۲۵/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۷ شنبه

صبح قزوین جشنواره بین‌المللی "فیلم کودک برای کودک" در قزوین برگزار می‌شود
کد خبر: ۲۶۴۸۸۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۷ ساعت: ۱۱:۲۵ ↗ لینک کوتاه

مدیر کانون پرورشی کودکان و نوجوانان استان:

جشنواره بین‌المللی "فیلم کودک برای کودک" در قزوین برگزار می‌شود

مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان با اشاره به برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم کودک برای کودک با عنوان قاصدک در قزوین گفت: این جشنواره بهمن ماه سال جاری در دو رده سنی ۶ تا ۱۲ سال و ۱۳ تا ۱۸ سال برگزار می‌شود.

جشنواره بین‌المللی "فیلم کودک برای کودک" در قزوین برگزار می‌شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ مژده اروجی در نشست خبری که پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) در سالن جلسات کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد، اظهار کرد: کانون پرورشی فکری با بیش از 50 سال سابقه در زمینه شناسایی و پرورش استعدادها و همچنین ایجاد زمینه انس کودکان و نوجوانان با کتاب فعالیت می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به تعداد مراکز فعال استان افزود: هم‌اکنون 16 مرکز ثابت، 5 مرکز سیار و یک کتابخانه پستی در کل استان در حال فعالیت در زمینه‌های مختلف فعالیت‌های فرهنگی همچون قصه‌گویی، معرفی شخصیت، شعرخوانی، نمایش فیلم، نمایش خلاق، کاردستی، بازی و سرگرمی، فعالیت‌های هنری نظیر نقاشی، خوشنویسی، تئاتر و سرود و فعالیت‌های ادبی همچون نشست‌های ادبی، قصه نویسی، آموزش مکاتبه‌ای و انجمن ادبی نوغزل هستند.

مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین خاطرنشان کرد: کسب موفقیت‌های بین‌المللی و برگزاری جشنواره‌ها و سوگواره‌های سالانه از برنامه‌های تاثیرگذار کانون استان به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در چشم‌انداز 10 ساله کانون پرورشی یکی از اهم برنامه‌ها، گسترش مراکز سیار در راستای ایجاد عدالت فرهنگی در جامعه است لذا دو مرکز سیار شهری البرز و روستایی آبیک در سال‌های 94 و 95 در استان قزوین افتتاح شدند.

افتتاح 4 فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی کانون در استان
اروجی در ادامه با اشاره به افتتاح چهارمین کانون زبان استان در شهر الوند در سال 94 عنوان کرد: کانون پرورشی فکری تنها نهاد فرهنگی است که با قدمت بیش از 50 سال در تولید کتاب و محتوا برای کودکان و نوجوانان فعالیت دارد.

وی گستری مراکز فروش و عرضه محصولات کانون را از جمله اهم برنامه‌های این نهاد فرهنگی برشمرد و تصریح کرد: سال گذشته فروشگاه و مرکز عرضه محصولات کانون در شهرهای آوج و الوند به بهره‌برداری رسید که امیدواریم تا پایان سال جاری نیز 4 فروشگاه دیگر در شهرستان‌های استان افتتاح شود.

مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین گفت: افتتاح مرکز فراگیر به منظور خدمات رسانی به کودکان با نیازهای ویژه، افتتاح انجمن ادبی نوغزل برای استفاده از پتانسیل و ظرفیت اعضای نوجوان و ارشد کانون از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی با اشاره به افتتاح خانه تئاتر کودک در استان گفت: با توجه به اینکه تئاتر فعالیت جذاب و دلنشین برای کودکان است لذا تلاش داریم تا با استفاده از این ظرفیت مقوله‌ای آموزشی و تربیتی را به صورت غیرمستقیم و در قالب نمایش به کودکان آموزش دهیم.

اروجی اضافه کرد: تولید 10 تئاتر کودک به مناسبت‌های مختلف در طول سال، اهدای 15 هزار کتاب به مدارس و مساجد استان، افتتاح کانون نمایش با هدف اکران فیلم‌های تخصصی ویژه کودک و نوجوان، چاپ کتاب گلوله سرخط با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از دیگر فعالیت‌های انجام شده است.

وی در پایان گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم کودک برای کودک با عنوان قاصدک بهمن ماه سال جاری با هدف بررسی موارد و موضوعات از دریچه چشم کودکان در دو رده سنی 6 تا 12 سال و 13 تا 18 سال در قزوین برگزار می‌شود در این جشنواره کودکان برای کودکان فیلم می‌سازند.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان