۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین کشتار شیعیان پاکستان بی ارتباط با تحولات سوریه، عراق و لبنان نیست
کد خبر: ۲۵۷۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

بیانیه معاونت روابط بین الملل بسیج

کشتار شیعیان پاکستان بی ارتباط با تحولات سوریه، عراق و لبنان نیست

معاونت روابط بین الملل بسیج در بیانیه‌ای تاکید کرد: بی شک روحیه سلطه ستیزی و مقاومت مردم مظلوم پاکستان در برابر آمریکای جنایتکار یکی از مهم‌ترین عوامل این انتقام گیری رذیلانه به شمار می رود.

کشتار شیعیان پاکستان بی ارتباط با تحولات سوریه، عراق و لبنان نیست
به گزارش صبح قزوین به نقل از فارس، معاونت روابط بین الملل سازمان بسیج مستضعفین در خصوص وقایع اخیر پاکستان بیانیه‌ای صادر کرد که در آن آمده است: بار دیگر شهادت صدها نفر از مسلمانان مظلوم هزاره و کویته پاکستان در عملیات های تروریستی متعدد و سازمان یافته، قلوب مردم مسلمان و آزاده جهان را جریحه دار ساخت.
این جنایات شیطانی که زخم دیرین ساکنان این مناطق عمدتا شیعه نشین را تازه کرده است، پرده از دسیسه چینی دشمنان جهان اسلام برای ایجاد تفرقه در میان مسلمانان برداشته است.
در بررسی آنچه که بر مردم مظلوم پاکستان می گذرد، دست های پنهان مثلث فتنه آمریکا، سعودی و قطر هویداست که البته پیوندی سلسله وار با حوادث و اوضاع این روزهای منطقه دارد.
سابقه ضد استکباری مردم پاکستان در مقابله و مخالفت با زورگویی ها، مداخلات و تجاوزات آمریکا خود به تنهایی نیت خبیثانه عاملان این جنایات را برملا می سازد.
بی شک روحیه سلطه ستیزی و مقاومت مردم مظلوم پاکستان در برابر آمریکای جنایتکار که همواره خود را در تظاهرات های ضد آمریکایی نشان داده است،  یکی از مهم ترین عوامل این انتقام گیری رذیلانه به شمار می رود.
چه آنکه در سالیان اخیر، امپریالیسم آمریکا در راه رسیدن به اهداف و نیات خود در پاکستان با مقاومت و مقابله جدی مردم آزادی خواه این کشور مواجه بوده است.
شاهد بی مثال این وضعیت، حملات ددمنشانه پهپاد های آمریکایی به روستانشینان و قبیله نشینان پاکستان می‌باشد که منجر به قتل عام صدها نفری مردم این مناطق شده است.
از سوی دیگر باید گفت که بی شک کشتار شیعیان پاکستان بی ارتباط با تحولات سوریه، عراق و لبنان نیست.
شکست طرح مداخله جویانه و توطئه گرایانه آمریکا، سعودی، قطر و ترکیه برای سرنگونی نظام سوریه د‌ر فرآیند‌ زمانی شش ماهه موجب شد که این کشورها رویکرد خود را تغییر دهند.
بر این اساس حواد‌ث اخیری که د‌ر مرزهای مشترک لبنان و سوریه رخ‌د‌اد‌ را می توان بخشی از راهبرد تکراری این کشورها برای ایجاد‌ تقابل میان شیعه و سنی دانست.
آنچه در عراق رخ داد نیز در این راستا بود و تحریک اهالی سه استان سنی‌نشین الانبار، موصل و صلاح‌الد‌ین علیه شیعیان عراق به بهانه مخالفت با د‌ولت عراق، بخشی از راهبرد شیطان بزرگ و هم‌پیمانان منطقه‌ای این کشور برای تقابل شیعه و سنی را آشکار کرد.
در ادامه این روند کاملا سازمان یافته و هماهنگ شده، تحرکات تفرقه افکنانه آمریکا، عربستان سعودی و قطر متوجه پاکستان شد و این کشورها با حمایت مالی و فکری گروهک تروریستی جهنگوی، جنایات عظیمی علیه شیعیان کویته و هزاره مرتکب شدند.
البته سیاست تفرقه افکنانه این مثلث فتنه، جدای از اینکه در راستای کلی استراتژی جدید منطقه ای آنها ارزیابی می شود، ابعاد دیگری را نیز شامل می شود.
مسلما یکی از اهداف آمریکا برای این فتنه انگیزی، تقابل جدی تر و شکاف عمیق تر میان مسلمانان در قالب دو قطب جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی می باشد که تامین کننده اهداف و نیات این کشور برای تداوم حضور نظامی و فیزیکی خود در منطقه خاورمیانه است.
از این رو تمامی مسلمانان منطقه و جهان می بایست ضمن ابراز انزجار از این جنایات و توطئه های امپریالیسم آمریکا، هوشیاری خود را در برابر دسیسه تفرقه افکنی و ایجاد جنگ مذهبی این کشور حفظ کنند.
البته تجربه تاریخی مسلمانان نشان داده است که این اقدامات کورکورانه و تکراری آمریکا همچون گذشته به سرانجامی نرسیده و همانگونه که خدواند در کتاب آسمانی قرآن وعده داده است مکر آنان به خودشان بازخواهد گشت.
(وَمَکَرُواْ وَمَکَرَ اللّهُ وَاللّهُ خَیْرُ الْمَاکِرِین "آل عمران آیه 54").
باشد که مسلمانان جهان اعم از شیعه و سنی همگی به ریسمان محکم الهی چنگ انداخته و با اتحاد خود نابودی هر چه سریعتر جبهه کفر جهانی را موجب شوند.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان