۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین عملیات گسترده ارتش در ریف دمشق/انهدام مراکز تجمع جبهه النصره در حلب
کد خبر: ۲۵۴۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

/جدیدترین تحولات میدانی و امنیتی سوریه/

عملیات گسترده ارتش در ریف دمشق/انهدام مراکز تجمع جبهه النصره در حلب

یگان‌های ارتش سوریه با اجرای عملیات گسترده در مناطق مختلف ریف دمشق در جنوب سوریه ده‌ها مرکز تجمع افراد مسلح را منهدم کردند.

عملیات گسترده ارتش در ریف دمشق/انهدام مراکز تجمع جبهه النصره در حلب
به گزارش صبح قزوین به نقل از فارس، اکثر مناطق ریف دمشق در جنوب سوریه شاهد عملیات یگان‌های ارتش سوریه بود که ده‌ها مرکز تجمع افراد مسلح در این مناطق را هدف قرار داده بود که منجر به کشته شدن یک کودک و زخمی شدن 9 نفر دیگر بر اثر گلوله‌باران منطقه «ضاحیة الأسد» شد.
همچنین یگان مهندسی ارتش سوریه ده‌ها بمب کار گذاشته شده در منطقه ادلب در شمال سوریه را خنثی کردند.
***آنچه در زیر می‌آید، مشروح تحولات میدانی سوریه به تفکیک مناطق و استان‌ها است*** دمشق و ریف دمشق: انهدام ده‌ها مرکز تجمع افراد مسلح   یگان‌های ارتش سوریه در میدان «البلدیة» در منطقه دوما با افراد مسلح درگیر شدند که کشته شدن 10 فرد مسلح و زخمی شدن شماری دیگر را به دنبال داشت.
همچنین یگان‌ توپخانه ارتش سوریه با هدف قرار دادن مراکز تجمع افراد مسلح در مزارع «حرستا»، «العالیة» و «ریما»، آنها را منهدم کردند.
همچنین یگان‌های ارتش سوریه حمله افراد مسلح به راه بین المللی دمشق – حمص در نزدیکی حرستا را دفع کردند که منجر به کشته شدن 3 فرد مسلح و دستگیری 4 نفر دیگر شد.
منطقه «برزة» نیز شاهد درگیری افراد مسلح با یگان‌های ارتش سوریه بود که کشته شدن 8 فرد مسلح و زخمی شدن شمار دیگری از آنها را درپی داشت.
در «جوبر» از توابع دمشق یگان‌های ارتش سوریه یک گروه مسلح را در نزدیکی مرکز تلفن این منطقه هدف قرار داد.
همچنین یک کارخانه ساخت بمب نیز توسط ارتش سوریه هدف قرار گرفت که موجب وقوع آتش سوزی شدید و کشته شدن شماری از افراد مسلح در این کارگاه را به دنبال داشت.
در «داریا» یگان‌های ارتش سوریه پیگرد افراد مسلح و گروه‌های تروریستی را ادامه دادند که موجب وقوع درگیری‌های شدید بین یگان‌های ارتش سوریه با این افراد شد.
این درحالی است که ارتش سوریه مراکز تجمع افراد مسلح در مناطق حجیرة، سبینة و السیدة زینب را هدف قرار داده و آنها را منهدم کردند.
در منطقه «ضاحیة الأسد»، در ریف دمشق نیز گروه‌های مسلح یک اتوبوس حامل کودکان را هدف قرار دادند که بر اثر آن یک کودک 9 ساله کشته و شماری دیگر زخمی شدند که وضعیت برخی از آنها وخیم گزارش شده است.
  الحسکة و دیر الزور: قطع کامل برق استان الحسکه   یگان‌های ارتش سوریه چندین مرکز تجمع افراد مسلح در نزدیکی مدرسه «الصناعة» و در نزدیکی مرکز بازیابی شهر «المیادین» در دیر الزور را هدف قرار دادند که براثر آن چند فرد مسلح کشته و 3 دستگاه خودرو متعلق به افراد مسلح منهدم شد.
این درحالی است که خبرنگار فارس از قطع کامل جریان برق استان الحسکة براثر خروج خطوط انتقال برق این استان از «سد تشرین» خبر داد.
  إدلب: انهدام یک مقر فرماندهی جبهه النصره   اما از ادلب در شمال سوریه خبر می‌رسد که یگان‌های ارتش سوریه چندین مرکز تجمع افراد مسلح در منطقه داما در ریف جسر الشغور را هدف قرار دادند که براثر آن 5 فرد مسلح کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند.
همچنین ارتش سوریه یک ساختمان مسکونی را در منطقه «سراقب» هدف قرار دادند که افراد مسلح آن را به کارگاه ساخت بمب تبدیل کرده بودند.
این امر موجب وقوع انفجار شدید در این ساختمان و کشته شدن 35 فرد مسلح و زخمی شدن 80 نفر دیگر شد.
همچنین ارتش سوریه یک مقر فرماندهی جبهه النصره و یک بیمارستان میدانی وابسته به آنها را در شهر سراقب هدف قرار دادند که براثر آن چندین فرد مسلح کشته شدند.
  حلب: گلوله باران منطقه مسکونی الاشرفیه   از حلب در شمال سوریه خبر می‌رسد که گروه‌های مسلح با شلیک ده‌ها خمپاره منطقه «الاشرفیه» را در پاسخ به تظاهرات اهالی این منطقه که علیه گروه‌های مسلح صورت گرفته بود، را گلوله باران کردند.
همچنین یگان‌های ارتش سوریه با افراد مسلحی که درصدد نفوذ به منطقه الاشرفیه بودند، درگیر شدند و حمله آنها به این منطقه را خنثی کردند.
نیروی هوایی ارتش سوریه نیز مراکز تجمع افراد مسلح وابسته به جبهه النصره و گردان طوفان شمال که اطراف فرودگاه نظامی «منغ» مستقر هستند، را بمباران کردند.
منطقه قدیمی شهر حلب نیز شاهد درگیری یگان‌های ارتش سوریه با افراد مسلح در مناطق النقارین، الحلوانیة، میان الشعار، بستان الباشا و منطقه نظامی هنانو بود.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان