۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین دولت احمدی نژاد مبتلا به پدیده "ندانم کاری" شده است
کد خبر: ۲۱۳۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

پرویز کاظمی:

دولت احمدی نژاد مبتلا به پدیده "ندانم کاری" شده است

سیستم حذفی زاییده همین روش است و وقتی آقای احمدی‌نژاد توجهی به مسایل مطرح شده توسط کارشناسان نشان نمی‌دهد، همه تصمیمات را بر اساس ذهنیت خود اتخاذ می‌کند.

دولت احمدی نژاد مبتلا به پدیده "ندانم کاری" شده است

به گزارش صبح قزوین به نقل از عصر ایران، "واقعیت موجود این است که ندانم کاری و تکیه بر سعی و خطا  پدیده‌ای است که دولت آقای احمدی‌نژاد دچارش شده و به همین دلیل شاهد این هستیم که مشکلات زیادی برای کشور و مردم به وجود آمده است و همچنین حامیان گذشته دولت را به منتقدانی جدی بدل کرده است".

پرویز کاظمی که در دولت نهم به عنوان وزیر رفاه مشغول به فعالیت شد و همچنین به عنوان اولین وزیر از دولت نهم کنار رفت ، با گفتن این جملات همچنین تاکید می‌کند که "دولت فعلی تنها دولتی است که بیشتر حامیانش را به عنوان منتقد می‌بیند.
"

او با اشاره به تحلیلی که از عملکرد دولتی‌ها دارد، ادامه داد: ۳۴ سال از انقلاب و استقرار جمهوری اسلامی می‌گذرد و به همین دلیل دیگر جایز نیست با سعی و خطا برنامه‌‌هایمان را به پیش ببریم.
شاید در سال های اول اشتباهات اجتناب ناپذیر تلقی می‌شد، اما در شراطی فعلی نمی‌توانیم و نباید خطا‌هایمان را توجیه کنیم.
تاکید این است که قانون مداری اولویت باشد.
اما به عنوان مثال دولت فعلی در ۲ سال اخیر بودجه را به قدری با تاخیر به مجلس آورد که مجلس نشینان در اردیبهشت سال بعد توانستند بودجه را برای اجرایی شدن به دولت بازگردانند که خب! این می‌تواند هزینه‌های گزافی را به مدیریت جامعه تحمیل کند و پیش بینی من این است که سال آینده سال دشواری را پیش رو خواهیم داشت.

کاظمی همچنین با اشاره به اهمیت "ثبات در مدیریت" این فاکتور را حیاتی می‌داند و می‌گوید: در علم مدیریت «تثبیت مدیریت» جایگاه مهمی دارد،چرا که با ثبات است که مدیران می‌توانند برنامه‌های خود را به طور اصولی اجرایی کنند.
متاسفانه آقای احمدی‌نژاد در طول این ۷ سال بیشترین تغییرات ممکن را در مجموعه تحت اختیارش به وجود آورد، هزینه‌های چنین رویکردی بر هیچ کس نمی‌تواند پنهان باشد.
پس این سؤال به وجود می‌آید که چه شرایطی به وجود می‌آید که یک مجموعه تا به این حد دچار تغییر می‌شود؟ در این رابطه باید گفت که بی‌توجهی به نظرات مطرح شده باعث می‌شود تا افراد در مقاطعی که می‌خواهند، تصمیم بگیرند دنبال رضایت عمومی نباشند، پس طبیعی است که مشکلاتی به وجود بیاید.
کاظمی ادامه داد: سیستم حذفی زاییده همین روش است و وقتی آقای احمدی‌نژاد توجهی به مسایل مطرح شده توسط کارشناسان نشان نمی‌دهد، همه تصمیمات را بر اساس ذهنیت خود اتخاذ می‌کند.
این در حالی است که برای کارنامه مطلوب باید ضریب تحمل‌ها را بالا ببریم و بتوانیم نظرات بیرونی را جدی گرفته و در تصمیم‌هایمان به کار بگیریم.

پرویز کاظمی همچنین با توجه به تجربه همکاری با دولت اعتقاد دارد که استقلال کاری وزرای فعلی آنطور که باید، نیست و این مساله را نکته‌ای غیرقابل انکار می‌داند و می گوید: وزراء اختیار کامل ندارند.
جالب است که شخص احمدی‌نژاد بار‌ها اعلام کرده است که مثلا در خصوص مسایل اقتصادی کار از دستش خارج است.
در کل باید گفت که هر مسؤلی با دو بال مسؤلیت و اختیار می‌تواند مدیریت کند و اگر از یکی از این دو عامل مهم محروم شود، بی‌شک نمی‌تواند کارایی مثبتی را از خود به نمایش بگذارد.

کاظمی درباره این روند همچنین تاکید می‌کند که «متاسفانه نگه نداشتن حرمت مدیران و جا به جایی‌ها در حال تبدیل شدن به فرهنگ است و به همین دلیل حتی وزیری بلندپایه در حالی که در سفر هست، عزل می‌شود.
لذا اید به اصلاح ریشه‌ای پرداخت تا بلکه بتوانیم از هزینه‌های این روند جلوگیری کنیم.
»

پرویز کاظمی با اشاره به مصادره نظام توسط برخی‌ها می‌گوید: بار‌ها مشاهده شده است که برخی از چهره‌های سیاسی که اتفاقا بعضا مسؤلیتهای مهمی را هم دارند، خود را با نظام قیاس می‌کنند و مثلا اینطور عنوان می‌کنند که هر کس که با ما نیست، مخالف نظام است و رو در روی جمهوری اسلامی قرار گرفته است.
این رفتار یا بهتر است گفته شود بدرفتاری در حالی مشاهده می‌شود که هیچ کس، تحت هیچ شرایطی نمی‌تواند خود را این طور معرفی کند، چرا که افراد امکان خطا دارند و نظام اسلامی هیچگاه خطا را بر نمی‌تابد.
پس بهتر است چنین رفتارهایی از خود بروز ندهیم تا خدای ناکرده خدشه‌ای به نظام وارد نشود.

او همچنین با اشاره به انتخابات مهم ریاست جمهوری و با تاکید بر موقعیت بین المللی و اقتصادی کشور می‌گوید: در برهه فعلی مشارکت بالا نیازی است که می‌تواند بسیاری از مشکلات و بحران‌ها را کاهش بدهد.
پس باید طوری رفتار کنیم که مردم با سلیقه‌های مختلف احساس کنند که باید در ۲۴ خرداد سال آتی در پای صندوق‌های رای حاضر شوند.

کاظمی همچنین درباره ویژگی‌هایی که یک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری باید از آن‌ها برخوردار باشد، گفت: هر کسی که دنبال حضور در راس دولت است، واقعا و در عمل باید تابع نظام یاشد و تحت هیچ شرایطی به قانون و همچنین ارزشهای نظام بی‌توجهی نکند.
همچنین ویژگی مهم دیگر این است که حرف مردم را گوش بدهد تا بتواند در راستای کاهش دغدغه‌های آن‌ها بتواند کارهای لازم را انجام بدهد.

پرویز کاظمی در پایان سخنانش با اشار به فضای موجود در سیاست گفت: بر همه ما واجب است که با رفتاری صحیح کاری کنیم که مشاجرات و جدلهای بین مسؤلین را به کمترین حالت ممکن خود برسانیم تا مردم اعتماد و اطمینان خود نسبت به چهره‌های مختلف مدیریتی کشور بازگردد.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان