۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین برگزاری جشن نوروز در بلغارستان و ژاپن
کد خبر: ۳۱۶۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

برگزاری جشن نوروز در بلغارستان و ژاپن

به مناسبت فرا رسیدن نوروز باستانی، ایرانیان مقیم بلغارستان جشن نوروز را در این کشور برگزار کردند.

برگزاری جشن نوروز در بلغارستان و ژاپن
به گزارش صبح قزوین به نقل از ایسنا، جشن باشکوهی با حضور عبدالله نوروزی سفیر کشورمان، رایزنی فرهنگی، ایرانیان مقیم، دانشجویان، دوستداران زبان فارسی و گروهی از علاقمندان به نوروز در هتل ددمان صوفیا برگزار شد.
  در این مراسم که اشعاری از حافظ و فردوسی نیز قرائت شد، سفیر ایران در بلغارستان همبستگی ایرانیان با یکدیگر را ستود و از آنان خواست که در اعتلای کشور کوشا باشند.
  همچنین ایرانیان مقیم ژاپن نیز با حضور در سفارت ایران در توکیو سال نو را به یکدیگر تبریک گفتند.
  در مراسمی با حضور سفیر و اعضای سفارت ایران، مسئولین نهادها و دفاتر ایرانی، دانشجویان و جمع کثیری از ایرانیان مقیم ژاپن به همراه خانواده آنها و با تعدادی از ژاپنی‌های علاقه‌مند به فرهنگ و هنر ایرانی مراسم جشن نوروز سال یکهزار و سیصد و نود و دو هجری شمسی برگزار شد.
  رضا نظر آهاری سفیر ایران در توکیو ضمن آرزوی سال خوب همراه با سلامتی برای ایرانیان مقیم ژاپن، سال نو را به همه ایرانیان تبریک گفت.
  وی با بیان اینکه رسیدگی به مشکلات ایرانیان از اولویت وظایف نمایندگی است، خواستار تعاملات بیشتر ایرانیان با سفارت شد و گفت: یکی از مهمترین مسئولیت های سفارت ایران حمایت از حقوق شهروندان ایرانی مقیم ژاپن و رسیدگی و پیگیری به مشکلات آنهاست.
  نظر آهاری با اشاره به عملکرد بخش کنسولی سفارت، افزود: عمده کارهای اداری ایرانیان مربوط به این بخش است و انتظار داریم کلیه ایرانیانی که در ژاپن زندگی می کنند پیشنهادات و مشکلات خود را به سفارت منعکس کنند و مطمئن باشند مسائل و مشکلاتشان مورد ملاحظه قرار می گیرد و سعی و تلاش خواهد شد آنها را برآورده کنند.
  وی در بخش دیگر از صحبت‌های خود به زندانیان ایرانی که سهوا و یا عمدا جرمی مرتکب شده و در ندامتگاه ژاپن به سر می برند اشاره کرد و افزود: مسوولین پیگیرند تا بتوانند قرار داد انتقال زندانیان ایرانی را به کشور ایران را تسهیل کنند تا در سال جدید شاهد جابجایی زندانیان ایرانی به کشورمان باشیم.
  به گزارش ایسنا، رضا یوسفی، رایزن فرهنگی ایران در توکیو نیز عید نوروز و آغاز بهار طبیعت را به ایرانیان مقیم ژاپن تبریک گفت و ضمن ارائه عملکرد رایزنی فرهنگی در مدت یک سال، طی سخنانی به ماهیت عید نوروز پرداخت و با توجه به احادیث معتبر به بررسی برخی از ریشه ها و عقاید نادرست در مورد عید نوروز از زمان قبل و بعد از اسلام پرداخت.
  مدیر مجتمع آموزشی مدرسه ایرانیان مقیم ژاپن نیز فرهنگ و ریشه های عید نوروز و نمادهای سفره هفت سین را تشریح کرد.
  انهای پیام

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان