۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین مسئولین به داد مردم برسند تا خدا هم یاور آنها باشد/ امام جمعه قزوین هیچگونه وابستگی به جریانات سیاسی ندارد
کد خبر: ۲۱۳۵۰۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۲۳ ساعت: ۱۵:۴۱ ↗ لینک کوتاه

مشاور عالی رئیس قوه قضائیه:

مسئولین به داد مردم برسند تا خدا هم یاور آنها باشد/ امام جمعه قزوین هیچگونه وابستگی به جریانات سیاسی ندارد

مشاور عالی رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه امام جمعه قزوین هیچگونه وابستگی به جریانات سیاسی ندارد، گفت: شکار دل‌ها با دو مولفه ایمان و اخلاص و عمل و برخورد شایسته فراهم می‌شود بنابراین به داد مردم برسید تا خدا هم به داد شما برسد.

مسئولین به داد مردم برسند تا خدا هم یاور آنها باشد/ امام جمعه قزوین هیچگونه وابستگی به جریانات سیاسی ندارد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، آیت‌الله کاظم صدیقی مشاور عالی رئیس قوه قضائیه و امام جمعه موقت تهران ظهر امروز(شنبه) در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل پزشکی قانونی استان قزوین در سالن اجتماعات اداره‌کل دادگستری استان قزوین اظهار کرد: امام بر اساس بیانات امام رضا(ع)، همچون خورشید الهی، مظهر قدرت و علم خدا، ابر باران زا و احیاگر، پدری دلسوز و دوست مردم است.
وی با اشاره به فلسفه تعدد امامان افزود: امامان در شرایط زمانی مختلف الگویی برای مردم جامعه بودند که با بهره‌گیری از فرصت‌ها بر اساس واقعیت‌ها زندگی و رهبری کردند.
امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: یکی از درس‌هایی که امام رضا(ع) به ما آموخت استفاده از پایگاه دشمن است به طوریکه مامون که در میان خلفای بنی عباس فردی دانشمند، زیرک و شیطان صفت بود و با طراحی نقشه قصد داشت تا بدنامی گذشتگان را جبران کند.
وی ادامه داد: در شرایطی که دل‌ها با اهل بیت گره خورده بود مامون تلاش داشت تا خود را علاقمند و طرفدار امام نشان دهد لذا از امام رضا درخواست کرد که خلافت را بپذیرد اما امام رضا با آگاهی به نقشه‌های او این منصب را نپذیرفت.

در امامت شیعه فردی با زد و بند سیاسی نمی‌تواند رهبر شود

وی تصریح کرد: امامت شیعه، قداست عرشی دارد بنابراین کسی با بازی‌ها و زدوبندهای سیاسی نمی‌تواند رهبر شود امام رضا(ع) که دارای علم امامت بود از نظر محاسبات ساده اجتماعی به خوبی می‌دانست که مامون قصد دارد به این جایگاه لطمه وارد کند از این رو امام بزرگوار از پذیرش خلافت اعلام بی‌نیازی کرد.
صدیقی اضافه کرد: امروزه نیز متاسفانه برخی برای رسیدن به مقاصد خود با خراب کردن وجه روحانیت و شکستن یکدیگر در رقابت‌های سیاسی برای تحقق اهداف خود تلاش می‌کنند.
وی عنوان کرد: امام با خداحافظی از مردم مدینه و افشای توطئه مامون به مردم نشان داد که تمایلی به خلافت ندارد و در پذیرش ولیعهدی شرط کرد که در عزل و نصب‌ها هیچ نقشی نخواهد داشت که این امر در واقع اعلام رد مشروعیت خلافت مامون بود.
مشاور عالی رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: باید از فرصت‌ها به نحو شایسته‌ای استفاده کرد دولت هرکه می‌خواهد باشد مهم بهره‌مندی از فرصت‌ها برای رفع مشکلات مردم است.
وی ادامه داد: امام رضا با پذیرفتن عنوان ولیعهدی خون شیعه را حفظ و زمینه امن برای فرزندان فاطمه زهرا(س) فراهم کرد و با ورود به ایران منشا خیر و برکات بسیاری شد و زمینه حضور امامزادگان را در ایران فراهم کرد به طوریکه به قطب‌های فرهنگی در زمان خود و امروز تبدیل شدند.
صدیقی خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) با سیره و روش خود را امامت در عینیت دل‌ها چنان ریشه دار کرد که امروز مملکت ما مملکت اهل بیتی است.
وی تصریح کرد: شما مسئولین امروز در واقع امانتدار امام رضا هستید از این رو با تاسی از سیره رضوی و خلق و خوی مناسب همه همت و تلاش خود را برای پاسخگویی درست و اسرع وقت به مردم به کار گیرید و موجبات رضایت آنها را فراهم سازید.
امام جمعه موقت تهران بیان کرد: دنیا دار مکافات است اگر دری را به روی مردم ببندید خدا هم درها را به روی شما می‌بندد، امام رضا همه مردم را راضی می‌کرد شما نیز تلاش کنید تا با فرصت شناسی و شکار دل‌ها با مراجعان به خوبی برخورد کنید.
وی عنوان کرد: شکار دلها با دو مولفه (ایمان، عقیده و اخلاص) و (برخورد و عمل شایسته با ملت) فراهم می‌شود بنابراین به داد مردم برسید تا خدا هم به داد شما برسد.

در گزینش‌ها به دنبال شایسته سالاری و مومن سالاری باشید 
مشاور عالی رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: امروز مردم از دو چیز به شدت رنج می‌برند نخست اینکه با افشاگری‌ مسئولان علیه یکدیگر و تضادها احساس می‌کنند که مسئولان قابل اعتماد و صادق نیستند از سوی دیگر تبعیض در رسیدگی به مشکلات، موجب عدم رضایت آنها شده است.
وی اظهار کرد: باید در خط حکومت امام علی(ع) حرکت کنید و صداقت داشته باشد از سوی دیگر در گزینش‌ها دقت کرده و با پرهیز از جریانات سیاسی به دنبال شایسته سالاری و مومن سالاری باشید.
وی در پایان با تاکید بر پرهیز از جدال و بگومگوهای سیاسی عنوان کرد: امام جمعه قزوین هیچگونه وابستگی به جریانات سیاسی ندارد بنابراین با همدلی و همراهی یکدیگر به دنبال خدمت به مردم باشید.
انتهای پیام/7003



دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان