۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین قطار حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی روی ریل کشور به حرکت درآمد
کد خبر: ۳۰۲۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

قطار حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی روی ریل کشور به حرکت درآمد

قطار حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی روی ریل کشور به حرکت درآمد

نزدیک به یک دهه است مقام عظمای ولایت، حضرت آیت الله خامنه ای با تدبیری هوشمندانه در ابتدای سال جدید با نامگذاری آن سال جهت گیری های کلان کشور را برای رسیدن به قله های پیشرفت تعیین می کنند.

امسال نیز به روال سالیان گذشته ایشان در ابتدای تحویل سال جدید شمسی با تبریکات صمیمیانه افق کاری را برای برنامه های کشور در سال پیش رو جلوی دیدگان مسئولین و مردم قرار دارند و با نامگذاری "سال حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی" تکلیف ورود به عرصه های مهم کشور را مشخص کردند.

از دید نگارنده این نامگذاری از دو جهت قابل تامل است، اول اینکه با چه هدفی این نامگذاری صورت گرفته است؟ و دوم آنکه در  ادامه وظیفه مسئولین کشوری و ملت در قبال توصیه و فرمایشات رهبری چیست؟

اگر سیر نامگذاری این چند سال را مورد کاوش قرار دهیم ، درمی یابیم که ایشان با تدبیری حکمت آمیز هرسال پله ای را برای صعود به قله سربلندی و پیشرفت ایران اسلامی پیش پای ما قرار داده اند و در یک سیر به هم پیوسته قدم گذاشتن در جهت گیری آن سال، زمینه ساز و تکمیل کننده برنامه های نامگذاری شده در سال بعدی می باشد و همه این مقدرات راهی است برای فتح قله پیشرفت و عزت ملی.

در برهه ای که رهبری دهه چهارم انقلاب را دهه "پیشرفت و عدالت" نامیدند و در ادامه آن با نامگذاری هرسال به برنامه ریزی های کلان کشوری جهت دادند، هدف این بوده و هست که ما نباید فقط در زمینه جبران کاستی های به جا مانده از دوران قبل از انقلاب و جنگ 8 ساله دفاع مقدس باشیم.
این یک هدف کوچک از اهداف بلند مدت چشم انداز بیست ساله کشور است.
بلکه باید با بالا بردن افق دیدمان به فکر کسب و فتح قله های تمدن اسلامی-ایرانی در تمام عرصه های سیاسی، اقتصادی، علمی، فرهنگی و.
.
.
باشیم.
همان هدفی که در مبحث آینده پژوهی اسلامی در حال شکل گیری است.

رهبری معظم با محور قرار دادن دو عرصه مهم که در سال 91 چالش هایی با آتن داشتیم و در سال 92 با در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و از طرفی پیگیری مرحله دوم هدفمندی یارانه ها و پیشبرد اهداف کلان اقتصاد مقاومتی در کشور، خواستار ورود هر چه قوی تر مسئولین و ملت در این میدان هاست تا به قولی در این دو عرصه که در سال گذشته با تحریم های فلج کننده شان و از طرفی با سیاسی کاری غرب برای منزوی کردن ملت و قرار دادن مردم در مقابل نظام تیرشان به سنگ خورد امسال با عزم بیشتر بتوانیم دشمن را در زمین خودش ضربه فنی کنیم.

سال گذشته که کار شکنی های دشمن در زمینه تحریم نفتی و بانک مرکزی و دارو به اوج خود رسید و از طرفی کوتاهی بعضی از مسئولین در این زمینه کمک یار دشمن شدعه بود و فشار اقتصادی و گرانی ها به عموم مردم فشار می آورد و از سوی دیگر استکبار جهانی با مسموم کردن فضای سیاسی کشور با هدف دلسرد کردن ملت از نظام و رهبری خود را تجهیز کرده بود.
مقام معظم رهبری بر یک نکته تاکید زیادی داشته و همواره دعوت به استقامت تا رسیدن به پیروزی می نمودند.
ایشان مثال کوهنورد صبوری را مطرح می کردند که برای رسیدن به قله کوه از دامنه کوه شروع کرده و سختی های زیادی را متحمل شده و از پیچ و گردنه های صعب العبور رد می شود تا به فتح قله نائل آید.
رهبر عزیزمان موقعیت ملت ما را در حال عبور از این پیچ های سخت  می دانند و فشارهایی که مخصوصا در این سال اخیر پشت سر گذاشتیم را مایه دلگرمی برای رسیدن به پیروزی نهایی معرفی می کنند.

به همین علت است که فرمودند کشور دوران حساسی را پشت سر می گذارند و در حال عبور از پیچ خطرناک است و مسئولین و ملت سفارش می کردند مراقب عملکرد و مواضع و گفتار خود باشید که کوتاهی شما مصداق خیانت به کشور است.
الحمدلله مردم همیشه در صحنه ها با همه کیدهای دشمن، مردانه با تحمل همه سختی های اقتصادی و بارگرانی ها در راهپیمایی 22 بهمن بار دیگر از این امتحان سربلند بیرون آمدند و ثابت کردند پشتیبان نظام و ولایت فقیه خود هستند و حتی به برخی از مسئولین و خواص نشان دادند که در این راه از آنها هم جلوتر قدم بردارند.

از منظر نگارنده هدف رهبری معزز از نامیدن امسال به سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی  فراهم آوردن زمینه های دستیابی ملت ایران به عزت و شرافت ملی است.
ایشان در بیستمین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) عزت ملی را اینگونه معنا می کنند:" عزت ملی فقط حرف نیست.
این ترجمه عملی در همه عرصه های زندگی ما دارد.
عزت ملی در مدیریت کشور به این معناست که یک دولت  یک نظام به ملت متکی باشد، به مردم متکی باشد .
عزت ملی در مسائل اقتصادی به این است که کشور به قدرت خودکفایی برسد.
بتواند اگر چیزی از دنیا نیاز دارد می گیرد، چیزی هم دنیا به او نیاز داشته باشد و در مقابل از او بگیرد، مغلوب نباشد، مقهور نباشد.
عزت ملی در عرصه علم به این است که جوان دانشجو او، پژوهشگر او، عالم محقق او سعی کند مرزهای علم را درنوردد و علم را تولید کند.

عزت یک ملت در سیاستهای گوناگون و در تعاملش با کشورهای دیگر و دولتها و قدرت ها این است که از استقلال رای برخوردار باشد.
عزت ملی در عرصه فرهنگ به این معناست که یک ملت به سنت های خود پایبند باشد.
مقلد فرهنگ های بیگانه و مهاجم نشود.
"

حماسه به چه معناست؟ چرا مقام معظم رهبری بر روی فعالیت های اقتصادی و سیاسی نام جهاد حماسی گذاشتند؟!

ایشان در پیام نوروزی خود فرمودند:" زمینه ها برای حرکت رو به جلو فراهم شده و در زمینه سیاسیت و اقتصاد جهش لازم آماده است.
سال 92 سال پیشرفت و تحرک و ورزیدگی ملت ایران است.
"

پس اگر بخواهیم در بخش دوم تحلیلمان وارد شویم با توجه به فرمایشات رهبری، وظیفه ای که ایشان بر عهده مسئولین و مردم نهادند باید مورد توجه قرار گیرد.

یعنی در عرصه ی سیاست که امسال انتخابات مهمی را در پیش داریم باید هم حضور مردم جهادی و پرشور باشد تا حماسه ای سیاسی و چشم دشمن کورکن محقق شود و هم نامزد های شرکت کننده منافع شخصی و حزبی خود را کنار گذاشته و فقط برای حفظ نظام و مملکت شان پا به عرصه بگذارند تا تکمیل کننده پازل دشمن نشوند.

در عرصه اقتصادی هم باید حمایت از تولید ملی از یک سو و قوی تر کردن بدنه اقتصاد مقاومتی از سوی دیگر جدی گرفته شود تا از نظر اقتصادی بتوانیم به جایگاهی برسیم که اگر تمام امکانات خارج از کشور را هم برایمان تحریم کردند، با خود کفائی ، نیازی به آنها احساس نشود.

در حال حاضر وظیفه تک تک مسئولین لبیک به سکاندار انقلاب است اما نه فقط در شعار دادن هایشان و نصب بنر و پوستر!

بلکه در عمل باید همه مدیران دولتی و غیر دولتی مرد میدان شده و با حماسه آفرینی، ایران اسلامی را به عزت ملی و پیشرفت بومی برسانند.

 انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان