۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین پیونگ‌یانگ خط سرخ ارتباطی با سئول را قطع کرد/ مردم کره‌شمالی تظاهرات کردند
کد خبر: ۲۴۹۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

رزمایش سئول-واشنگتن آغاز شد

پیونگ‌یانگ خط سرخ ارتباطی با سئول را قطع کرد/ مردم کره‌شمالی تظاهرات کردند

رزمایش نظامی «پنجه عقاب» در حالی آغاز شد که پیونگ یانگ خط سرخ ارتباطی میان دو کره را قطع کرده و مردم کره شمالی نسبت به برگزاری آن تظاهرات کردند.

پیونگ‌یانگ خط سرخ ارتباطی با سئول را قطع کرد/ مردم کره‌شمالی تظاهرات کردند
به گزارش صبح قزوین به نقل از شینهوا، یک مقام نظامی آمریکا اعلام کرد که این رزمایش هیچ ارتباطی به تحولات اخیر در شبه جزیره کره ندارد و بخشی از یک رزمایش بزرگتر بوده که از اول مارس آغاز شد و دو ماه بطول می‌انجامد.
در همین حال دولت کره شمالی که بارها نسبت به برگزاری این رزمایش هشدار داده بود خط تلفن ارتباطی میان دو کره که برای مواقع اضطراری تعبیه شده بود را قطع کرده است.
وزیر اتحاد کره جنوبی گفت: به نظر می‌رسد دولت پیونگ یانگ لینک ارتباطی که برای مواقع نظامی برقرار شده بود را قطع کرده است.
شبکه راشا تودی نیز نوشت؛ ده‌ها هزار نفر از مردم کره شمالی در اعتراض به رزمایش مشترک سئول-واشنگتن تظاهرات کردند و هشدار دادند که اگر این رزمایش ادامه یابد برگزار کنندگان آن محو خواهند شد.
از اوایل هفته گذشته نیروهای نظامی ارتش کره شمالی در واکنش به رزمایش «پنجه عقاب» در آماده باش کامل به سر می‌برند.
پیش از این نیز روزنامه رسمی حزب کارگران کره شمالی نوشته بود؛ اگر جنگ شروع شود، رژیم‌های دست نشانده آمریکا و کره جنوبی در یک چشم به هم زدن تبدیل به دریایی از آتش خواهند شد.
کره جنوبی در واکنش به این تهدید، پاسخ کره شمالی را داد و تاکید کرد، اگر پیونگ یانگ آغازگر جنگ باشد از روی کره زمین محو می‌شود.
کره جنوبی و آمریکا از روز دوشنبه رزمایش نظامی سالانه خود را که 11 روز به طول خواهد انجامید آغاز می‌کنند.
در این رزمایش 10 هزار نیروی نظامی کره جنوبی و 3500 تفنگدار دریایی آمریکا حضور دارند.
تنش در شبه جزیره کره از زمان آزمایش موشک دوربرد در دسامبر 2012 و همچنین آزمایش هسته ای کره شمالی در فوریه 2013 به اوج خود رسیده است.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان