۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین لاریجانی بر لحاظ شدن معوقات ایثارگران در بودجه ۹۲ تأکید کرد
کد خبر: ۲۴۶۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

اختصاص حداقل ۵۰۰ میلیارد به درمان ایثارگران

لاریجانی بر لحاظ شدن معوقات ایثارگران در بودجه ۹۲ تأکید کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی بر اتخاذ تدابیر لازم به منظور لحاظ شدن معوقات جامعه ایثارگری در بودجه سال ۹۲ تأکید کرد.

لاریجانی بر لحاظ شدن معوقات ایثارگران در بودجه ۹۲ تأکید کرد
به گزارش صبح قزوین به نقل از فارس، غلامعلی جعفرزاده سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس گفت که علی لاریجانی در دیدار هیئت رئیسه این فراکسیون با اشاره به نقش پر اهمیت جامعه ایثارگری در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی بر لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای لحاظ شدن معوقات جامعه ایثارگری در بودجه سال آینده تأکید کرد.
وی زمان این دیدار را امروز یکشنبه اعلام کرد و افزود: بالغ بر ۲۰ جلسه کارشناسی رسمی با اعضا، مسئولان و کارشناسان برگزار شده که نتایج این نشست‌ها در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
جعفرزاده ادامه داد: در مجموعه جامعه ایثارگران مشکلاتی وجود دارد که یکی از مهم‌ترین آنها بحث درمان است و در این جلسه تصمیم گرفته شد ایثارگران اختیار داشته باشند تا برای درمان از مجموعه بنیاد شهید یا دستگاه‌های ذیربط که در آن شاغل هستند، یکی را انتخاب کنند.
سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس گفت: اگر ایثارگران برای درمان، دستگاه مربوطه خود را انتخاب کنند، بودجه‌اش در آنجا لحاظ خواهد شد و اگر بنیاد را برای این امر در نظر بگیرند، بودجه درمان به بنیاد تزریق خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد که در این راستا مقرر گردید که حداقل ۵۰۰ میلیارد تومان برای این منظور اختصاص یابد.
جعفرزاده در خصوص معوقات ایثارگران خاطرنشان کرد: مقرر شد پنج هزار میلیارد تومان برای معوقات ایثارگران در نظر گرفته شود و در مباحث خدماتی دیگر مانند اشتغال، مسکن و خدمات رفاهی و آموزشی و تحصیلی نیز قرار شد در احکام بودجه به آنها توجه شود.
وی با اشاره به تبصره ۲ ماده ۳۹ لایحه جامع خدمات رسانی به ایثارگران تصریح کرد: مقرر شد این تبصره با قید دو فوریت در صحن علنی مورد بررسی و بازنگری قرار گیرد.
جعفرزاده در این زمینه توضیح داد: این تبصره، قطع حقوق مستمری ایثارگران شاغل را در پی خواهد داشت و با این تصمیم، ایثارگران ترجیح خواهند داد که بین مستمری دریافتی و حقوق حاصل از اشتغال خود، حقوق مستمری را انتخاب کنند که در نتیجه کل مجموعه نظام از ایثارگران خالی خواهد ماند.
سخنگوی فراکسیون ایثارگران در پایان گفت: رئیس مجلس تأکید داشت که دستگاه‌های ذیربط در بهترین سطح برای ارائه خدمات به ایثارگران اقدامات لازم را انجام دهند و اگر در بحث احکام در لایحه بودجه مشکلی وجود دارد، آن را اصلاح و اگر در بخش ارقام نیاز به اصلاح است، اقدام کنند.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان