۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین دام تازه آمریکا برای دانشجویان + عکس
کد خبر: ۲۹۷۸۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

عرصه ای تازه در دیپلماسی عمومی آمریکا‎

دام تازه آمریکا برای دانشجویان + عکس

از آنجا که ظرفیت پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های آمریکا محدود است و بسیاری از متقاضیان تحصیل در آمریکا نمی‌توانند به این کشور سفر کنند، وزارت خارجه آمریکا تصمیم گرفته است از دوره‌های آموزشی آنلاین برای جذب دانشجویان خارجی استفاده کند.

دام تازه آمریکا برای دانشجویان + عکس
به گزارش سرویس فرهنگی صبح قزوین، بر اساس طرح جدید وزارت خارجه آمریکا و در راستای بهبود نگرش مردم کشورهای مختلف جهان نسبت به وجهه ایالات متحده، دوره‌های آموزشی آنلاین برای دانشجویان کشورهای دیگر ارائه می‌شود.
بر اساس مطالعات انجام‌شده توسط مراکز تحقیقاتی آمریکا، مردم مناطق مختلف دنیا دید مثبتی نسبت به سطح آموزش عالی در آمریکا دارند و واشنگتن باید از این فرصت در جهت پیشبرد اهداف دیپلماسی عمومی خود بهره ببرد.
به عنوان مثال، این مطالعات نشان می‌دهد که هرچند دیدگاه مردم کشورهای عربی نسبت به آمریکا تحت تاثیر سیاست‌های این کشور در اسرائیل، عراق و گوانتانامو تقریبا منفی است، اما در عین حال اعراب، دید مثبتی نسبت به سطح و کیفیت مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های آمریکا دارند.
البته آمریکایی‌ها از دیرباز از ظرفیت دانشگاهی خود برای تحت تاثیر قرار دادن جوانان کشورهای در حال توسعه، استفاده کرده‌‌اند؛ چه از طریق اختصاص بورسیه به دانشجویان نخبه خارجی برای تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا و چه از طریق تاسیس دانشگاه‌های مشترک در خاک کشورهای دیگر؛ اما از آنجا که ظرفیت پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های آمریکا محدود است و بسیاری از متقاضیان تحصیل در آمریکا نمی‌توانند به این کشور سفر کنند، وزارت خارجه آمریکا تصمیم گرفته است از دوره‌های آموزشی آنلاین برای جذب دانشجویان خارجی استفاده کند.
561705_813 بر اساس این طرح، وزارت خارجه آمریکا با استفاده از ظرفیت مرکز آموزش آنلاین کورسرا Coursera که هم‌اکنون بیش از 7 میلیون دانش‌پژوه در بیش از 600 رشته تحصیلی از سراسر جهان دارد، سیاست‌های دیپلماسی عمومی خود را پیش می‌برد.
این مرکز که در کالیفرنیا قرار دارد، با همکاری دانشگاه‌ها و موسسات علمی و تحقیقاتی معتبر آمریکایی، صدها دوره آموزش از راه دور برای دانشجویان سراسر جهان از طریق اینترنت ارائه می‌کند.
بدین ترتیب، علاقمندان به تحصیل در دانشگاه‌های معتبر آمریکا می‌توانند بدون سفر به ایالات متحده از کلاس‌های اساتید معتبر استفاده کنند.
البته همکاری کورسرا با وزارت خارجه آمریکا از پاییز سال گذشته آغاز شده است که طبق آن، دروس و منابع ارائه‌شده در دوره‌های این مرکز، با هم‌فکری وزارت خارجه آمریکا تهیه می‌شود.
همچنین طبق اطلاعات به دست آمده،‌ وزارت خارجه آمریکا در زمینه مالی، زیرساخت‌ها، فناوری و استاد نیز به کورسرا کمک می‌کند.
وزارت خارجه آمریکا از این فرصت استفاده کرده و از برند معتبر کورسرا برای پیشبرد اهداف دیپلماسی عمومی خود در بهبود نگاه جوانان خارجی خصوصا جوانان کشورهایی که رابطه سیاسی خوبی با واشنگتن ندارند، بهره می‌برد.
منبع: مشرق انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان