۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ۱۰ بنیاد نخبگان مردمی در کشور تأسیس می‌شود
کد خبر: ۲۵۸۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

معاون وزیر علوم:

۱۰ بنیاد نخبگان مردمی در کشور تأسیس می‌شود

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از تأسیس ۱۰ بنیاد نخبگان مردمی در استان‌های مختلف کشور تا پایان سال آینده خبر داد.

۱۰ بنیاد نخبگان مردمی در کشور تأسیس می‌شود
به گزارش صبح قزوین به نقل از فارس، سیدجواد ساداتی‌نژاد در آئین افتتاح بنیاد نخبگان سعیدی کاشان اظهار داشت: ورود خیران به مقوله پژوهش و فناوری از برنامه‌های انجمن خیران کشور در سال 92 بود که علی سعیدی، خیر کاشانی، اولین بنیاد نخبگان کشور را در روزهای پایانی سال 91 در دانشگاه کاشان افتتاح کرد.
وی افزود: افتتاح بنیاد نخبگان کاشان به عنوان یک بنیاد مردم نهاد درخت طیبه‌ای است که در سال‌های آینده میوه‌های آن به ثمر می‌نشیند و خبرهای بیشتری از دستاوردهای این بنیاد می‌شنویم.
معاون حقوقی و پارلمانی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری  خاطرنشان کرد: وجود 220 خیر و 25 واقف در کشور در امر علمی اقدامات شایسته‌ای را از خود برجای گذاشته‌اند و امروز با توجه به تعطیلی برخی طرح‌های ملی کشور به دلیل مسائل اقتصادی، طرح‌های خیران‌ساز در حال تکمیل و بهره‌برداری هستند.
وی  با اشاره به خلأ حضور خیران در بخش کارآفرینی و پژوهش در کشور اذعان داشت: با پیگیری خیر سعیدی و ایده تشکیل بنیاد نخبگان و حمایت و ورود سایرین خیران این مشکل نیز برطرف می‌شود.
رئیس دانشگاه کاشان نیز در این مراسم علم را چرخ محرک تمام زمینه‌های پیشرفت و تعالی بشر دانست و تصریح کرد: توسعه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی براساس و مبنای علم است که نیازمند توجه به نیروی انسانی است که کشور ما در این زمینه از ظرفیت و قابلیت‌های بالایی برخوردار است.
کتابی با اشاره به نعمت‌های خدادادی و نیروی انسانی نخبه و باهوش گفت: در مدیریت افراد نخبه از تمامی ظرفیت‌های موجود استفاده نکرده‌ایم و با توجه به تشکیل کارگروه‌های مختلف همچنان در این زمینه دارای نقص هستیم؛ به طوری که شاهد خروج برخی نخبگان از کشور به منظور ادامه تحصیل هستیم.
وی از دلائل عدم بهره‌مندی لازم از نخبگان به نبود سیستم مناسب به منظور جذب نخبگان در مراکز تصمیم‌گیری اشاره و عنوان کرد: تأسیس مراکز حمایتی از نخبگان و شناسایی آنها می‌تواند تأثیر بسزایی در این امر داشته باشد.
مؤسس بنیاد نخبگان سعیدی دانشگاه کاشان نیز  در این مراسم توجه به نخبگان و جوانان امروز را زمینه‌ساز جامعه‌ای پویا دانست و گفت: اگر از جوانانی که خود نخبه هستند و به خلق ارزش مشغول هستند؛ توجه شود می‌توان توقع داشت که نخبگان به پرورش و کشف ارزش‌های والاتر جامعه دست یابند و و دیگران را نیز تشویق و راهنمایی کنند.
علی سعیدی اظهار داشت: اگر از هر انسانی که ارزش خلق می‌کند، حمایت شود به یقین صدها ارزش دیگر نیز خلق می‌شود و آنگاه می‌توان توقع نیروهای لایق و مدیران نخبه و کارآفرین را از آیندگان انتظار داشت.
در پایان این مراسم با اهدای لوح و نشان مهرورزان از علی سعیدی خیر بنیاد نخبگان سعیدی دانشگاه کاشان تقدیر شد.
بنیاد نخبگان کاشان با اعتبار اولیه یک میلیارد ریال توسط علی سعیدی خیر کاشانی در دانشگاه کاشان افتتاح شد.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان