۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین مظلومیت برترین بانو
کد خبر: ۲۷۹۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

معرفی کتاب؛

مظلومیت برترین بانو

سندِ مظلومیّت امیر المؤمنین علی صلوات الله علیه، نه آن ضربتی است که ابن ملجم در مسجد و ابن ملجم ها در مُسنَدها و مَسندها بر فرق او وارد کردند!!... آری! بزرگ شاهدِ مظلومیّت آن حضرت، "مظلومیّت بزرگ بانوی اسلام، حضرت زهرا صلوات الله علیها" است.

مظلومیت برترین بانو
 کتاب مظلومیت برترین بانو نویسنده : آیت الله سید ع‍ل‍ی‌ ح‍س‍ی‍ن‍ی‌م‍ی‍لان‍ی‌ ناشر : مرکز حقایق اسلامی به گزارش صبح قزوینٰ, مظلومیتی که امروزه قلم بدستان وهابیّت از آن به "افسانه شهادت زهرا" علیها السلام یاد می کنند!

کتاب حاضر، کوششی است در راستای "کاوش در شخصیّت حوراء اِنسیّه فاطمه زهرا صلوات الله علیها" در چند بخش: بخش اول) نظری گذرا به جایگاه و منزلت صدّیقه شهیده در پیشگاه و کلام خدا و فرستاده او صلی الله علیه وآله.
بخش دوم) روزنه ای است به سینه علی علیه السلام و شنیدن کلام امیر مؤمنان درباره برترین بانوان.
بخش سوم) واشکافی کینه های پنهانی مردم قریش و بنی امیّه از زهرا و علی صلوات الله علیهما.
بخش چهارم) بررسی مستند و یافتن برخی تحریفات و سانسورهای اهل تسنن در منابع خود.
که البته این سانسورها آنجاست که پای حقایق و مصلحت ذبح آن در میان است!! بخش پنجم) پرونده فدک و حقوق مالی حضرت زهرا علیها السلام که غصب ارث ایشان را در دادگاه انصاف و وجدانِ عالَمیان و انسانهای با انصافِ عالَم فرا رویتان قرار می دهد.
بخش ششم) از سوختن یاس در آتش و تازیانه بر حوریه انسیّه سخن می گوید.
مستنداتی که ای کاش.
.
.
بخش هفتم) از شاهد مظلومیّت زهرا سلام الله علیها، یعنی حضرت محسن بن علی، اولین شهید حمایت از ولایت و صدیقه طاهره صلوات الله علیهما سخن می گوید.
بخش هشتم) هجوم به خانه وحی را در آینه متون اهل تسنّن بررسی می کند.
بخش نهم) از وقایع مستندی از قبیلِ: عدم بیعت زهرا صلوات الله علیها با خلفا برای همیشه، وصیّت آن حضرت بر عدم نماز خواندن خلیفه اول و اطرافیان او بر جنازه اش و وصیّت ایشان به دفن شبانه و مخفی کردن قبرشان سخن می گوید.

سخن را از مظلوميت حضرت فاطمه زهرا عليها السلام آغاز مى كنيم؛ راستى چرا موضوع سخن ما، در مناقب و فضايل آن بانوى بزرگوار نيست؟ چرا محور سخن ما، زندگى آن بانوى بانوان نيست؟ چرا از مظلومیت زهرا سلام الله علیها سخن می گوییم؟

در پاسخ به اين پرسش خاطر نشان مى گردد:

برخى گويند: چون اتفاقات زندگانى حضرت زهرا عليها السلام صرفًا يك قضیه تاريخى است، شايسته آن نيست كه مطرح شود و افكار عمومى، با طرح آن، تحريك گردد؛ چرا كه هر قضيه تاريخى، مى تواند راست و يا دروغ باشد(!!).
.
.
.

به راستى، اگر قضیه اى با اين اهميت صرفًا به صورت واقعه اى تاريخى مطرح شود، لازمه اش اين نيست كه به جنگ هاى رسول خدا صّلى الّله عليه وآله، به جايگاه امير مؤمنان على عليه السلام در اين نبردها، به خوابيدن آن حضرت در جايگاه پيامبر خدا صّلى الّله عليه وآله، به ازدواج امير مؤمنان على عليه السلام با فاطمه زهرا عليها السلام، به جنگ هايى كه در دوران امير مؤمنان على عليه السلام رخ داد، به واقعه كربلا و شهادت سيدالشهدا عليه السلام، فقط به عنوان قضيه هايى تاريخى نگريسته شود؟!

پس براى چه در اين قبيل موارد بحث هاى اعتقادى و تحقيقى مطرح و كتاب ها و مقاله ها نوشته مى شود؟

همچنين با اين مبنا، ديدگاه هاى اهل سنت نظير همراهى ابوبكر در غار با پيامبر خدا صّلى الّله عليه وآله،  به پندار آن ها  نماز او در جايگاه پيامبر خدا صّلى الّله عليه وآله به هنگام بيمارى آن حضرت و موارد ديگرى كه به پندارشان در كتاب هاى خود براى برترى پيشوايان و مناقب اميران خود، بدان ها استدلال مى كنند، همگى بايستى واقعه هايى صرفًا تاريخى تلّقى گردند و از سخن گفتن درباره آن ها پرهيز شود.

از اين رو، قضاياى اتفاق افتاده در زندگى حضرت زهرا عليها السلام صرفًا تاريخى نيستند.
بلكه آن رويدادها، با اساس مذهب ما پيوند خورده است
و تمام رويدادهايى كه به اين ماجرا ملحق مى شوند و بعد از آن واقع شده اند، همه با اين ماجرا گره خورده است.
.
اگر از مذهب شيعه اثنا عشرى قضيّه مظلوميّت حضرت زهرا عليها السلام و آثارى كه بر آن مترتّب مى شود، گرفته شود بخش بسيار مهم و سرنوشت سازى از تاريخ اسلام، حذف مى شود و مذهب ما نيز به مذهبى همچون ساير مذاهب تبديل خواهد شد.
بنابراين، نبايد گفته شود كه اين هم يك قضيه تاريخى است و تحقيق در آن فقط جنبه تاريخى دارد، چرا كه قضيه مظلوميّت آن حضرت عليها السلام، ارتباط مستقيم با عقيده و اصل مذهب جعفرى دارد.

انتهای پیام/2002/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان