۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین تصمیم‌گیری‌های خلق‌الساعه مشکل اقتصاد کشور / دولت بعدی به دنبال ثبات اقتصادی باشد
کد خبر: ۲۴۶۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

کواکبیان در جمع دانشجویان قمی مطرح کرد – ۱

تصمیم‌گیری‌های خلق‌الساعه مشکل اقتصاد کشور / دولت بعدی به دنبال ثبات اقتصادی باشد

دبیرکل حزب مردم‌سالاری با بیان اینکه تصمیم‌گیری‌های خلق‌الساعه مشکلات اقتصادی زیادی را به وجود آورده است گفت: دولت بعدی باید طرح‌هایی برای ثبات سیاست‌های اقتصادی داشته باشد.

تصمیم‌گیری‌های خلق‌الساعه مشکل اقتصاد کشور / دولت بعدی به دنبال ثبات اقتصادی باشد
به گزارش صبح قزوین به نقل از فارس، مصطفی کواکبیان امروز در ادامه سلسله نشست‌های «انتخاب یازدهم» که در سالن امام خمینی(ره) دانشگاه آزاد قم برگزار شد در پاسخ به سئوال یکی از دانشجویان اظهار کرد: از همان ابتدا در سال 88 تقلب در انتخابات را قبول نداشتم اما گفتم که تخلف‌ شده است.
وی افزود: بحث انتخابات آزاد به این معنا که انتخابات گذشته آزاد نبوده اشکال دارد وگرنه انتخابات باید همیشه آزاد باشد و نباید از گفتن این واژه هراسی داشته باشیم.
دبیرکل حزب مردم‌سالاری در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه سران فتنه چه کسانی هستند گفت: این‌گونه سئوال کردن یعنی پرداختن به موضوعات قبلی که می‌توان ساعت‌ها در خصوص انتخابات 88 بحث کرد و آتش‌بیار معرکه را پیدا کرد؛ من هیچ وقت قبول نداشتم که یک طرف ماجرا کاملا مقصر بوده و طرف دیگر تبرئه شود.
وی ادامه داد: در ماه‌های نخست پس از فتنه طرحی را با عنوان لویه جرگه ایرانی مطرح کردم و پیشنهاد بر این بود که آیت‌الله مهدوی کنی با حضور همه طرف‌ها و شخصیت‌ها بنشینند و دولت به رسمیت شناخته شود، مطبوعات رفع توقیف و زندانیان هم آزاد شوند اما کسی این حرف ما را گوش نکرد.
کواکبیان با اشاره به این موضوع که گذاشتن نام فتنه‌گر بر روی شخصی خاص کاری از پیش نمی‌برد عنوان داشت: بهتر است به بحث‌های آینده بپردازیم.
سئوال بعدی از کواکبیان در خصوص دلیل نداشتن نامزد واحد از سوی اصلاح‌طلبان بود که وی در پاسخ گفت: در میان اصلاح‌طلبان سه یا چهار نفر مطرح هستند در حالیکه اصولگرایان در حال حاضر دارای بیش از 30 نامزد هستند و هنوز به نتیجه نرسیده‌اند؛ بهتر است ابتدا از آنها بخواهید نامزد واحد تعیین کنند تا اصلاح‌طلبان هم فکری برای خود بکنند.
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در خصوص کاندیدا شدن برای انتخابات ریاست جمهوری عنوان داشت: در انتخابات مجلس از نظر تعداد آراء نسبت به دوره گذشته در سمنان 30 درصد بیشتر رای داشتم اما هندسه انتخابات را نمی‌دانستم؛ پیامک‌هایی در آن زمان رد و بدل می‌شد و نام ادامه فتنه و مخالف ولایت را بر من می‌گذاشتند و می‌گفتند به فلانی رای ندهید تا امام زمان(عج) خوشحال شوند.
وی افزود: آقای احمدی‌نژاد هم در شورای شهر تهران رای نیاورد اما برای ریاست جمهوری انتخاب شد بنابراین دلیل نمی‌شود که کسی در انتخابات مجلس رای نیاورد و همین عامل سبب شود که در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام نکند.
کواکبیان در پاسخ به سئوال دیگری درباره اصول مردم‌سالاری گفت: گاهی در کشور ما به حرف قرآن هم گوش نمی‌دهند چه برسد به مردم‌سالاری؛ اصل این است که جهت‌گیری کلی کشور صحیح است و ما از این بابت نگرانی نداریم.
تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی ایران موضوع سوال بعدی بود و یکی از دانشجویان در خصوص برنامه‌های کواکبیان در صورت رئیس جمهور شدن برای حل این معضلات سوال پرسید که او در جواب بیان داشت: همان زمان که برخی می‌گفتند تحریم‌ها ورق پاره‌ای بیش نیست ما اعتراض کردیم و گفتیم این‌ها قطعنامه هستند و نباید اجازه می‌دادیم که این چنین شود.
دبیرکل حزب مردم‌سالاری با بیان اینکه روند دیپلماسی کشور بسیار ضعیف بوده است گفت: نباید کار به اینجا می‌کشید که اینگونه تحریم شویم تا جایی که احمدی‌نژاد در ماه‌های پایانی ریاست جمهوری بگوید تحریم‌ها بر ما تاثیر گذاشته‌اند؛ مقام معظم رهبری نیز ضعف مدیریت را در کنار تحریم‌ها عامل مشکلات کنونی دانسته‌اند.
وی ادامه داد: به عقیده من تصویب قطعنامه شورای امنیت از سخت‌ترین انواع تحریم‌هاست و برای رفع آن باید تلاش فراوانی کرد؛ مشکل اصلی بحث هسته‌ای ایران، مباحث سیاسی هستند و باید به حل آنها پرداخت.
کواکبیان با بیان اینکه تا مشکل سیاسی در مسئله هسته‌ای وجود داشته باشد تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی نیز وجود خواهند داشت گفت: مشاهده می‌کنیم که کوچک‌ترین امیدواری در مذاکرات آلماتی موجب کاهش قیمت دلار و طلا شد اما باید بدانیم که مسائل اقتصادی امروز ایران دارای عامل مدیریتی هستند.
دبیرکل حزب مردم‌سالاری با اشاره به جلسات مشترک دولت با کارشناسان اقتصادی ابراز کرد: پس از این جلسات رئیس جمهور همه را دنبال کار خود فرستاد و حتی وزیر اقتصادش را نیز از دولت خارج کرد؛ سازمان برنامه و بودجه که بیش از 60 سال قدمت داشت و کارشناسان خبره در آن حضور داشتند توسط احمدی‌نژاد تعطیل شد حال چه انتظاری است که مشکل اقتصاد حل شود؟ وی ادامه داد: به نظر من باید چند سال بگذرد و چند برنامه ضربتی لازم است تا اقتصاد به حالت نخست بازگردد؛ زمانی که احمدی‌نژاد دولت را تحویل گرفت 70 هزار میلیارد تومان حجم نقدینگی کشور بود اما امروز شاهد رسیدن آن به 470 هزار میلیارد تومان هستیم؛ اینگونه یارانه دادن موجب بدبختی بیشتر مردم می‌شود بنابراین در درجه نخست نیازمند برنامه‌هایی برای عدم تزریق نقدینگی بیشتر به بازار هستیم.
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تصمیم‌گیری‌های خلق‌الساعه مشکلات اقتصادی زیادی را به وجود آورده‌ است عنوان داشت: در یک ماه اخیر بانک مرکزی چندین بار تغییر برنامه داده است بنابراین دولت بعدی باید طرح‌هایی برای ثبات سیاست‌های اقتصادی داشته باشد.
انتهای پیام

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان