۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین لزوم آشنایی مردم با وقف گروهی
کد خبر: ۲۵۲۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تاکید کرد

لزوم آشنایی مردم با وقف گروهی

ز ابتدای سال جاری تاکنون ۸۶ مورد وقف جدید در استان قزوین ثبت شده و خوشبختانه در سال جاری وقف های خوبی با نیات خوبی در استان شکل گرفته است.

لزوم آشنایی مردم با وقف گروهی
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین حجت الاسلام مصطفی نوروزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در گفتگو با خبرنگار شبستان بیان کرد: وقف از اهمیت بسیاری برخوردار است و با توجه به این امر اقدامات مختلفی در راستای فرهنگ سازی برای توسعه فرهنگ وقف در استان قزوین صورت گرفته است.
وی ادامه داد: برگزاری جشنواره وقف چشمه همیشه جاری در شاخه های مختلف از جمله هنرمندان، طلاب، اصناف، کسبه، بازاریان و مدارس و همچنین برگزاری جشنواره وقف احسان ماندگار و برنامه های مختلف دیگر در راستای ترویج فرهنگ وقف در استان صورت گرفته است که تأثیر بسزایی در این حوزه داشته است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 86 مورد وقف جدید در استان قزوین ثبت شده و خوشبختانه در سال جاری وقف های خوبی با نیات خوبی در استان شکل گرفته است.
وی عنوان کرد: با توجه به اهمیت وقف و اینکه ممکن است برخی افراد نتوانند به صورت فردی اقدام به وقف کنند، از چند سال گذشته برنامه وقف گروهی را در دستور کار خود قرار داده ایم که اینگونه علاقمندان به وقف می توانند در دسته های 10 نفره و بیشتر در وقف های گروهی شرکت کنند و در مجموع یک موقوفه را به وجود آورند.
حجت الاسلام نوروزی افزود: البته از میان وقف های صورت گرفته در سال جاری، وقف گروهی و مشارکتی نداشته ایم که علت این امر نیز عدم آشنایی مردم با وقف گروهی است که لازم است در این خصوص اطلاع رسانی بیشتری صورت گیرد.
وی در پایان با اشاره به لزوم عمل به نیت واقف تأکید کرد: در وقف هایی که امروز صورت گرفته است، نیات بسیار خوب و خیری نظیر کمک به بیماران و جانبازان جنگ تحمیلی وجود دارد که امیدواریم مردم ما هرچه بیشتر با آثار و برکات دنیوی و اخروی وقف آشنا شده و در این راستا گام بردارند.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان