۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین انتقاد عفو بین‌الملل از شرایط نامطلوب مسیحیان مصر
کد خبر: ۳۱۸۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

انتقاد عفو بین‌الملل از شرایط نامطلوب مسیحیان مصر

سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد، مسوولان مصری در حمایت و محافظت از مسیحیان قبطی این کشور در قبال خشونت‌های طائفه‌ای شکست خورده‌اند.

انتقاد عفو بین‌الملل از شرایط نامطلوب مسیحیان مصر
به گزارش صبح قزوین به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، حسیبة حاج صحراوی، معاون مدیر برنامه‌های خاورمیانه و شمال آفریقا در عفو بین‌الملل اعلام کرد که قبطی‌ها در مصر در عرصه اعمال قانون با تبعیض مواجه هستند و همواره قربانی حملات طائفه‌ای می‌شوند.
  صحراوی تصریح کرد: زمان آن فرا رسیده است که مسوولان مصری به صورت جدی با خشونت‌های طائفه‌ای برخورد کنند، چرا که آن‌ها مسوول محافظت از مردم، خانه‌ها و اموالشان هستند.
  وی در ادامه افزود: محمد مرسی، رییس‌جمهوری مصر باید تدابیری در راستای مقابله با خشونت‌های طائفه‌ای اتخاذ کند و در صورت وقوع این خشونت‌ها عاملان آن را به دستگاه قضایی تحویل دهد، چرا که خود وی چندین مرتبه تاکید کرده است که رییس‌جمهوری تمام مصری‌هاست.
  عفو بین‌الملل اعلام کرد، خشونت‌های طائفه‌ای از 19 تا 25 مارس سال جاری در منطقه "الواسطی" واقع در استان "اسیوط" شدت یافت و گروهی از سلفی‌ها و حامیان آن‌ها مغازه‌های مسیحیان را با اعمال زور بستند.
  ساکنان این منطقه اعلام کردند، نیروهای امنیتی مصر در این مسئله مداخله نکرده و مراکز پلیس نیز در بیشتر موارد به شکایت‌هایی در این خصوص رسیدگی نکردند.
  انتهای پیام

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان