۲۴/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۶ جمعه

صبح قزوین تعهد جمع‌آوری کمک سه میلیاردتومانی در سال ۹۶/ طرح توسعه حرم طفلان‌مسلم تکمیل می‌شود
کد خبر: ۲۵۸۵۰۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۳ ساعت: ۱۳:۴۴ ↗ لینک کوتاه

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات قزوین مطرح کرد

تعهد جمع‌آوری کمک سه میلیاردتومانی در سال ۹۶/ طرح توسعه حرم طفلان‌مسلم تکمیل می‌شود

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات قزوین از طرح توسعه طرح توسعه حرم طفلان مسلم تا پایان مرداد خبرداد و گفت: تعهد جمع آوری سه میلیارد تومان در سال ۹۶ به قزوین سپرده شده که امیدواریم با کرامت مردم قزوین این مبلغ اهدا شود.

تعهد جمع‌آوری کمک سه میلیاردتومانی در سال ۹۶/ طرح توسعه حرم طفلان‌مسلم تکمیل می‌شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ حامد کبودوند رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین ظهر امروز(سه شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در دفتر این ستاد اظهار کرد: ستاد بازسازی عتبات استان قزوین به مدت ۱۴ سال است که تاسیس شده و یک مجموعه غیردولتی است که زیر ستاد مرکزی کشور فعالیت می‌کند.

وی در ادامه افزود: استان قزوین از معدود ستادهایی است که یک حرم کامل برای بازسازی در دست انجام دارد، احداث و توسعه و بهسازی اماکنه شیعیان و ساماندهی و جمع آوری نذورات مردمی دو ماموریت ستاد در همه استان‌هاست.

این مسئول بیان کرد: تعهد جمع آوری سه میلیارد تومان در سال ۹۶ به مردم قزوین سپرده شده است که امیدواریم با کرامت مردم قزوین این مبلغ اهدا شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه قزوین متولی حرم طفلان دومسلم در کشور عراق است در همه موضوعات بهسازی و احداث و توسعه حضور کامل حضور داریم.

کبودوند عنوان کرد: با همه زحماتی که مسئولان دوره‌های گذشته در ستاد عتبات قزوین متقبل شدند اما رویکرد مهندسی در ستاد کمرنگ بود، ما سعی کردیم در کنار فضای معنوی و مردمی رویکرد مهندسی را هم لحاظ کنیم.

نیروهای افتخاری برای حضور در عراق ثبت نام کنند

وی از تدوین طرح جامع حرم طفلان مسلم توسط دکتر اساتید طراحی اماکن زیارتی خبر داد و گفت: شورایی ۹ نفره از اساتید دانشگاه بین الملل امام خمینی(ره)، دانشگاه آزاد، دانشگاه بوئین زهرا، میراث فرهنگی و شهرداری به صورت افتخاری عضو شورای فنی ستاد عتبات شده‌اند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین عنوان کرد: تا پایان مردادماه بعد از چهارده سال طرح توسعه حرم طفلان مسلم انجام می‌گیرد که ۸۸۰متر حسینیه، ۳۵۰۰ متر فضای زیارتی، ۱۶۰۰ متر فضای اداری، ۱۴۰۰متر فضای رفاهی، ۴هزار متر فضای خدماتی، ۲هزارمتر فضای تجاری و ۱۳۰۰متر فضای تاسیساتی در قالب طرح توسعه حرم احداث می‌شود.

وی یادآور شد: با نذورات مردمی قزوین طی ۱۴ سال گذشته آیینه کاری حرم طفلان مسلم، طلاکاری مناره، کاشی کاری و احداث دارالشفای حرم و تعویض ضریح‌ها انجام شده است که میزان اعتبار هزینه شده 20 میلیارد تومان بود.

این مسئول اذعان کرد: دارالشفای حرم طفلان مسلم تنها دارالشفایی است که به نام امام خمینی ساخته شده که به بیش از ۱۴۰۰ نفر در ایام اربعین خدمات درمانی ارائه کرد و پیش بینی شده طرح جامع توسعه حرم نیازمند ۲۰ میلیارد تومان هزینه باشد.

وی ابراز کرد: طی سه ماه گذشته ساماندهی نیروهای افتخاری که تمایل به حضور در حرم مطهر دارند، صورت گرفت.

کبودوند ادامه داد: ۲۸ روز کار اجرایی و دو روز زیارت برای تمام کسانی که داوطلب حضور و خادمی هستند درنظر گرفته شده و هزینه‌های اسکان و تغذیه برعهده ستاد است.

وی افزود: از همه تخصص‌های اجرایی، فنی، رسانه ای فرهنگی و مهندسین دعوت می‌کنیم در این طرح شرکت کنند؛ هم اکنون ۲۰۰ نفر در صف اعزام هستند.

اولین کاروان اردوهای جهادی به عراق اعزام شدند
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین با اشاره به اینکه رویکرد دوم ستاد بحث اعتمادسازی و جمع آوری نذورات خرد است، گفت: برخی حضور ستاد عتبات عالیات در عراق را مورد خدشه قرار می‌دهند.

وی اضافه کرد: فارغ از ارادت شیعیان به امامان یک نکته اساسی وجود دارد که ما باورمان این است حضور امروز ما در عتبات باعث تقویت قدرت شیعه خواهد شد؛ مقوله فتنه داعش و وهابیت که با مظاهر شیعیان در حال مبارزه هستند این حضور ما در عتبات عامل دلگرمی شیعیان عراقی خواهد شد.

این مسئول یادآور شد: طبق امضای تفاهم نامه ای با سپاه بدر در کربلا قرار شد نیروهای فعال در اردوهای جهادسازندگی جهت ترمیم منازل شهدای مبارزه با داعش در کربلا اعزام شوند.

وی در ادامه گفت: ماهیانه چندین منزل از شهدای مبارزه با داعش را تعمیر می‌کنیم، ماه گذشته اولین کاروان در قالب ۴۰ نفر اعزام شدند و اقدام مبارکی است که در قالب اردوی جهادی نیروهای جوان ما اعزام می‌شوند که یک تبادل فرهنگی است.

کبودوند اذعان کرد: تفاهم نامه دیگری با دوستان حشد الشعبی تیپ حضرت ابوالفضل امضا شد، که ارائه برنامه‌های فرهنگی و طرح‌های تربیتی برای خانواده‌های رزمنده و شهدای عراق داشته باشیم و قرار است جمعی فعالان این گروه به قزوین سفر کرده و آموزش ببینند و سپس برخی فعالان فرهنگی قزوین به عراق اعزام شوند.

وی در پایان گفت: شهروندان قزوینی می‌توانند برای پاسخگویی به سوالات خود با شماره تماس ستاد عتبات استان قزوین 33241515 تماس بگیرند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان