۲۴/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۶ جمعه

صبح قزوین ماه رمضان برکت است، باید بیشترین بهره را از آن ببریم
کد خبر: ۲۵۲۰۹۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۳/۲۸ ساعت: ۱۴:۳۶ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

ماه رمضان برکت است، باید بیشترین بهره را از آن ببریم

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: قرآن برکت است، ماه رمضان برکت است و این شب‌ها شب برکت است و باید از آن بیشترین بهره و استفاده را ببریم.

ماه رمضان برکت است، باید بیشترین بهره را از آن ببریم
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در قزوین در مراسم احیای شب بیست و سوم در مسجد امام خمینی (ره) قزوین اظهار کرد: خدای متعال در سوره قدر می‌فرماید: عظمت، بزرگی، اهمیت، سرنوشت‌سازی و برکات لیله القدر را تو چه می‌دانی و با این بیان افکار و اندیشه بشریت را تا قیام قیامت به موضوع مهم لیله القدر معطوف می‌کند.

وی افزود: این موضوع از پیام‌های مهم قرآنی است که اصولاً انسان‌های اهل ایمان و عقیده این پیام را جدی می‌گیرند و کمتر مسأله‌ای را داریم که به اندازه لیله القدر و به اندازه کسانی که در لیله القدر محور و مرکز هستند، مورد توجه قرار گرفته باشد.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: عاشورا، غدیر، شب قدر و شب‌های احیا که بستر ساز شب قدر هستند، به خاطر اینکه با یکدیگر سنخیت دارند، مورد توجه قرار می‌گیرند و عاشورا هم به یک معنا جلوه‌ای از شب قدر است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: همه ما می‌دانیم که لیله القدر بسیار اهمیت دارد و کودکان، نوجوانان و جامعه ما در اینکه لیله القدر حائز اهمیت است، هم عقیده و همراه هستند و این اهمیت را قائل هستند و آثار این معنا را در همه جا مشاهده می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه چشمه جوشان برکات الهی لیله القدر است، خاطرنشان کرد: قرآن برکت است، ماه رمضان برکت است و این شب‌ها شب برکت است و باید از آن بیشترین بهره و استفاده را ببریم.

عابدینی ادامه داد: کسانی که در شب لیله القدر از سر شب بخوابند و به دنبال تفریح و سرگرمی بروند و به غفلت این شب را بگذرانند، فرصت بسیار مهمی را از دست داده‌اند.

امام جمعه قزوین با طرح این سؤال که چه کنیم تا راضی از شب قدر بازگردیم، گفت: در میان روایات همه چیز به شب قدر ختم می‌شود و معروف‌ترین روایت، روایت جوهری است.

وی عنوان کرد: جوهری نام شخصی بوده که نزد رسول گرامی اسلام (ص) می‌آید و از حضرت سؤال می‌کند که من نمی‌توانم هر شب اینجا بیایم اما دلم می‌خواهد شب قدر را در این مرکز، مسجد و در کنار شما باشم؛ رسول الله (ص) به او پاسخی داد اما مردم متوجه پاسخ نشدند و مراقب بودند که جوهری چه زمانی برای شبی برای عبادت می‌آید تا آن شب را برای خود شب قدر در نظر بگیرند و دیدند که جوهری شب 23 آمد تا شب قدر را قدر بداند و این روایت مورد توجه بسیاری از علما و بزرگان قرار دارد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد: اهمیت شب قدر به این است که خداوند خواسته مؤمنان که علاقه مندان به سعادت هستند را مورد توجه قرار می‌دهد، ایشان در این شب ارتباطات خودشان را با خداوند طراحی و نزدیک می‌کنند و خود خدا خواسته است که اراده بندگانش در این امر مهم دخیل باشد.

عابدینی اظهار کرد: اگر می‌خواهیم پس از پایان شب قدر متأسف نباشیم و بدانیم که بهره‌های لازم را از آن برده‌ایم، یکی از مهمترین کارها این است که ما ارتباط با خدا برقرار کنیم و به خداوند بگوییم ما هر شرایطی داشتیم خودمان را در شب قدر حاضر کرده‌ایم و از حضرت حق بخواهیم لیاقت استفاده از شب قدر را به ما عنایت کند.

وی تصریح کرد: دومین کاری که باید در شب قدر انجام دهیم این است که نگاه با اراده به زندگی و گذشته خود داشته باشیم و ببینیم آیا تا کنون آن گونه که باید، بوده‌ایم؟ اخلاق ما چگوه بوده است؟ با قرآن چطور معامله کرده‌ایم؟ با پیغمبر (ص) چه ارتباطی داشته‌ایم؟ با نماز جماعت و مسجد چگونه بوده‌ایم؟ با پدر و مادرمان چه رفتاری داشته‌ایم؟ نسبت به مظلومان و ستمدیدگان چه کرده‌ایم؟! این نگاه‌ها باعث می‌شود تا انسان رفتارهای اشتباه گذشته را اصلاح کند و در مسیر درست قرار بگیرد.

امام جمعه قزوین بیان کرد: وقتی پرونده گذشته را مورد بررسی قرار دادیم و به خطاها و لغزش‌ها رسیدیم نوبت کار سوم می‌رسد، که همان توبه و استغفار است. باید از خداوند بخواهیم تا گناهان ما را ببخشد و ما در مسیر اشتباه به مسیر درستی که مورد تأیید حق تعالی است قرار بگیریم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: خداوند فرموده: من توبه بندگانم را می‌پذیرم و بدی‌ها را هم می‌بخشم و این خیلی مهم است و بشارتی برای بندگان به شمار می‌آید زیرا اگر پروردگاری داشتیم که پس از بروز گناه و اشتباه با ما کاری نداشت، دچار خسران بسیاری می‌شدیم.

وی اذعان کرد: خداوند می‌گوید من غفار، یعنی بسیار بسیار آمرزنده هستم و از این بالاتر هم فرمود: آن‌هایی که توبه می‌کنند و کارهای شایسته انجام می‌دهند، بدی‌های گذشته آن‌ها را هم تبدیل به حسنه می‌کنم و به حساب خوبی‌های او می‌گذارم.

عابدینی عنوان کرد: وقتی به توبه روی می آوریم نیاز داریم تا متوسل بشویم و از پیغمبر (ص)، امام علی (ع)، و حضرت فاطمه زهرا (س) بخواهیم تا آنها دست ما را بگیرند و همه این بزرگوران را الگوی زندگی خود قرار می‌دهیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان