتع اعزام شدند، گفت: این آمار با رشد 50 درصدی به یکصد و 8 نفر رسیده است.

حقایق‌پور افزود: از آمار یاد شده 8 نفر از والدین شهدا، 13 نفر از همسران شهدا، 6 نفر از فرزندان شهدا، 7 نفر از همراهان خانواده شهدا، 37 نفر از جانبازان، 29 نفر از همسران جانبازان و 8 نفر از آزادگان و همسرانشان است.

این مسئول با اشاره به جامعه ایثارگرانی که نمی‌توانند به تنهایی حج تمتع بروند، گفت: کمیسیون پزشکی حج و زیارت آنان را معاینه می‌کند و در صورتی که ناتوانی‌یشان را تایید کند، یک نفر از عزیزان‌شان می‌تواند به عنوان همراه به این حج برود.

حقایق‌پور به شرایط اعزام‌شدگان به حج تمتع اشاره کرد و گفت: والدین شهدا و جانبازان 70 درصد که تاکنون به حج تمتع نرفته‌اند در اولویت اول اعزام به این سفر معنوی هستند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان