۲۴/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۶ جمعه

صبح قزوین وجود حدود ۱۸ میلیون حاشیه‌نشین فاجعه است/ تذکر ۱۵۱ نماینده درباره سند ۲۰۳۰ به رئیس جمهور
کد خبر: ۲۵۴۰۱۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۱۰ ساعت: ۱۴:۳۹ ↗ لینک کوتاه

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

وجود حدود ۱۸ میلیون حاشیه‌نشین فاجعه است/ تذکر ۱۵۱ نماینده درباره سند ۲۰۳۰ به رئیس جمهور

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس بیان کرد: بر اساس آمار منتشر شده ۱۱ تا ۱۸ میلیون حاشیه نشین در کشور وجود دارند که این مقدار با توجه به جمعیت ۸۰ میلیونی ایران یک فاجعه است.

وجود حدود ۱۸ میلیون حاشیه‌نشین فاجعه است/ تذکر ۱۵۱ نماینده درباره سند ۲۰۳۰ به رئیس جمهور
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ داوود محمدی نماینده مردم قزوین در مجلس پیش از ظهر امروز(شنبه) در دیدار با اعضای کارگروه عفاف و حجاب استان قزوین با اشاره به آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه بیان کرد: سست شدن بنیان خانواده‌ها باعث وقوع بسیاری از آسیب‌هاست و وقتی خانواده استواری خود را از دست می‌دهد، زمینه برای وقوع بسیاری از مشکلات مهیا می‌شود.

وی ابراز کرد: یکی از علل سستی بنیان خانواده‌ها عدم رعایت عفاف و حجاب به صورت عام است؛ به گونه‌ای که در صدر بحران‌های کشور، بحران آسیب‎های اجتماعی قرار دارد.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به آمار منتشر شده مربوط به معتادان اذعان کرد: تعداد افراد درگیر با اعتیاد از دومیلیون نفر بیشتر است؛ زیرا خانواده فرد معتاد نیز با این مشکل روبه‌رو هستند و با این حساب حدود 10 میلیون نفر از اعضای جامعه با موضوع اعتیاد مواجه‌اند.

وی با اشاره به شرایط حاشیه نشینی ابراز کرد: بر اساس آمار منتشر شده 11 تا 18 میلیون حاشیه نشین در کشور وجود دارند که این مقدار با توجه به جمعیت 80 میلیونی ایران یک فاجعه است.

محمدی تصریح کرد: 15 میلیون پرونده در دادگستری‌های کشور موجود است؛ که این مقدار با آموزه‌های دینی ما مغایرت دارد.

وی خاطرنشان کرد: آمار خشونت در کشور بالاست و کم توجهی به آسیب‌های اجتماعی، کشور را در یک وضعیت نامطلوبی قرار می‌دهد.

این مسئول ادامه داد: بنیان خانواده یکی از جایگاه‌هایی که در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارد و یکی از علل اسیب دیدن این بنیان، بحث عفاف و حجاب هم به صورت عام و هم به صورت خاص است.

این نماینده مجلس اظهار کرد: در دوره‌های گذشته به دلیل اینکه قانون مشخصی برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر در کشور وجود نداشت، کمیسیون فرهنگی مجلس قانونی محکم برای اجرای آن تصویب کرد و این قانون به همه دستگاه‌ها ابلاغ شد.

وی افزود: 21 نهاد متولی ایفای نقش در قانون امر به معروف و نهی از منکر هستند و همه تکالیفی را برای اجرای این قانون بر عهده داشتند؛ اما تصویب این قانون خروجی مطلوبی نداشت.

نماینده مردم قزوین در مجلس اضافه کرد: امروز به این نتیجه رسیدیم که مهمترین اقدامی که باید در زمینه اجرای امر به معروف و نه از منکر انجام داد این است که هر وزارتخانه‌ای سعی بر اجرای امر به معروف و نهی از منکر را در سازمان خود داشته باشد.

وی گفت: امر به معروف و نهی از منکر به صورت جزیره‌ای به شکل صحیح انجام نمی‌شود و نیازمند اجرای اقدامات فرهنگی است؛ اما با کمال تاسف به دلیل اینکه کار‌های فرهنگی در کشور ما دیر‌بازده است ما توانایی حرکت در این مسیر را نداشتیم.

محمدی ابراز کرد:. براساس سند چشم‌انداز وضعیت کشور در حوزه‌های نظامی و تولید علم مطلوب است؛ اما در عین حال در حوزه فرهنگی و اقتصادی ما به نتایج خوبی نرسیدیم اگر کارها به مردم سپرده شود و انجام بسیاری از کارها به نهادها وابسته نباشد بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

این مسئول با اشاره به اهمیت رعایت عفاف و حجاب اشاره کرد: حجاب و عفاف می‌تواند با عنوان یک حلقه برقراری وحدت و انسجام باشد؛ چراکه حجاب به باورها و عقاید ما مربوط است.

وی با اشاره به سند2030اظهار کرد: در ارتباط با سند 2030، 151 نماینده نامه‌ای را امضا کردند و به آقای رئیس جمهور تذکر داده شد که حتما این موضوع اجرایی شود.

وی ادامه داد: در خصوص بررسی محتوای سند 2030بیش از سه جلسه در شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد و بنا شد؛ که آموزش و پرورش کشور سند تحول بنیادین را بر اساس گفته مقام معظم رهبری به عنوان ملاک قرار گیرد.

نماینده مردم قزوین در مجلس اضافه کرد: به دلیل اینکه لغو سند 2030 رسانه‌ای شد و از صدا و سیما هم اعلام شد؛ دولت موظف به اجرای این مصوبه شورای انقلاب فرهنگی است زیرا رییس جمهور از امضاکنندگان آن است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان