۰۹/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۸ جمعه

صبح قزوین گفتگو با بانوی منجمی که عظمت پروردگارش را در آسمان رصد می کند
کد خبر: ۲۷۷۰۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

گفتگو با بانوی منجمی که عظمت پروردگارش را در آسمان رصد می کند

گفتگو با بانوی منجمی که عظمت پروردگارش را در آسمان رصد می کند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از شیـــرازه، نگاه به زن در جامعه ایرانی ما مبتنی است بر آموزه های دین و شریعت مقدس اسلام.
نگاه به زن در اسلام نه همچون متحجرین زمان جاهلیت که وجود وی را ننگ می دانستند و نه به مانند متجددین امروزی که زن را در حد دستمالی زیبا برای پاک کردن لجن های شهوات و تمایلات خودشان می نگرند است.
 

اسلام آنگونه که به فکر تن زن است برای بزرگی روح و عظمت جان او حریم و حرمت قائل است.
علم و ادب و معرفت و ایمان گزاره های پر معنایی هستند که در وجود هر مرد و زنی متجلی شود زیبا و دیدنی است.
 

انجمن نجوم سعادتشهر یکی از برترین انجمن های کشور و دارای رتبه های برتر در جهان می باشد.
سپیده هوشیار یکی از اعضای برتر انجمن شهرستان پاسارگاد می باشد.
وی دارای عناوین برتر در مسابقات مختلف نجوم می باشد.

در سال 1389 خانمی به نام بریت مرسن که اهل دانمارک و دارای همسری ایرانی می باشد جهت ساخت مستند خود وارد شهرستان پاسارگاد و شهر سعادتشهر می شود که در این مسیر اتفاقات ویژه ای برای این منجم جوان پاسارگادی رخ می دهد.

سپیده هوشیار که با طنین پاسارگاد گفتگو کرده به شروع فعالیت های خود در سال 85 اشاره کرده و گفته است: در همان سال پدر خود را از دست دادم و نجوم برای من انگیزه و البته مرهم درد سخت بی پدری شد و انگیزه ای برای ادامه زندگی هم بود.

 وی ادامه داد: فعالیت خود را در انجمن نجوم پاسارگاد به شدت دنبال کردم و در همان سال در مسابقات ساخت بالن در شهرستان مقام اول را کسب کردم.

هوشیار افزود: من نجوم رصدی را انتخاب کردم که در واقع هدف آن پیدا کردن صورت های فلکی، خوشه های ستاره ایی، کهکشان ها و.
.
.
می باشد.

این منجم جوان پاسارگادی در مورد مقام های کسب شده خود در نجوم می گوید: طی سال های 89 و 90 همراه با هم گروهی خود نرجس موسوی مقام اول ماراتن مسیه و مقام دوم ماراتن صوفی را در سطح کشور کسب کردیم.

سپیده هوشیار می گوید: در سال 1389 خانم بریت مرسن که یک فیلم  ساز بود به شهرستان پاسارگاد آمد تا سوژه ایی برای فیلم خود پیدا کند.
البته او نجوم پاسارگاد را به واسطه همسر ایرانی خود کاملا می شناخت و به همین دلیل به این شهرستان سفر کرده بود.

وی ادامه می دهد: در سفری که خانم بریت مرسن به پاسارگاد داشت به طور اتفاقی من با او آشنا شدم و فعالیت و مطالعه من را که در زمینه نجوم مشاهده کرد و انگیزه بالای من با وجود مشکلات فراوان را که نظاره گر بود باعث شد تا من را به عنوان نقش اول فیلم خود انتخاب کند.

هوشیار گفت: ساخت این فیلم که با نام "سپیده" شروع شد 4 سال به طول انجامید و در بیشتر کشورها مانند دانمارک، آلمان، هلند و دیگر کشورها و همچنین در جشنواره فیلم فجر نیز به اکران درآمد.

منجم جوان پاسارگادی اضافه کرد: در حین ساختن این فیلم دیداری با انوشه انصاری اولین فضانورد زن مسلمان و ایرانی داشتم که این دیدار در زمستان 91 در دبی صورت گرفت.

 

سپیده هوشیار در کنار انوشه انصاری اولین زن فضانورد

 

هوشیار می گوید: دیدار با انوشه انصاری برای من باور کردنی نبود چرا که یکی از آرزوهای من همین بود که با وی دیداری از نزدیک داشته باشم و همیشه دوست دارم مانند او یک فضا نورد باشم.

این منجم جوان از آرزویش می گوید: آرزو دارم دختران و زنان ایرانی با دید بازتر و گسترده تر و عمیق تر به آسمان بالای سر خود نگاه کنند.
من مشکلات زیادی در زندگی داشته ام، اما زمانی که در سکوت شب به آسمان نگاه می کنم به عظمت پرودگار پی می برم و بارها با خود تکرار می کنم: فتبارک الله احسن الخالقین

نقش اول فیلم سپیده در حال حاضر دانشجوی رشته فیریک هسته ای می باشد و دوست دارد در تحصیلات تکمیلی در رشته نجوم ادامه تحصیل دهد.

و حرف آخر منجم جوان و آینده دار پاسارگادی: آرزو دارم آسمان جایی برای آرامش همه ی ما باشد.
.
.

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان