۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین بسیاری از علائم و پاسخ های روانی افراد حادثه دیده، طبیعی می باشد
کد خبر: ۲۳۰۳۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

این افراد، بیمار رواني نيستند؛

بسیاری از علائم و پاسخ های روانی افراد حادثه دیده، طبیعی می باشد

نبايد به سادگی به بازماندگان بلایا و حوادث غیر مترقبه به عنوان بیمار رواني نگاه كنيم، زیرا بسیاری از علائم و پاسخ های روانی افراد حادثه دیده، طبیعی میباشد و البته نحوه رفتار با این افراد بسیار مهم و سرنوشت ساز می باشد.

بسیاری از علائم و پاسخ های روانی افراد حادثه دیده، طبیعی می باشد
به گزارش صبح قزوین، محمدرضا ازوار كارشناس مسئول سلامت روان مركز بهداشت شهرستان تاكستان بیان کرد و گفت: با مداخلات به موقع، سریع و صحیح در زمان حساس پس از حادثه، می توان از بروز بسیاری از اختلالات روحی و روانی جلوگیری کرد.
وی افزود: کارکنان حوزه سلامت به ویژه بخش بهداشت، با کسب مهارت ها و تکنیک های لازم و کافی در این زمینه می توانند برای ایجاد سلامت روان در بازماندگان حوادث، نقش بسزایی داشته باشند.
این کارشناس، بهت زدگی، قهرمان گرایی، شادمانی یا فراموشی، مواجهه با واقعیت و تجدید نیرو را مراحل پاسخ های طبیعی روانی به بلایا معرفی کرد و ضمن آن بحث حمایت های اولیه روانی ـ اجتماعی آسیب دیدگان، نحوه بروز سوگ در سنین مختلف و تشخیص شیوه های صحیح و بیمارگونه ابراز آن را مهم ارزیابی کرد.
ازوار اظهار داشت: عوارض و اثرات بحران ها و بلایا بر روح و روان انسان ها تا حدودی شبیه به هم مي باشد ولی برخورد صحیح با این واکنش ها می تواند سلامت روحی و روانی افراد را در آینده رقم بزند.
منبع: روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان