۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین اسرائیل: صلح با ترکیه به معنی اتمام حصر غزه نیست
کد خبر: ۳۰۹۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

اسرائیل: صلح با ترکیه به معنی اتمام حصر غزه نیست

اسرائیل اعلام کرده است معذرت‌خواهی نتانیاهو از اردوغان و عادی‌سازی روابط این رژیم با ترکیه به معنی اتمام حصر غزه نیست.

اسرائیل: صلح با ترکیه به معنی اتمام حصر غزه نیست
به گزارش صبح قزوین به نقل از فارس، اسرائیل گفته است توافق جدید با ترکیه نیازی به پایان دادن به حصر غزه ندارد.
خبرگزاری رویترز از قول یک مقام ارشد اسرائیلی اعلام کرد اتمام حصر غزه بخشی از پیمان صلح با ترکیه نیست و این رژیم در صورتی که امنیتش تهدید شود حصر فلسطینی‌ها را با سختگیری بیشتری ادامه خواهد داد.
روز جمعه (2 فروردین) گزارش شد بنیامین نتانیاهو طی مکالمه‌ای تلفنی با نخست وزیر ترکیه، از وی بابت حمله نیروهای اسرائیلی به کشتی‌های حامل کمک‌های انسان دوستانه به غزه عذرخواهی کرده است.
در سال 2010 (خرداد 1389) نیروهای اسرائیلی به کشتی‌های حامل کمک‌های انسان‌دوستانه که راهی غزه بودند حمله کرده و 9 فعال غیرنظامی ترکیه را کشتند.
این کشتی‌های کمک‌رسان را ترکیه در شرایطی به غزه ارسال می‌کرد که اسرائیل این شهر را محاصره کرده بود و محدودیت‌های شدیدی بر آن اعمال می‌کرد.
حصر غزه هم پس از آن صورت می‌گرفت که حماس توانسته بود در سال 2007 در انتخابات مجلس فلسطین پیروز شود.
«رجب طیب اردوغان» در خلال این درگیری‌های سه ساله همواره پایان دادن به حصر غزه را یکی از شرایط پیمان صلح با اسرائیل عنوان کرده بود.
علی‌رغم این، «یاکوف آمیدور» مشاور ارشد امنیت داخلی اسرائیل گفت: «ما با ترکیه توافق نکردیم که تحت هر شرایطی انتقال همه چیز به غزه را ادامه خواهیم داد و اگر آنها به شلیک موشک از آنجا ادامه دهند، حصر علیه ساکنان آن را بشکنیم.
» وی افزود: «ما قصد نداریم به خاطر توافق با ترکیه از حقمان برای واکنش به آنچه در غزه می‌گذرد، دست بکشیم.
» «آمیدور»، از سوی دیگر، خاطرنشان کرد این پیمان صلح می‌تواند منافعی برای اسرائیل داشته باشد از جمله اینکه می‌تواند به این رژیم برای حل و فصل مسائل سوریه کمک کرده و همکاری آن با ناتو را افزایش دهد.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان