۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین بهترين جا براي تعميم باورهاي ديني مساجد است
کد خبر: ۲۲۹۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

بهترين جا براي تعميم باورهاي ديني مساجد است

استاندار قزوین در همایش مسجد جایگاه عبادت و پایگاه سیاست، مساجد را بهترین مکان برای تعمیم باورهای دینی برشمرد.

بهترين جا براي تعميم باورهاي ديني مساجد است
استاندار قزوين امروز در همايش مسجد جايگاه عبادت و پايگاه سياست که درسالن آمفي تئاترکتابخانه امام خميني(ره) برگزار شد گفت: بهترين جا براي تعميم باورهاي ديني مساجد است و بايد تلاش کنيم آنرا براي هدايت فکري و معنوي به جوانان بشناسانيم .
احمدعجم در ادامه از ائمه جماعت مساجد به عنوان رکن اصلي ياد کرد و افزود: اگر اين حرکت عظيم در مساجد بدرستي هدايت شود مي تواند جوانان علاقه مند را ساماندهي و بدرستي هدايت کرد.
وي همچنين با اشاره به گسترش کانون های مساجد گفت: بايد اهل مسجد را تقويت کنيم و مساجد استان را هرچه بيشتر اثربخش کنيم زيرا اين کانونها تاثير بسزايي در مقابله با تهاجم فرهنگي دارند.
احمدعجم تصريح کرد: مساجد و روحانيت باید مکمل یکدیگر باشند که اين امر باعث گسترش حرکت عظيم مساجد خواهد شد.
مسئول دبيرخانه هاي کانون هاي مساجد هم در اين همايش با اشاره به اينکه آرمان هاي امام خميني(ره) را بايد به طور عيني در جامعه از طريق مساجد گسترش دهيم گفت : هم اکنون 193 کانون مساجد در استان قزوين فعاليت مي کنند و بايد تلاش کنيم تا بتوانيم در پيچ و خم زندگي، چشم اندازي زيبا داشته باشيم.
حجت السلام و المسلمين علي رمضاني در بيستمين سالروز تاسيس کانون هاي مساجد با عنوان مسجد جايگاه عبادت پايگاه سياست که ظهر امروز در آمفي تئاتر امام خميني(ره) و در حضور فعالين کانون هاي مساجد برگزار شد، گفت: جوانان سلايق ديني و اجتماعي متفاوتي نسبت به گذشته دارند که بايد با برنامه ريزي درست سعي کرد آنها را بسوي دين و اسلام با روش هاي متنوعي سوق داد.
رمضاني در ادامه افزود: ما بايد اين کانون ها را در روستاها نيز گسترش دهيم تا بتوانيم جوانان را در روستاها به فعاليت هاي فرهنگي سوق دهیم.
مديرکل اداره ي فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: مساجد يکي از نهادهاي مهم در تشکيل تفکر انقلابي است که همواره محلي براي ساختن انسانهاي بزرگ بوده و مي باشد.
محمدحسين شفيعي ها اظهار کرد: انقلاب اسلامي از درون مساجد شکل گرفت که تلاش بايد کرد تا در کنار مسائل کمي به مسائل کيفي نيز پرداخت تا براي جذب جوانان با سرعت بيشتري جلو برويم.
وی در ادامه از بستر سازي مناسب در مساجد گفت و اضافه کرد: بايد نگاه ويژه اي به اين مراکز به عنوان مکاني الهي داشته باشيم که با برنامه ريزي درست اين اتفاق خواهد افتاد.
مديرکل اداره ي فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: کانون هاي مساجد در سطح کشور و استان بسيار خوب کار مي کنند که با همت زياد مسئولان در سال 92 مي توانيم به مراحلي خوب در اين زمينه برسيم.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان