به گزارش سرویس فرهنگی
صبح قزوین، حجت الاسلام "حامد تقدیری" در صفحه شخصی خود نوشت: سرمایش آنقدر زیاد است که تربیت بچه هایمان را هم منجمد می کند. هم بستنی است هم وسیله ی بستن فکرها و جهت دهی تربیتی است. پدر برای تشویق فرزندش بستنی را میخرد در حالیکه به جای ماده بستنی هزاران مشکل تربیتی را به خورد فرزند می دهد. اینها رخنه های فرهنگی است که خیلی عادی از کنار آن میگذریم. نه تنها فرهنگ اسلامی بلکه فرهنگ ایرانی را هم هدف قرار داده است.
تهاجم فرهنگی عروسک باربی جریان مجهولی نیست که بزرگواران بگویند بی اطلاع بودند. در ایران کتاب های متعدد و مقالات بسیاری در این زمینه نوشته شده است و در خیلی کشورها با آن مقابله میشود و پخش آن ممنوع است.
اینکه شرکت بزرگی چون شرکت میهن چنین خطایی کند و مسئولین وزارت فرهنگ کشور چیزی نگویند جای بسی تعجب دارد.
در انتها مروری کنیم بر فرازی از صحبت های رهبر معظم انقلاب درباره تهاجم فرهنگی:
«بنابراین تهاجم فرهنگی یک حقیقتی است که وجود دارد؛ میخواهند برروی ذهن ملت ما و بر روی رفتار ملت ما جوان، نوجوان، حتی کودک اثرگذاری کنند. این بازیهای اینترنتی از جمله ی همین است؛ این اسباب بازیهایی که وارد کشور میشود از جملهی همین است که من چقدر سر قضیه ی تولید اسباب بازی داخلیِ معنی دار و جذاب حرص خوردم با بعضی از مسئولین این کار که این کار را دنبال بکنند؛ البته بحمدالله ظاهرا اینجا یک تصمیمی در این زمینه گرفته شد، حالا ان شاءالله همان تصمیم را هم دنبال کنید که اجرایی بشود.
خب، دوستان ما آمدند در یکی از دستگاه های فعال و مسئول، عروسک های خوبی درست کردند؛ خوب هم بود؛ اول هم حساسیت طرف مقابل را، یعنی مخالفین را، خارجیها را برانگیخت که اینها آمدند در مقابل باربی و مانند اینها، این [عروسک ها] را درست کردند؛ ولی نگرفت.
من به اینها گفتم که اشکال کار شما این است که شما آمدید به فلان نام، یک پسری را، یک دختری را آوردید در بازار. این عروسک شما را بچه ی ما اصلا نمیشناسد. ببینید، پیوست فرهنگی که میگوییم اینها است. خب، یک عروسک است فقط، در حالی که مرد عنکبوتی را بچه ی ما میشناسد، بتمن را بچه ی ما میشناسد. ده بیست فیلم درست کردهاند، این فیلم را آنجا دیده، بعد که میبیند همان عروسکی که در فیلم داشت کار میکرد، در مغازه هست، به پدر و مادرش میگوید این را برای من بخرید؛ عروسک را می شناسد؛ این پیوست فرهنگی [است].
شما بایستی این عروسک را که ساختید، در کنار ساخت عروسک، ده بیست فیلم کودک درست میکردید برای اینکه این عروسک معرفی بشود پیش بچهها؛ بعد که معرفی شد، آن وقت خودشان میخرند، [ولی] وقتی معرفی نشد، بازار ندارد و ورشکست میشود. یعنی یک چنین دقتهایی را بایست کرد. بههرحال این تهاجم فرهنگی به این شکل یک واقعیتی است»
منبع: مشرق
انتهای پیام/7008
دیدگاه ها