۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین پوشش مراقبت های کودکان استان قزوین افزایش می یابد
کد خبر: ۲۳۰۳۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

کارشناس کودکان؛

پوشش مراقبت های کودکان استان قزوین افزایش می یابد

مهرآیین از افزایش پوشش مراقبت سه تا پنج روزگی اطفال از ۸۳ درصد به ۹۰ درصد و افزایش پوشش انجام اولین معاینه نوزاد توسط پزشک از ۸۷ درصد به ۹۰ درصد در مراکز بهداشتی ـ درمانی خبر داد.

پوشش مراقبت های کودکان استان قزوین افزایش می یابد
به گزارش صبح قزوین، در نشست هماهنگی فعالیت های برنامه سلامت کودکان استان قزوین که با حضور کارشناسان این حوزه در استان و شهرستان ها در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد، شهرزاد مهرآیین کارشناس برنامه کودکان این معاونت ضمن اشاره به نتایج عملکرد 9 ماهه برنامه کودکان استان در سال جاری و مقایسه آن با سال قبل، از افزایش پوشش 9 درصدی مراقبت اطفال بیمار زیر پنج سال توسط پزشکان مراکز بهداشتی ـ درمانی در استان خبر داد.
مهرآیین همچنین از افزایش پوشش مراقبت سه تا پنج روزگی اطفال از 83 درصد به 90 درصد و افزایش پوشش انجام اولین معاینه نوزاد توسط پزشک از 87 درصد به 90 درصد در مراکز بهداشتی ـ درمانی خبر داد و بر اهمیت انجام مراقبت های دهان و دندان کودکان زیر هشت سال و آموزش مادران در این زمینه تأکید کرد.
در این برنامه، پس از بحث و تبادل نظر حاضران برای تدوین برنامه سال 93 کودکان استان، اهداف اختصاصی سال آینده هر شهرستان مطرح و عناوین مورد نظر استان در تدوین برنامه عملیاتی سالیانه شهرستان ها مشخص شد.
بررسی عملکرد شهرستان ها در زمینه شپش (پدیکلوز) و بررسی فرم های درخواستی شهرستان ها، از موارد دیگری بود که در این نشست مطرح شد.
منبع: روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان