۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین پنجاه‌وپنجمین دوره آموزشی ویژه نوعروسان برگزار می‌شود
کد خبر: ۲۷۲۲۰۶ نویسنده: حجت‌الاسلام علی ابوالقاسمی تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۹ ساعت: ۱۲:۴۷ ↗ لینک کوتاه

مسئول مرکز فرهنگی و پاسخگویی به سوالات شرعی قزوین:

پنجاه‌وپنجمین دوره آموزشی ویژه نوعروسان برگزار می‌شود

مسئول مرکز فرهنگی و پاسخگویی به سوالات شرعی قزوین گفت: دوره آموزشی "در مسیر زندگی" هر سال چند دوره برگزار می‌شود که به طور میانگین در هر دوره ۳۰ نفر شرکت می‌کنند.

پنجاه‌وپنجمین دوره آموزشی ویژه نوعروسان برگزار می‌شود
حجت‌الاسلام علی ابوالقاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین از برگزاری پنجاه و پنجمین دوره آموزشی ویژه نوعروسان با عنوان "در مسیر زندگی" در قزوین خبر داد و اظهار کرد: این دوره آموزشی با همت مرکز فرهنگی و پاسخگویی به پرسش‌های دینی استان و موسسه خیریه بنیان ازدواج برگزار می‌شود.

وی افزود: پنجاه و پنجمین دوره آموزشی مهارت‌های زندگی ویژه نوعروسان هفته آینده از روز شنبه ( 12 اسفند ماه) تا روز پنجشنبه ( 18 اسفندماه) به صورت رایگان در مرکز فرهنگی و پاسخگویی به پرسش‌های دینی حوزه علمیه قزوین برگزار می‌شود.

مسئول مرکز فرهنگی و پاسخگویی به سوالات شرعی استان قزوین تصریح کرد: این کلاس آموزشی در واقع یک دوره مهارت‌آموزی برای نوعروسان جوان است تا پیش از ازدواج، مهارت‌های لازم برای شروع زندگی را کسب کنند.

وی ادامه داد: این دوره در 14 جلسه با 14 موضوع با حضور استاد میثم نوروزی با بحث خوش‌گمانی و حسن ظن، استاد علی ‌محمدی با موضوع مهارت حل مسئله، استاد علوی نسب با موضوع نقش عفت در تحکیم خانواده، استاد فاطمی‌نسب با موضوع مهارت‌های تحکیم خانواده، استاد ابوالفضل احمدی با بحث طب سنتی و تغذیه سالم، خانم حمیدی با موضوع مهارت‌های روابط زناشویی و استاد صالحی با موضوع تفاوت‌های زن و مرد به ارائه مباحث می‌پردازند.

ابوالقاسمی تاکید کرد: بخشی از مشکلاتی که در زندگی زوجین ایجاد می‌شود؛ به دلیل عدم آشنایی افراد با تفاوت‌های زن و مرد است که در این جلسات تلاش می‌شود تا با بیان این تفاوت‌ها و آموزش مهارت حل مسئله به تحکیم بنیان خانواده کمک شود.

وی اضافه کرد: در این دوره آموزشی استاد شهسواری در دو جلسه به بیان مباحثی در مورد هنر رضایت از زندگی می‌پردازد و همچنین مهارت همدلی و مدارا توسط استاد منهجی، مهارت مثبت نگری و ارتباط موثر توسط استاد درویش‌وند، موضوع سواد رسانه با حضور استاد میرسلامی و مهارت همسرداری توسط بنده به نوعروسان حاضر در جلسات ارائه می‌شود.

مسئول مرکز فرهنگی و پاسخگویی به سوالات شرعی استان قزوین عنوان کرد: دوره آموزشی "در مسیر زندگی" هر سال چند دوره برگزار می‌شود که به طور میانگین در هر دوره 30 نفر شرکت می‌کنند؛ بسیاری از شرکت کنندگان در این دوره‌ها اذعان داشتند که حضور در این کلاس‌های آموزشی در حل بسیاری از مشکلات آنها در زندگی موثر بوده است.

وی تصریح کرد: آموزش سبک زندگی اسلامی-ایرانی، بیان نقش عفت و حیا و نقش موثر آن در تحکیم خانواده، ایجاد همدلی و مدارا بین زوجین برای دوام زندگی و کاهش آمار طلاق در جامعه از جمله اهداف برگزاری این دوره آموزشی است.

ابوالقاسمی بیان کرد: برای زوج‌هایی هم که زندگی خود را آغاز کرده‌اند، کلاس‌های جداگانه‌ای پیرامون مهارت‌های ده‌گانه زندگی با حضور زوجین و اساتید برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: در این مرکز همچنین دوره‌های مختلفی از قبیل مهارت‌های پیش از ازدواج، همسرداری و فرزندپروری برگزار می‌شود که علاقمندان می‌توانند به آدرس سایت مرکز porseman-q.ir مراجعه کنند و یا با شماره تلفن‌های 33236731-33229011-33246058-33246059-33220259 تماس گرفته و نسبت به ثبت‌نام در دوره‌ها اقدام کنند.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان