۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ۸۰ درصد مصدومان چهارشنبه‌سوری پسرها هستند / ۳۲ درصد مصدومان دانش‌آموزند
کد خبر: ۲۵۴۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

کارشناس مسئول پیشگیری از حوادث مرکز بهداشت آذربایجان‌شرقی:

۸۰ درصد مصدومان چهارشنبه‌سوری پسرها هستند / ۳۲ درصد مصدومان دانش‌آموزند

کارشناس مسئول پیشگیری از حوادث مرکز بهداشت آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ۸۰ درصد مصدومان چهارشنبه آخر سال را پسرها تشکیل می‌دهند، گفت: ۳۲ درصدی مصدومان دانش‌آموزان بوده و ۹۱ درصد حوادث در مناطق شهری اتفاق می‌افتد.

۸۰ درصد مصدومان چهارشنبه‌سوری پسرها هستند / ۳۲ درصد مصدومان دانش‌آموزند
به گزارش صبح قزوین به نقل از فارس، سعید پوردولتی اظهار کرد: بیشترین قشر آُسیب‌پذیر در حوادث ناشی از چهارشنبه سوری در سنین جوانی و نوجوانی قرار دارند.
وی افزود: با بررسی حوادث ناشی از چهارشنبه سوری سال گذشته گروه سنی بین 15 تا 24 سال با اختصاص 41 درصد از حوادث به خود جزو بیشترین آسیب دیدگان بودند.
وی با اشاره به اینکه پسرها نیز در این حوادث بیشترین رقم را به خود اختصاص می‌دهند، گفت: 80 درصد مصدومان را پسرها و 20 درصد را دختران شامل می‌شوند که آمار پسرها چهار برابر دخترها است.
پوردولتی زخم، پارگی، بریدگی، سوختگی درجه یک و خراشیدگی و ساییدگی را به ترتیب به عنوان شایع‌ترین نوع آسیب در حوادث چهارشنبه سوری اعلام کرد و گفت: 91 درصد حوادث نیز در مناطق شهری به وقوع پیوسته است.
وی اختصاص رقم 32 درصدی مصدومان به دانش‌آموزان را نیز از آمار تجزیه و تحلیلی تامل برانگیز این ارزیابی دانست و گفت: به ترتیب دست با 35.
2 درصد و چشم با 26.
7 درصد بیشترین نواحی آسیب دیده بدن در چهارشنبه سوری سال گذشته بوده است.
این کارشناس ارشد سلامت بین‌الملل و مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، ترقه را از نظر نوع مواد محترقه دارنده بیشترین فراوانی در این حوادث دانست و گفت: از نظر نوع مادۀ محترقه، ترقه بیشترین فراوانی را به خود اختصاص داده و اکثرا از دستفروش‌ها خریداری شده که کاملا غیرمجاز و خطرآفرین هستند.
پیش از این آذربایجان‌شرقی به عنوان دارنده رتبه سومی کشور در حوادث ناشی از مراسم چهارشنبه سوری طی سال گذشته اعلام شده بود.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان