۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین تحقق ارتباط صنعت و دانشگاه نقطه شفاف پژوهش کشور در سال ۹۱
کد خبر: ۲۵۴۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مهدی‌نژاد عنوان کرد

تحقق ارتباط صنعت و دانشگاه نقطه شفاف پژوهش کشور در سال ۹۱

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با اشاره به ضرورت تقویت عملکرد مثبت پژوهش کشور در سال جدید، گفت: تصویب طرح‌های کلان ملی، تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه و افزایش تولید ملی از موفقیت‌های بخش پژوهش در سال ۹۱ بودند.

تحقق ارتباط صنعت و دانشگاه نقطه شفاف پژوهش کشور در سال ۹۱
به گزارش صبح قزوین به نقل از فارس، محمد مهدی‌نژادنوری معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: تصویب طرح‌های کلان ملی و شروع آن‌ها در شصت دانشگاه کشور از اتفاقات مهم حوزه پژوهش در سال 91 بود.
وی تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت را نیز یکی دیگر از موفقیت‌های مهم بخش پژوهش کشور در سال 91 برشمرد و گفت: تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه چند سالی از سوی دانشگاه‌ها پیگیری می‌شد که در سال 91 به وقوع پیوست.
مهدی‌نژاد افزود: همچنین افزایش تولید ملی یکی دیگر از رویدادهای مهم در حوزه پژوهش کشور در سال 91 بود.
وی گفت: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه سال 91 سال تولید ملی نامگذاری شده است، بخش پژوهش کشور به عنوان متولی اصلی کشور از ابتدای سال برای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری برنامه‌ریزی کرده و با تلاش نخبگان و نوآوران کشور تولید ملی در سال 91 افزایش یافت.
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم افزود: با توجه به اینکه در سال 91 بحث تحریم‌های اقتصادی نیز مطرح بود فرصت خوبی فراهم شد تا نخبگان کشور و شرکت‌های دانش بنیان در بحث تولید ملی وارد شده و در این زمینه فعالیت بیشتری داشته باشند.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان