۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ۱۰ ثروتمند نخست جهان از نگاه فوربس/ ۵ آمریکایی میان ۱۰ میلیاردر دنیا
کد خبر: ۲۱۷۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

۱۰ ثروتمند نخست جهان از نگاه فوربس/ ۵ آمریکایی میان ۱۰ میلیاردر دنیا

در جایگاه دوم " بیل گیتس" مدیر عامل آمریکایی شرکت مایکروسافت قرار دارد . گیتس در این لیست صاحب ۶۷ میلیارد دلار ثروت عنوان شده است . طبق این لیست در سال ۲۰۱۳ دنیا ۱۴۲۶ میلیاردر دارد.

 ۱۰ ثروتمند نخست جهان از نگاه فوربس/ ۵ آمریکایی میان ۱۰ میلیاردر دنیا
به گزارش صبح قزوین به نقل از عصر ایران، سرلیست این فهرست 1426 نفره همچنان به مانند سال های گذشته متعلق به " کارلوس اسلیم " مالک غول شرکت های ارتباطاتی در مکزیک است .
اسلیم از خانواده ای لبنانی تبار است.
در جایگاه دوم " بیل گیتس" مدیر عامل آمریکایی شرکت مایکروسافت قرار دارد .
گیتس در این لیست صاحب  67 میلیارد دلار ثروت عنوان شده است و جایگاه سوم با 57 میلیارد دلار ثروت در اختیار "آمانجیو اورتگا " صاحب اسپانیایی کمپانی معروف " ZARA" است .
رده چهارم تا دهم این لیست نیز به ترتیب عبارتند از : 4- وارن بافت آمریکایی با 53 میلیارد و پانصد میلیون دلار ثروت 5- لری الیسون آمریکایی با 43 میلیارد  دلار 6- ؛ چارلز کوک آمریکایی با 34 میلیارد دلار؛ 7-  دیوید کوک آمریکایی با 34 میلیارد دلار؛ 8-  لی کاشینگ هنگ کنگی با 31 میلیارد دلار ؛ 9-  خانم " لیلیان بتنگورت" فرانسوی با 30 میلیارد دلار 10- "برنار آرنو"  فرانسوی مالک کمپانی" لوییز ویتون" با 29 میلیارد دلار ثروت.
گفتنی است طبق لیست نشریه فوربس تعداد میلیاردرهای جهان نسبت به گذشته افزایش داشته است و دلیل عمده آن افزوده شدن میلیاردرهای جدید چینی به این لیست است.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان