۲۴/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۶ جمعه

صبح قزوین دفاع و برپایی شعائر دینی و انقلابی از وظایف اصلی شورای تبلیغات است
کد خبر: ۲۶۰۰۵۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۱۱ ساعت: ۱۳:۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قروین:

دفاع و برپایی شعائر دینی و انقلابی از وظایف اصلی شورای تبلیغات است

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین بیان کرد:وظیفه دفاع و برپایی شعایر دینی و انقلابی برعهده شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است.

 دفاع و برپایی شعائر دینی و انقلابی از وظایف اصلی شورای تبلیغات است
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ حجت الاسلام علی قابل رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در دفتر شورای هماهنگی تبلیغات گفت: هر نظامی برای دفاع از خود تشکیلاتی را ایجاد می کند و امروزه این امر در قالب روابط عمومی و سخنگو در دستگاه های مختلف وجود دارد.
وی افزود: در نظام جمهوری اسلامی نیز سپاه پاسداران برای حفاظت از انقلاب اسلامی، کمیته امداد امام خمینی (ره) برای حمایت از محرومان و جهاد سازندگی برای عمران و آبادانی تشکیل شدند؛ در همین راستا و به منظور دفاع از ارزش ها و آرمان های انقلاب، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در 12 مرداد 1359 تشکیل شد.
این مسوول ابراز کرد: امام خمینی (ره) به این شورا فرمودند؛ "ما باید در تمامی امور بالاخص در تبلیغات هماهنگی داشته باشیم". امام (ره) خط کاری را هم در تبلیغات مشخص کرده و فرمودند تبلیغات باید بر اساس معنویات باشد و معنویات اساس اسلام است.
وی اضافه کرد:همچنین شأن اولیای اسلام شأن تبلیغ است و از همین رو سازمان تبلیغات اسلامی اهمیت زیادی دارد.
قابل بیان کرد: تشکیل شورای هماهنگی با هدف مواجهه با رخدادها و چالش های انقلاب اسلامی صورت گرفت.
وی در ادامه با اشاره به نمونه هایی از چالش های انقلاب تصریح کرد: در تمامی این صحنه ها شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مردم را برای دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی بسیج کرد، به همین جهت شورا مدال موقعیت شناسی و زمان شناسی را از رهبر انقلاب دریافت کرده است.
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین با بیان اهمیت تبلیغات و تعظیم شعائر در قرآن کریم افزود: در انقلاب اسلامی نیز شعائر و یوم الله هایی چون دهه فجر، 13 آبان و روز جهانی قدس وجود دارد که ماهیت انقلاب اسلامی در آنها جلوه می کند.
وی اضافه کرد: وظیفه دفاع و برپایی شعائر دینی و انقلابی بر عهده شورای هماهنگی سازمان تبلیغات است.
قابل درباره اقدام شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در واکنش به حوادث اخیر مسجدالاقصی گفت: براساس سیاست های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کل کشور، در چنین حوادثی به جای برپایی یکباره راهپیمایی در کل کشور، هر هفته در تعدادی از استان ها راهپیمایی برگزار می شود.
وی افزود:هفته گذشته در تعدادی از استان ها راهپیمایی مردمی در حمایت از مردم فلسطین انجام شد و احتمال ادر هفته های آینده این راهپیمایی در سایر استان ها نیز برپا خواهد شد.
این مسوول در پایان گفت: تناوب برپایی راهپیمایی در شهرهای مختلف از فراموش شدن یکباره ماجرای مسجدالاقصی جلوگیری کرده و یاد آن را برای هفته های متوالی زنده نگه می دارد.
انتهای پیام/ 5001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان