۲۵/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۷ شنبه

صبح قزوین شرکت ۴۴۰ عکاس با بیش از ۳هزار عکس در جشنواره ملی "عکس"
کد خبر: ۲۶۴۹۳۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۹ ساعت: ۸:۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین خبر داد:

شرکت ۴۴۰ عکاس با بیش از ۳هزار عکس در جشنواره ملی "عکس"

مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین بیان کرد: در دومین جشنواره ملی عکس قزوین ۴۴۰ عکاس ملی و استانی شرکت کردند که ۳۲۵۸ قطعه عکس از عکاسان زبده به دست ما رسید.

شرکت ۴۴۰ عکاس با بیش از ۳هزار عکس در جشنواره ملی "عکس"
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ سعید وزیری‌نژاد در مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی عکس قزوین که شب گذشته(چهارشنبه) در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرا بانو در قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در چشم انداز مجموعه شهرداری قزوین یکی از مهم‌ترین رسالت‌ها، تبدیل قزوین به مقصد گردشگری بود.

وی افزود: طی 8 سال گذشته تلاش مجموعه استان و مدیریت شهری این بوده که بتواند قابلیت‌ها و پتانسیل قزوین را در سطح ملی و بین المللی معرفی کند.

افزایش 20 درصدی گردشگری استان در نوروز امسال
مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: یکی از ابزارهای مهمی که کمک کرده در این مسیر قدم برداریم، استفاده از ابزار هنر است به طوریکه مقام معظم رهبری نیز فرموده‌اند "زمانی کاری ماندگار می‌شود که با هنر آمیخته شود".

وی با اشاره به اقدامات انجام شده تصریح کرد: برای تحقق اهداف، سعی کردیم تا از همه بخش‌ها و حوزه‌های هنری استفاده کنیم؛ در حوزه فیلم کارهای خوبی انجام شده که از جمله آن ساخت سریال شوق پرواز است که نقش به سزایی در معرفی قزوین در سطح ملی داشته است.

وزیری‌نژاد بیان کرد: پخش مستند ایران در نوروز سال گذشته در ده قسمت، تولید مستند خیابان سپه به عنوان اولین خیابان ایران و سریالی که در آن به لهجه و آداب و رسوم قزوین پرداخته می‌شود؛ از دیگر فعالیت‌های انجام شده است.

وی عنوان کرد: سال گذشته بیش از 250 ساعت برنامه در مورد شهر قزوین در شبکه‌های ملی پخش شد که تا حد زیادی موجب افزایش گردشگران شد و با کنار رفتن غبار از چهره تاریخی قزوین، این شهر در کنار سایر نقاط تاریخی کشور معرفی شد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین اضافه کرد: برگزاری دوسالانه بین المللی خوشنویسی در قزوین، استفاده از ظرفیت هنرمندان فاخر و تهیه کلیپ برای معرفی قزوین، ساخت و پخش بیش از 20 کلیپ و تیزر کوتاه برای فضای مجازی و همچنین تولید کاری تحت عنوان 7 اثر و 7 هنرمند برای آشنایی مردم با مجموعه تاریخی قزوین که در ایام نوروز در فضای مجازی بیش از 10 میلیون بازدید کننده داشت؛ از دیگر اقدامات انجام شده است.

این مسئول با اشاره به افزایش 20 درصدی گردشگران استان بیان کرد: بخشی از افزایش آمار گردشگران استان در ایام نوروز امسال، به دلیل بهره‌گیری از ظرفیت هنر شکل گرفت که همه تلاش ما استفاده از ظرفیت هنرمندان ملی و استانی در راستای تحقق اهداف است.

شرکت 140 عکاس بومی و 300 عکاس غیربومی در جشنواره
وی با اشاره به برگزاری دو دوره جشنواره ملی عکس در قزوین گفت: دوره اول این جشنواره تابستان سال 95 و دوره دوم در فروردین سال 96 برگزار شد که در جشنواره اول 1532 قطعه عکس از 200 عکاس کشوری و استانی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین اضافه کرد: در جشنواره دوم عکس 440 عکاس ملی و استانی شرکت کردند که 3258 قطعه عکس از عکاسان زبده به دست ما رسید.

وی ادامه داد: مجموع عکس‌های جشنواره اول و دوم قریب 4800 عکس نفیس است که قرار است عکس‌های منتخب در قالب کتاب مصور چاپ شود.

وزیری نژاد گفت: از مجموع 440 عکاس شرکت کننده در جشنواره دوم عکس، 140 عکاس بومی و 300 عکاس غیربومی از 23 استان کشور بودند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان