۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین بازدید ۲ میلیون و ۸۴۸ هزار گردشگر از جشنواره های نوروزی در سطح کشور
کد خبر: ۳۰۶۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

بازدید ۲ میلیون و ۸۴۸ هزار گردشگر از جشنواره های نوروزی در سطح کشور

رئیس ستاد مرکزی تسهیلات سفرهای کشور از بازدید ۲ میلیون ۸۴۸ هزار و ۱۵۱ نفر گردشگر از جشن ها، جشنواره ها و برنامه‌های متنوع گردشگری در کل استان های کشور از ۲۸ اسفند ۹۱ تا روز نخست فروردین ماه خبر داد.

بازدید ۲ میلیون و ۸۴۸ هزار گردشگر از جشنواره های نوروزی در سطح کشور
به گزارش صبح قزوین به نقل از فارس، منوچهر جهانیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و ستاد تسهیلات سفر کشور امسال در راستای رضایتمندی مردم و مسافران نوروزی برنامه‌های متنوع و شادی را در نوروز 92 در نظر گرفته‌اند که از جمله این برنامه‌ها می‌توان به جشنواره‌های فرهنگی و گردشگری و نمایشگاه های صنایع دستی و سوغات اشاره کرد.
وی افزود: البته با توجه به فرا رسیدن ایام فاطمیه در نوروز جشنواره‌ها و جشن‌ها تا 5 فروردین ماه ادامه خواهد یافت و پس از آن فقط نمایشگاه‌ها برگزار می‌شود.
* بازدید بیش از 2 میلیون و 848 هزار گردشگر از جشنواره های نوروزی در کشور رئیس ستاد مرکزی تسهیلات سفرهای کشور در ادامه با اشاره به میزان بازدید گردشگران نوروزی از جشنوراه ها و موزه‌های سطح کشور گفت: از 28 اسفندماه سال 91 تا پایان روز اول فروردین ماه جاری بیش از 2 میلیون و 700 هزار نفر از موزه‌ها و کاخ موزه‌های سطح کشور بازدید کرده‌اند.
وی افزود: همچنین در همین مدت 2 میلیون و 848 هزار و 151 نفر از گردشگران از جشن‌ها و جشنواره‌های نوروزی و برنامه‌های متنوع و شاد گردشگری سطح کشور بازدید داشته‌اند.
رئیس ستاد مرکزی تسهیلات سفرهای کشور در ادامه با اشاره به تشدید نظارت بر واحدهای اقامتی و پذیرایی خاطرنشان کرد: نظارت‌ها و بازدیدها از واحدهای اقامتی و پذیرایی و واحدهای تاسیساتی و موسسات گردشگری در راستای خدمات‌رسانی مطلوب به مسافران و گردشگران تا 17 فروردین ماه سال جاری ادامه دارد.
وی در ادامه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه 6.
5 میلیون اقامت شب در سطح کشور فراهم کرده‌ایم، اظهار کرد: تمامی هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مهمانپذیرها، کمپ‌های موقت و حتی سالن‌های ورزشی و خوابگاه‌های ادارات برای اسکان و اقامت مسافران نوروزی فراهم شده است تا با خیال راحت مسافرت داشته باشند.
جهانیان در خاتمه با اشاره به جایگاه خراسان رضوی در میزان ورودی گردشگر خارجی در سال 91 گفت: در سال 1391 در ده ماهه بیش از 3 میلیون و 729 هزار نفر از کشورهای مختلف به ایران سفر داشته اند که نسبت به سال 90 از رشد 32 درصدی برخوردار بوده است؛ استان خراسان رضوی نیز در این میان با 599 هزار نفر گردشگر سلامت و گردشگر خارجی پذیرای بیشترین گردشگر خارجی در کشور بوده است.
انتهای پیام

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان