۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین افشاگری رئیس پلیس کشور درباره خودروسازان
کد خبر: ۲۲۳۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

افشاگری رئیس پلیس کشور درباره خودروسازان

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: نیروی انتظامی با هیچیک از سازمان ها و خودروسازان دعوا ندارد و فشارهای ما برای ارتقای استانداردها به خودروسازان کمک می کند و آرزوی ما این است که تولید خودروهای ما ماشین پلیس کشورهای دیگر شود.

افشاگری رئیس پلیس کشور درباره خودروسازان
به گزارش صبح قزوین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سردار ˈاسماعیل احمدی مقدمˈ در حاشیه هشتمین همایش سراسری رئیسان و مدیران پلیس راهور نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران گفت : انداختن همه مسائل به گردن تحریم ها درست نیست، اگرواقعا بهانه خودروسازان تحریم است، باید واردات خودروهای خارجی کاهش می یافت.
وی ادامه داد: آمارها نشان می دهد که نه تنها واردات خودروهای خارجی کاهش نیافته است، بلکه شماره گذاری خودروهایی که بیشترین وابستگی را به قطعات خارجی دارند، افزایش یافته است و این مساله بیانگر این است که صداقتی در این حوزه وجود ندارد و برخی  شرایط بازار سوء استفاده می کنند.
فرمانده ناجا تصریح کرد: ادعا می شود که خودرو پراید به طور کامل  داخلی است ولی در این شرایط بیش از 60 درصد از تولیدات این خودرو کاهش یافته است.
وی تاکید کرد: حرف اول وآخر را نباید خودروساز بزند و همه به دنبال او بدوند، جای سوال است که چرا باید اتوبوسی واژگون شود و این همه تلفات بدهیم.
احمدی مقدم تصریح کرد: بازی کردن با نیازمردم و تحت فشار قرار دادن بازار برای رسیدن به اهداف مالی کار خوبی نیست.
وی گفت: اگر از فردا ایمن سازی خودروها در دستور قرار گیرد، 15 سال زمان لازم است تا خودروهای نا ایمن از چرخه خارج شوند.
فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: نیروی انتظامی با هیچیک از سازمان ها و خودروسازان دعوا ندارد و والله فشارهای ما برای ارتقای استانداردها به خودروسازان کمک می کند و آرزوی ما این است که تولید خودروهای ما ماشین پلیس کشورهای دیگر شود.
احمدی مقدم گفت: ایمنی خودرو یک اقدام جهانی در راستای کاهش خسارات جانی و مالی است.
وی افزود: در کشورهای پیشرفته نسبت کشته به شمار مجروحان یک به 500 است اما در ایران این نسبت یک به 12 نفر است که باید به یک در برابر 40 زخمی افزایش یابد.
احمدی مقدم درباره گرانی بیمه ها گفت: ادعا شده است که گرانی بیمه ها و اختصاص 10 درصد از حق بیمه ها به پلیس باعث گرانی بیمه شده است درحالی که قیمت گذاری بیمه متناسب با هزینه ریسک تخمین زده می شود و ما می توانیم با سند و تراز سالهای بیمه ای، مشخص کنیم که این پول به نیروی انتظامی اختصاص داده نشده است.
فرمانده نیروی انتظامی همچنین با اشاره به هدیه 15 میلیارد تومانی رئیس جمهور به پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: این هدیه در حالی به پلیس اهدا شد که ما برای تخصیص این  مبلغ درخواستی نداشته ایم.
وی افزود: خوشبختانه رئیس جمهور در حوزه راهور درک و شناخت خوبی دارد و به طور مستمر پیگیر مسایل این حوزه است  و این پول برای جبران خدمات و خرید تجهیزات استفاده  خواهد شد .
وی گفت: آرزوی ما این است که ماموران راهنمایی و رانندگی بر سر چهارراه ها نایستند و تجهیزات و لوازم اپتیکی کار این افراد را انجام دهد درحالی که امروز شرایط طوری است که امنیت با رویت پلیس حفظ می شود.
احمدی مقدم افزود: یک سازمان با بهره گیری از فناوری های جدید همراه با ارتقای دانش کارکنان در رفتار باعث می شود که یک واحد زنده تر و پاسخگوتر باشد و خوشبختانه حوزه راهور به دلیل استقرار یک نظام نوشوندگی و پویایی جزو این ساز مان های محسوب می شود.
وی با بیان این که در برنامه های آتی مقرر شده است که پلیس راهنمایی و رانندگی مانند یگان ویژه، ساختاری مستقل داشته باشد، گفت: این پلیس به طور واحد و یکپارچه عمل خواهد کرد و در حوزه فنی و تخصصی تمرکز می یابد.
این مقام عالی انتظامی درباره رفتار و منش ماموران نیروی انتظامی تاکید کرد: پلیس باید خوش سیما ، خوش اندام ، با منطق ، خوش رفتار و مهربان در عین حال قاطع ، با ادب و البته مقتدر در مقابله با خلاف باشد.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان