۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ضرورت اقدام جدی مسوولان در مقابل از بین رفتن محیط سبز اطراف شهرها توسط سودجویان
کد خبر: ۲۱۸۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

رهبر معظم انقلاب پس از غرس دو اصله نهال تأکید کردند:

ضرورت اقدام جدی مسوولان در مقابل از بین رفتن محیط سبز اطراف شهرها توسط سودجویان

در هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز (سه‌شنبه) دو اصله نهال غرس کردند.

  ضرورت اقدام جدی مسوولان در مقابل از بین رفتن محیط سبز اطراف شهرها توسط سودجویان
به گزارش صبح قزوین به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) حضرت آیت الله خامنه‌ای سپس در سخنانی، گیاه و درخت را برای هر کشور و مجموعه بشری مایه برکت و آبادانی خواندند و با اشاره به سفارش اسلام به کاشت و نگهداری درختان و همچنین جلوگیری از قطع آن، خاطرنشان کردند: گلایه‌ای که از مسوولان مرتبط با موضوع درخت و درختکاری وجود دارد، این است که گاهی صدها درخت در جاهایی که نباید قطع بشوند، قطع می‌شوند.
  ایشان افزودند: علاوه بر غصب زمین‌های اطراف شهرها و آبادی‌ها و از بین رفتن پوشش گیاهی توسط برخی افراد سودجو که سبزی این مناطق را به سیمان و ساختمان‌های بلند مرتبه تبدیل می‌کنند، مجموعه جنگل‌های کشور نیز در معرض تهدید قرار دارد.
  حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر ضرورت شکل‌گیری عزم و اداره راسخ برای جلوگیری از تصرف غیرقانونی مناطق اطراف شهرهای بزرگ تصریح کردند: از بین رفتن محیط سبز اطراف شهرها‏، به خصوص جنگل‌ها، مشکلات متعدد بشری را به دنبال دارد که همه مسوولین مرتبط با موضوع در دولت، مجلس، قوه قضاییه و شهرداری‌ها باید برای جلوگیری از پیشرفت این حرکت غلط، اقدام جدی به عمل آورند.
  در این مراسم، وزیر جهاد کشاورزی، رییس سازمان حفاظت از محیط زیست، و همچنین شهردار و استاندار تهران حضور داشتند.
  انتهای پیام

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان