۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین رسالت خبرنگار درست نویسی و نقد منصفانه است/ نمی‌توان چاپ روزنامه و کتاب را به بهانه وجود اینترنت متوقف کرد
کد خبر: ۲۶۷۹۱۱ نویسنده: مجتبی سرمدی تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۸/۱۵ ساعت: ۱۲:۱۸ ↗ لینک کوتاه

مدیر روابط عمومی روزنامه جوان:

رسالت خبرنگار درست نویسی و نقد منصفانه است/ نمی‌توان چاپ روزنامه و کتاب را به بهانه وجود اینترنت متوقف کرد

سرمدی درمورد وضعیت رسانه‌های مکتوب در دوره جدید و عصر فضای مجازی گفت: روزنامه‌ها در هر دوره مخاطب خاص خود را دارند، بنابراین نمی‌توان گفت با فراگیری رسانه‌های مجازی، رسانه‌های مکتوب کارایی لازم را ندارند.

رسالت خبرنگار درست نویسی و نقد منصفانه است/ نمی‌توان چاپ روزنامه و کتاب را به بهانه وجود اینترنت متوقف کرد
چند روزی پس از اتمام بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات خبرنگار اجتماعی صبح قزوین گفت‌وگویی با مجتبی سرمدی مدیر روابط عمومی روزنامه جوان در خصوص کیفیت برگزاری این دوره از نمایشگاه داشته است.
سرمدی در ابتدا در خصوص لزوم حضور مطبوعات در نمایشگاه اظهار کرد: همواره در نمایشگاه بر این نکته تاکید داریم که بهتر است تمام مطبوعات از جناح‌های مختلف حضور داشته‌باشند، در غیر اینصورت نمایشگاه رنگ و بو و رونق خاص خود را ندارد.

وی با اشاره به عدم حضور برخی مطبوعات در نمایشگاه، افزود: اگر حمایت از مطبوعاتی که باید بیایند اما غایبند وجود داشته‌باشد، نمایشگاه مطبوعات نمایشگاه پررونقی خواهد شد و سیاست و اهداف اصلی آن عملی خواهدشد.

سرمدی در ادامه با بیان اینکه دولت و وزارت ارشاد باید حمایت‌های لازم را از مطبوعات داشته‌باشند، تشریح کرد: اینکه ما هرسال زمان نمایشگاه صرفا مقداری پول از مطبوعات و خبرگزاری ‌ها بگیریم و غرفه‌هایی در اختیار آن‌ها قرار بدهیم اما مشکلات و دردهای آنها را نبینیم فایده‌ای ندارد، باید دلیل غیبت غایبین را جویا شویم و به مشکلاتشان رسیدگی کنیم.

مدیر روابط عمومی روزنامه جوان در مورد دلیل عدم حضور برخی مطبوعات در این نمایشگاه اظهار کرد: اطلاع دقیقی از دلیل این غیبت ندارم، اما برخی به علت اعتراض و برخی دیگر به دلیل مشکلات مالی غیبت داشته‌اند، امیدواریم با کمک وزارت ارشاد این مشکلات حل شود.

وی در مقایسه نمایشگاه امسال با سال های قبل تصریح کرد: امسال برخی قوانینی وجود داشت که اذیت کننده بود، اما نمایشگاه نسبت به سال‌های گذشته از نظم بهتری برخوردار بود.

سرمدی درمورد وضعیت رسانه‌های مکتوب در دوره جدید و عصر فضای مجازی گفت: روزنامه‌ها در هر دوره مخاطب خاص خود را دارند، بنابراین نمی‌توان گفت در حال حاضر با فراگیری تلگرام، اینستاگرام و سایر رسانه‌های مجازی، رسانه‌های مکتوب کارایی ندارند و باید حذف شوند.

وی اضافه کرد: چاپ روزنامه از نظر من همیشگی است و بعضی مخاطبین صرفا با کاغذ ارتباط برقرار می‌کنند، نمی‌توان چاپ کتاب و روزنامه را به این بهانه که همه اخبار و اطلاعات در اینترنت وجود دارد متوقف کرد.

مدیر روابط عمومی روزنامه جوان با بیان اینکه گسترش رسانه‌های جدید خللی در کار این روزنامه ایجاد نکرده، عنوان کرد: روزنامه جوان یکی از ۵ روزنامه پرتیراژ کشور است و هنوز با همان تیتراژ قبلی چاپ می‌شود و مشکلی ندارد.

سرمدی در مورد حضور روزنامه‌ها در فضاهای رسانه‌ای جدید گفت: این بستگی به ایده‌ها و خلاقیت هر روزنامه دارد، روزنامه جوان اکنون در شبکه‌های اجتماعی صفحه و کانال دارد و فعالیت می‌کند و به زودی اپلیکشن آن نیز رونمایی خواهدشد.

وی اضافه کرد: سایت روزنامه جوان به نشانی javaonline.ir نیز مشغول فعالیت است، ما معتقدیم حتما باید در فضای مجازی نیز حضور داشته باشیم و تمامی اخبارمان را روی سایت نیز قرار می‌دهیم، اما همچنان فعالیت اصلی ما چاپ روزنامه است.

سرمدی درمورد توزیع روزنامه جوان در سطح کشور گفت: روزنامه جوان در تمام شهرهای بزرگ نمایندگی فعال دارد و هر روز صبح روزنامه از مسیر هوایی به شهرستان ها ارسال می‌شود.

وی در پایان در مورد رسالت مطبوعات و خبرنگاران ابراز کرد: رسالت خبرنگار درست نویسی و انتقاد منصفانه است، اگر خبرنگار درمورد هر موضوعی نقد منصفانه داشته‌باشد مفید است و کاربرد دارد، اما اگر به دروغ نویسی و زردنویسی بپردازد هیچ ارزشی ندارد.

انتهای پیام/5001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان