۲۷/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۹ دوشنبه

صبح قزوین دومین اکسپوی هنری در قزوین برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۱۷۹۴۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۵/۴ ساعت: ۸:۱۶ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان:

دومین اکسپوی هنری در قزوین برگزار می‌شود

مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین گفت: پس از گذشت یک دهه دومین اکسپوی هنری قزوین برگزار می‌شود.

دومین اکسپوی هنری در قزوین برگزار می‌شود
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر صبح قزوین ، هادی طاهرخانی مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: پس از گذشت یک دهه دومین اکسپوی هنری قزوین برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه به فروش گذاشتن آثار هنرمندان استان و همسو با شعار سال مبنی بر حمایت از کالای ایرانی است.

مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین ابراز کرد: دومین اکسپوی هنری قزوین از ۹تا۱۲ مردادماه به مدت ۴ روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان برگزار خواهد شد.

۷۰ اثر هنری به حراج گذاشته خواهد شد
این مسئول بیان کرد: بیش از ۲۵۰ اثر در این نمایشگاه عرضه می‌شود و در روز پایانی نمایشگاه نیز ۷۰ اثر هنری به حراج گذاشته خواهد شد.

طاهرخانی در ادامه گفت: آثاری که به حراج گذاشته خواهد شد در زمینه خوش نویسی، نقاشی، نقاشی خط، نگارگری، تصویر سازی، مجسمه و عکس است.

وی با بیان اینکه حمایت اقتصادی از آثار هنری نیازمند فرهنگ سازی است عنوان کرد: شعار دومین اکسپوی هنری قزوین ” هر خانه یک اثر هنری” است.

مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین گفت: ما در این نمایشگاه هیچ نفع مالی نداریم چراکه معتقدیم باید برای بهبود وضعیت اقتصادی هنرمندان و فروش آثار باید حمایت‌‌های لازم را داشته باشیم.

طاهرخانی عنوان کرد: استانداری، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان قزوین، شواری شهر قزوین، شهرداری قزوین، مخابرات، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و شرکت شهرک‌های صنعتی در برگزاری این نمایشگاه ما را یاری کرده‌اند.

آثار هنری در اکسپوی قزوین هیچ مشابهی ندارد
محدثه قافله باشی رئیس شورای سیاست گذاری اکسپوی قزوین در ادامه این نشست اظهار کرد: این رویداد مهم با کمک انجمن‌های هنری از جمله سینمای جوان، خوش نویسان و هنرهای تجسمی اجرا می‌شود.

وی افزود: تا کنون ۲۰۰ از ۸۰ هنرمند به دبیرخانه رسیده است و سعی کردیم آثاری که در معرض نمایش گذاشته خواهند شد فاخر بوده و کپی نباشند.

قافله باشی با بیان اینکه همه آثار مربوط به هنرمندان قزوینی است ابراز کرد: این آثار توسط یک هیئت داوری برگزیده شده و در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت که هیچ مشابه دیگری ندارند.

وی یادآورشد: در رشته خوشنویسی ۱۰۰ اثر از ۴۸ هنرمند و در بخش عکس ۳۰ هنرمند با ارائه ۴۴ اثر حضور دارند.

رئیس شورای سیاست گذاری اکسپوی قزوین گفت: آثار هنری در این نمایشگاه از ۸۰۰ هزارتومان تا ۵۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

علی نصیری مدیر اجرایی اکسپوی قزوین در ادامه عنوان کرد: هنرمندان در تولید آثار مشکلی ندارند اما در عرضه و فروش تولیدات خود با مشکل مواجه هستند.

وی افزود: خوشبختانه در دومین اکسپوی قزوین با در کنار هم قرار گرفتن هنرمندان و بنگاه‌های اقتصادی شاهد یک اتفاق خوب هستیم.

نصیری گفت: یکی از مزایای این نمایشگاه این است که علاقه مندان می‌توانند در یک فضای وسیع از آثار هنری دیدن کنند.

قزوین نیازمند نگارخانه خصوصی است
حسن یوسفی مشاور علمی اکسپو در این نشست اظهار کرد: هنر تاثیر گذارترین زبان و رسانه است.

وی افزود: برگزاری اکسپو به۱۵۰ سال قبل در اروپا بازمی‌گردد که با هدف مطلع شدن مردم از روند فعالیت‌های هنری و فراهم کردن بستر حمایت اقتصادی از هنرمندان است.

یوسفی در ادامه گفت: ما پس از گذشت یک دهه شاهد برگزاری دومین اکسپوی تخصصی هنری در قزوین هستیم که از رسانه‌ها انتظار می‌رود در اطلاع رسانی این رویداد بزرگ تلاش کنند.

حمید نیرومند مدیر حراج اکسپوی هنری قزوین در پایان این نشست گفت: هنرهای تجسمی از پرشاخه‌ترین هنرها است.

وی افزود: هنر بر روی مخطبان اثرگذاری بسزایی دارد و امیدواری در سال حداقل شاهد برگزاری ۲ اکسپوی هنری در قزوین باشیم.

نیرومند ابراز کرد: آثار تجسمی بیشترین ارزش افزوده را برای بنگاه‌های اقتصادی دارند اما متاسفانه شهر قزوین فاقد نگارخانه خصوصی است.

وی افزود: امیدواریم در دوره‌های بعد شاهد اجرای حراج حرفه‌ای در اکسپوی هنری قزوین باشیم چراکه در این دوره یک حراج ساده‌تری را اجرا خواهیم کرد.

افتتاحیه دومین نمایشگاه اکسپوی قزوین در روز ۹ مردادماه، ساعت ۱۸ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/2002

منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان