۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین نقص فنی خودروها عامل ۴۶ درصد از تصادفات در شهر تهران است
کد خبر: ۲۵۷۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ:

نقص فنی خودروها عامل ۴۶ درصد از تصادفات در شهر تهران است

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ضمن بیان عملکرد سال ۹۱ پلیس راهور تهران گفت: علت ۴۶ درصد از تصادفات رانندگی در تهران نقص فنی خودرو است.

نقص فنی خودروها عامل ۴۶ درصد از تصادفات در شهر تهران است
به گزارش صبح قزوین به نقل از فارس،سردار حسین رحیمی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ  ظهر امروز در نشست خبری گفت: امسال برای سومین سال پیاپی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ به عنوان رتبه برتر در سطح پلیس‌های شهری کشور را کسب کرد که این مدیون توجه مردم و همکاری آنها با پلیس راهنمایی و رانندگی است.
سردار رحیمی گفت: در سال 91 در حدود 120 نفر کمتر در حوادث رانندگی کشته شدند و این نشان دهنده همکاری مردم و پلیس و همچنین رسانه‌ها و فرهنگ‌سازی صحیح در خصوص قوانین راهنمایی و رانندگی بوده است.
وی در خصوص علت تصادفات گفت: در سال 91 تجاوز از سرعت مجاز 37 درصد کاهش، عدم مهارت در رانندگی 36 درصد کاهش، حرکت با دنده عقب 30 درصد کاهش، عدم رعایت فاصله 25 درصد کاهش، تصادفات عابر پیاده 12 درصد کاهش داشته است و بیشترین رشد علت تصادفات در خصوص نقص فنی خودروها با 46 درصد افزایش بوده است که مسئولین باید توجه بیشتری به معاینه فنی خودروها که به صورت پنج ساله اعلام شده است داشته باشند و همچنین علت 30 درصد از تصادفات رانندگی در شهر تهران عدم توجه به جلو بوده است.
سردار رحیمی گفت: اقدامات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ همزمان با پیشرفت سامانه مرکز فوریت‌های پلیس 110 بوده که رسیدن کارشناس تصادفات به محل تصادف در سال 90 به صورت میانگین 9.
3 دقیقه بوده که در سال 91 این زمان به 6.
5 دقیقه کاهش یافته است و این اتفاق در صورتی است که 9 درصد تماس‌های تصادفات رانندگی با مرکز فوریت‌های پلیسی در امسال افزایش داشته و ما با آموزش‌ و همچنین تشویق و توبیخ مامورین به این مهم دست یافته‌ایم.
سردار رحیمی افزود: تاکنون در سال 91، 34 درصد کاهش اعمال قانون و یا صدور برگه جریمه را در تهران داشتیم به این معناست که مردم و مامورین راهنمایی و رانندگی توجه بیشتری به قوانین راهنمایی و رانندگی به خصوص بحث راهنمایی در این قوانین را داشته‌اند.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در ادامه گفت: در سال 91 برای تسهیل شهروندان عزیز 8 مرکز واحد ترخیص خودرو و همچنین 5 مرکز ترخیص موتورسیکلت راه‌اندازی و به زودی 2 مرکز ترخیص موتورسیکلت دیگر در شهر تهران راه‌اندازی می‌شود تا کسانی که خودرو و یا موتورسیکلت آن‌ها توقیف شده برای آزاد کردن وسایل نقلیه خود مشکل کمتری داشته باشند و همچنین زمان کاری این مراکز تا پایان سال به ساعت 5 بعدازظهر افزایش یافته است.
سردار رحیمی گفت: امسال 78 هزار اعتراض و شکایت مردم را رسیدگی کردیم که نسبت به سال قبل 28 درصد کاهش داشته و طبیعی است که مردم به جریمه شدن اعتراض داشته باشند ولی افرادی هم که به صورت اشتباه جریمه شده بودند جریمه آن‌ها از سوابقشان حذف می‌گردد.
وی افزود: به زودی سامانه‌ای راه‌اندازی می‌شود که در 10 دقیقه بعد از انتقال خودروهای توقیفی به پارکینگ به شماره‌ای که در سامانه برای مالک خودرو ثبت شده است به صورت پیامک اطلاع داده می‌شود و همچنین این پیامک اعلام می‌کند که جهت رسیدگی برای دریافت وسیله نقلیه خود باید به کدام مرکز مراجعه کنند.
سردار رحیمی در ادامه گفت: امسال واحد ویژه‌ای تحت عنوان رسیدگی به امور جانبازان، معلولین و خانواده شهدا در پلیس راهور تهران بزرگ راه‌اندازی شده تاکنون بیش از 2 هزار مراجعه کننده به این مرکز داشته‌ایم.
وی در خصوص تخلفات موتورسواران و توقیف موتورسیکلت‌ها گفت: تخلفات موتورسواران 2 دسته است که یک دسته از این تخلفات انواع حادثه‌ساز است و ما با تخلفات حادثه‌ساز به صورت جدی برخورد خواهیم کرد.
این تخلفات شامل نداشتن کلاه ایمنی، حرکت از محل عبور عابر پیاده، تک‌چرخ و حرکات نمایشی، عبور از خطوط ویژه و همچنین عبور از چراغ قرمز است اما پلیس  برنامه‌ریزی کرده که با هر متخلف نسبت به تخلفش برخورد کند.
انتهای پیام/  

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان