۲۵/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۷ شنبه

صبح قزوین بدون اثرگذاری و احیاگری شهیدان جامعه دچار غفلت می‌شود
کد خبر: ۲۶۴۸۹۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۷ ساعت: ۱۳:۱۵ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

بدون اثرگذاری و احیاگری شهیدان جامعه دچار غفلت می‌شود

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: در حقیقت اگر تلنگر، یادآوری، اثرگذاری و احیاگری شهیدان نباشد، جامعه دچار غفلت شده و آرمان‌های شهدا و ارزش‌های دفاع مقدس به فراموشی سپرده می‌شود.

بدون اثرگذاری و احیاگری شهیدان جامعه دچار غفلت می‌شود
آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در حاشیه مراسم تشییع پیکر سه شهید مفقودالاثر تازه شناسایی شده دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین با اشاره به برکات حضور شهدا در جامعه اظهار کرد: براساس آیه 169 سوره مبارکه آل عمران "وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ" شهدای بزگوار، حی و احیاگر هستند.
وی با تاکید بر اینکه شهدا زنده هستند و زنده می‌کنند، افزود: در حقیقت اگر تلنگر، یادآوری، اثرگذاری و احیاگری شهیدان نباشد، جامعه دچار غفلت شده و آرمان‌های شهدا و ارزش‌های دفاع مقدس به فراموشی سپرده می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: اینگونه نیست که فقط هنگام شهادت شهدا مدیون آنها باشیم؛ بلکه با توجه به آیات قرآن کریم که شهدا همواره زنده هستند ما نیز همیشه مرهون و مدیون فداکاری و ایثار شهیدان والامقام هستیم.

وی تصریح کرد: هرگاه انسان‌ها دچار غفلت، جهل و نادانی شده و دنیاگرایی و زیاده‌خواهی آنها را احاطه می‌کند؛ شهدا هستند که با احیاگری خود ما را متوجه رسالت‌های دینی، انسانی و الهی ما می‌کنند.

امام جمعه قزوین در پایان گفت: با توجه به اینکه رسالت‌های دینی و جهانی ما همیشگی و تا قیامت است بنابراین نیاز ما به احیاگری شهدا و یادآوری آنها هم تا ابد ادامه دارد.

انتهای پیام/7003 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان