۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین خبر جعلی در تلگرام/ سکه ۱۰ هزار تومانی نداریم
کد خبر: ۲۶۶۶۳۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۱۷ ساعت: ۱۰:۰ ↗ لینک کوتاه

از شایعه تا واقعیت؛

خبر جعلی در تلگرام/ سکه ۱۰ هزار تومانی نداریم

خبر جعلی ورود سکه های ۱۰ هزار تومانی به بازار درحالی بار دیگر در شبکه های اجتماعی درحال دست به دست شدن است که بانک مرکزی پیشتر آنرا تکذیب کرده بود.

خبر جعلی در تلگرام/ سکه ۱۰ هزار تومانی نداریم
به گزارش سرویس اقتصادی  صبح قزوین ، دو سال قبل ناگهان خبری در شبکه های مجازی منتشر شد مبنی بر ورود سکه های 10 هزار تومانی به بازار, اما چندی بعد بانک مرکزی صحت آن را رد و اعلام کرد: انتشار خبرهایی مبنی بر ضرب سکه 10 هزار تومانی و انتشار آن در بازار پول کذب است.

سکه 10 هزار تومانی

این خبر بعد از دو سال باردیگر نقل شبکه های مجازی شده است تا جایی که برخی از کانال های تلگرامی از ورود سکه‌های 100 هزار ریالی که در پشت آن بارگاه شاهچراغ حک شده خبر میدهند. و برخی مردم هم که در جریان موضوع نیستند آنرا باور کرده و به نقل آن در محافل مختلف می پردازند.

ولی ورود سکه های 10 هزار تومانی به بازار درحالی برای چندمین بار مطرح می شود که  بانک مرکزی رسماً اعلام کرده: این بانک به هیچ عنوان چنین سکه‌ای را ضرب نکرده و اگر هم سکه‌های 100 هزار ریالی در بازار وجود داشته باشد، تقلبی است.

محمود احمدی، دبیر کل بانک مرکزی در همین ارتباط گفته: براساس بند «و» ماده2 قانون پولی و بانکی کشور مبلغ اسمی، شکل، جنس، رنگ، اندازه، نقشه و سایر مشخصات اسکناس‌ها و سکه‌های فلزی رایج کشور به پیشنهاد رییس کل بانک مرکزی و تصویب وزیر اقتصاد و دارایی با رعایت مقررات قانونی تعیین می‌شود.

وی ادامه داد: براین اساس چنانچه قرار بر ضرب سکه یا چاپ اسکناس جدید باشد، این کار براساس قانون پولی و بانکی و فرآیندی که برای آن تعیین شده طبق روال معمول تولید و منتشر و طی مراسم رسمی اطلاع‌رسانی می‌شود.

دبیرکل بانک مرکزی در مورد این‌که بانک مرکزی برنامه‌ای برای چاپ اسکناس یا ضرب و انتشار سکه جدید با مبالغ بالاتر دارد، گفته: فعلا هیچ برنامه‌ای برای تولید سکه با ارزش بالاتر وجود ندارد و در حال حاضر بالاترین قطع سکه رایج همان 5000 ریالی (500 تومانی) است.

در ادامه انواع مسکوکات موجود در بازار پول ایران را مشاهده می کنید؛

انتهای پیام/1404

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان