۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین یک چهارم بزرگسالان دچار اختلال تنفسی در خواب هستند
کد خبر: ۲۱۵۷۷۷ نویسنده: دکتر شبنم جلیل القدر تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۱۲ ساعت: ۱۵:۷ ↗ لینک کوتاه

دانشیار علوم پزشکی قزوین:

یک چهارم بزرگسالان دچار اختلال تنفسی در خواب هستند

دانشیار علوم پزشکی قزوین گفت: یک چهارم بزرگسالان به ویژه افراد بالای ۴۰ سال دچار اختلال تنفسی در خواب و قطع نفس هستند.

یک چهارم بزرگسالان دچار اختلال تنفسی در خواب هستند
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، سمینار یک روزه اختلالات خواب پیش از ظهر امروز(دوشنبه) در سالن اجتماعات بیمارستان قدس قزوین برگزار شد.
دکتر شبنم جلیل القدر، دانشیار علوم پزشکی قزوین در حاشیه برگزاری سمینار در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: این سمینار یک روزه با همکاری انجمن پزشکی خواب ایران و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی قزوین برای بررسی اختلالات تنفسی در خواب برگزار می‌شود.
وی افزود: هدف از برگزاری سمینار، آشنایی همکاران متخصص، فوق تخصص، دستیاران و دانشجویان استان با بیماری‌های تنفسی در خواب است.
فلوشیپ اختلالات خواب کودکان خاطرنشان کرد: بیماری‌های تنفسی طیف وسیعی داشته و از یک خروپف ساده می‌تواند شروع شود تا اینکه منجر به بیماری جدی قطعی نفس در خواب شود.
وی با اشاره به شیوع اختلالات خواب تصریح کرد: متاسفانه با بیماری مواجه هستیم که شیوع نسبتا بالایی دارد به عبارتی یک چهارم بزرگسالان به ویژه افراد بالای 40 سال دچار اختلال تنفسی در خواب و قطع نفس هستند.
جلیل القدر با تاکید بر ضرورت برگزاری چنین سیمنارهای آموزشی جهت اطلاع رسانی بیشتر جامعه پزشکی و آحاد مردم بیان کرد: با وجود شیوع بالای این بیماری، آگاهی که لازم است همکاران ما از این بیماری داشته باشند زیاد وسیع نیست به طوری‌که حتی در بهترین مراکز نیز بالغ بر دو سوم بیماران را نمی‌توان تشخیص داد.
وی ادامه داد: یکی از دلایل این امر، مخفی بودن این بیماری است از سوی دیگر برخی بیماران خروپف را یک یافته نرمال و دلیل بر خواب خوب می‌دانند و یا اینکه معمولا اشخاصی که مشکل خواب دارد سعی می‌کنند بیماری را به شکل دیگری بازگو کنند.
فلوشیپ اختلالات خواب کودکان با اشاره به عوارض اختلالات تنفسی در خواب خاطرنشان کرد: کسالت و خواب آلودگی، دیابت، افسردگی، سکته قلبی و مغزی از جمله عوارض این بیماری است به طوریکه ممکن است چهره اصلی بیماری زمینه‌ای با عوارض آن کاملا پوشیده شود و ما به رفع عوارض پرداخته، از اصل و ریشه غافل شویم.
وی تصریح کرد: نیت اصلی از برگزاری این سمینار، انتقال آگاهی در سطح استان است تا با ارائه علائم، راه‌های تشخیصی و روش‌های درمانی به روز متناسب با پیشرفت دنیا، بیماران را در مراحل اولیه تشخیص و درمان کنیم.
جلیل القدر عنوان کرد: با توجه به اینکه موضوع خواب مربوط به همه رشته‌ها می‌شود لذا از همه همکاران در رشته طب داخلی، ریه، روان پزشک، کودکان، طب کار و اساتید گوش و حلق و بینی برای شرکت در این سمینار دعوت شده است.
انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان