۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین انتظار ۲۵ هزار بازنشسته فرهنگی برای دریافت پاداش پایان خدمت/ پرداخت عیدی‌ها به‌زودی
کد خبر: ۲۵۰۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران اعلام کرد

انتظار ۲۵ هزار بازنشسته فرهنگی برای دریافت پاداش پایان خدمت/ پرداخت عیدی‌ها به‌زودی

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۲۵ هزار بازنشسته فرهنگی هنوز پاداش پایان خدمت خود را دریافت نکرده‌اند، گفت: عیدی فرهنگیانی که پرداخت نشده است، به زودی واریز می‌شود.

انتظار ۲۵ هزار بازنشسته فرهنگی برای دریافت پاداش پایان خدمت/ پرداخت عیدی‌ها به‌زودی
به گزارش صبح قزوین به نقل از فارس، حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران در خصوص «موضوع تحقیق و تفحص از نحوه اجرا شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در مجلس» اظهار داشت: چنین موضوعی را نشنیدم اما مجلس شورای اسلامی، یک جایگاه قانونی ویژه دارد و هر کاری که بر اساس قانون اراده کند تا انجام دهد، اطاعت کرده و همکاری می‌کنیم.
وی در خصوص دلیل عدم حضورش در کارگروه حذف کنکور گفت: هفته قبل به ما اعلام کردند که روز شنبه جلسه کارگروه است و آن زمان عرض کردیم که از ماه قبل همایش مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها را برنامه‌ریزی کردیم و روز شنبه هم از ساعت 8 صبح تا 7 بعدازظهر جلسه شورای معاونین و مدیران کل آموزش و پرورش را داشتیم.
حاجی‌بابایی افزود: دلیل عدم حضورم را از قبل اطلاع داده‌ بودم و اگر جلسه‌ای بگذارند و نیاز باشد که حضور پیدا کنم، می‌روم.
* پرداخت عیدی فرهنگیان تا پایان سال وزیر آموزش و پرورش در خصوص پرداخت عیدی فرهنگیان بیان داشت: یک بخش از آن پرداخت ‌شده است؛ مشکل اعتبار در این زمینه نداریم فقط باید موافقت‌نامه بین خزانه و سازمان مدیریت مبادله شود که طی این روزها انجام می‌شود.
وی درباره پاداش پایان خدمت فرهنگیان نیز افزود: این قسمت را دولت باید تصمیم بگیرد؛ رئیس‌جمهور یک مصاحبه‌ای کردند و امیدواریم این مشکل حل شود.
* قطعاً مجلس درباره بودجه آموزش و پرورش نهایت کمک را خواهد داشت حاجی‌بابایی در خصوص وضعیت بودجه سال آینده آموزش و پرورش گفت: در اسفند ماه تصمیم خاصی گرفته نمی‌شود؛ فقط بحث سه‌دوازدهم بودجه مصوب می‌شود؛ در فروردین‌ماه کمیسیون تلفیق تشکیل می‌شود و ما گزارش بودجه را خواهیم داشت که بررسی می‌کنند و با توجه به نیازهایی که هست قطعاً مجلس نهایت کمک را خواهد داشت.
وی در خصوص میزان افزایش بودجه، اظهار داشت: در رابطه با بودجه باید اول کارهای کارشناسی انجام شود تا بتوانیم گزارش کاملی را ارائه بدهیم؛ اگر از الان بخواهیم صحبت کنیم، شاید برخی صحبت‌هایمان متفاوت شود زیرا تصمیم‌گیری برخی موارد درباره بودجه باید کلان گرفته شود.
وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «شما هیچوقت حرفی از کسری اعلام نکردید، واقعاً آموزش و پرورش کسری ندارد یا اینکه اعلام نمی‌کند؟»، بیان کرد: ما کارمان را انجام می‌دهیم و اگر پولی نیاز داشته باشیم باید به مجلس و دولت بگوییم تا حل شود.
وی در واکنش به این پرسش که «پس کسری وجود دارد اما به رسانه‌ها اعلام نمی‌کنید؟»، گفت: خداوند همیشه کمک می‌کند.
* 25 هزار بازنشسته فرهنگی هنوز پاداش پایان خدمت خود را دریافت نکرده‌اند این مقام مسئول در آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «آیا فرهنگیان برای سال جدید مطالباتی دارند که پرداخت نشده باشد؟»، اظهار داشت: آنچه که بیش از همه چیز برایم مهم است پاداش پایان خدمت بازنشسته‌هاست که از همه چیز مهم‌تر بوده و کلیدی است.
وی با بیان اینکه 25 هزار بازنشسته فرهنگی هنوز پاداش پایان خدمت خود را دریافت نکرده‌اند، افزود: البته دستگاه‌های دیگر نیز این مشکل را دارند ولی ما از ابتدای امسال در نظر داشتیم که پاداش پایان خدمت را در هفته اول بازنشستگی پرداخت کنیم.
حاجی‌بابایی ادامه داد: برای 4 ماه اول سال نیز پول واریز کردیم اما با توجه به اینکه در آن زمان قرار بود احکام تغییر کند، درخواست بازنشستگی خیلی کم بود و بعدش از آن هم مشکل اعتبار اتفاق افتاد.
وی با بیان اینکه بر اساس سیاست ابلاغ شده باید اعتبارمان را هزینه کنیم، اضافه کرد: ما بر اساس سیاست‌هایی که از سوی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی اعلام شده است، اقدام می‌کنیم؛ عنوان شده است که اول باید حقوق و اضافه کار پرداخت شود و مابقی مطالبات را بر اساس موافقت‌نامه‌ای که مبادله می‌شود، پرداخت کنید و این موافقت‌نامه هنوز مبادله نشده است.
* پرداخت «حق‌التدریس» معلمان وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مطالبات حق‌التدریس معلمان تا آخر دی ماه پرداخت شده است، ادامه داد: فشار سنگین در برخی قسمت‌ها برطرف شده است اما به آن معنی نیست که در قسمت‌های دیگر مشکل نداشته باشیم ولی در حال پیگیری مشکلات هستیم.
وی در خصوص حق‌الزحمه گزینش دانشجویان دانشگاه فرهنگیان نیز گفت: دو گروه گزینش‌ها را انجام می‌دادند؛ یک گروه از بیرون از آموزش و پرورش به گزینش کمک می‌دادند و یک گروه از افراد داخل آموزش و پرورش بودند که حق‌الزحمه آنها صحبت شده است و امیدواریم بتوانیم پرداخت کنیم.
* آموزش و پرورش به نیروی جدید نیاز دارد/ فعلاً نمی‌توان تصمیم‌گیری کرد حاجی‌بابایی در پاسخ به این پرسش که «آیا آموزش و پرورش در سال 92 استخدام دارد؟»، اظهار داشت: تصمیم‌گیری در خصوص بعضی چیزها از الان امکان‌پذیر نیست؛ به این معنی نیست که نخواهم استخدام داشته باشیم بلکه به شرایط مختلف مانند اعتبار بستگی دارد.
وی افزود: بر اساس مهندسی نیروی انسانی به نیروی جدید در آموزش و پرورش نیاز داریم کما اینکه در برخی قسمت‌ها نیاز هست و در برخی قسمت‌ها، نیروی انسانی نیاز نداریم.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در اصلاح و مهندسی نیروی انسانی بحث تکمیل نیروی انسانی مطرح است، گفت: به عنوان مثال معلم ورزش، معلم فناوری و مشاور در یک منطقه نیاز داریم و در منطقه دیگر نیاز نداریم.
وی با بیان اینکه گاهی وقت‌ها استخدام و آزمون را آنقدر سخت می‌کنند که کسی حاضر نیست به راحتی انجام دهد، ادامه داد: گاهی مسائل حاشیه‌ای درست می‌کنند و بحث می‌کنند و بعد از یکسال می‌بینید که هیچ مشکلی نبوده است.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان