۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین ریشه اصلی گرانی ها، مسائل داخلی است
کد خبر: ۲۱۲۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

محسن رضایی در کردستان:

ریشه اصلی گرانی ها، مسائل داخلی است

"محسن رضایی"، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ، سفر دو روزه خود را به استان کردستان با دیدار نماینده ولی فقیه در این استان شروع کرد و سپس با حضور در جمع مردم سنندج در مجتمع فرهنگی این شهرستان به سخنرانی پرداخت.

ریشه اصلی گرانی ها، مسائل داخلی است
به گزارش صبح قزوین به نقل از کردتودی، سخنان رضایی در جمع مردم سنندج بیشتر رنگ و بوی اقتصادی داشت.
از تشریح وضعیت اقتصادی کشور گرفته تا انتقاد از عملکرد دولت احمدی نژاد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در کنار انتقاد از مدیریت اقتصادی کشور از گفتن برنامه های اقتصادی خود در کردستان غافل نماند، اما این بار برخلاف چهار سال قبل از نظریه « فدرالیسم اقتصادی» خود چیزی نگفت؛ نظریه ای که در قالب کتابی، از آن مفصل نوشت.
دیداربا نماینده ولی فقیه در استان کردستان محسن رضای که با گروه‌های دف‌نوازی، ورزشکاران دوچرخه‌سوار در فرودگاه شهرستان سنندج مورد استقبال کردستانی ها قرار گرفت،به دیداربا نماینده ولی فقیه در استان کردستان رفت.
حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در این دیدار حضور پر شور مردم در راهپیمایی 22 بهمن را نشان وفاداری مردم کردستان به نظام دانست و گفت: عشق و علاقه مردم کردستان به حاکمیت و نظام اسلامی به گونه‌ای است که هر ساله مشارکت آنان در عرصه‌های مختلف انقلاب بیشتر از سال‌های قبل آن می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: نه تنها در سنندج به عنوان مرکز استان کردستان، بلکه در تمامی شهرستان‌های تابعه حضور مردمی کاملا ملموس است و این نوید خوبی برای استمرار شکست‌های دشمنان است.
.
ریشه اصلی گرانی های، مسائل داخلی است محسن رضایی در ادامه برنامه های این سفر دو روزه خود در جمع مردم سنندج در مجتمع فرهنگی – هنری این شهرستان حاضر شد و به تشریح وضعیت اقتصادی کشور و ارائه راهکار برای حل مشکلات اقتصادی پرداخت و عمده مشکل کشور را مسائل اقتصادی دانست.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ریشه اصلی 70درصد گرانی های اخیر در کشور را مسائل داخلی عنوان کرد، گرانی هایی که به گفته وی در حال رشد است اما با برنامه ریزی و همچنین مدیریت مناسب می تواند کنترل شود.
وی در حالی که به مردم اطمینان داد می توان گرانی ها راکنترل کرد، گفت: چگونه کشور چین با 1.
3 میلیارد نفر جمعیت می تواند اقتصاد خود را مدیریت کند ولی ما نمی توانیم.
بیکاری؛ " ام‌المفاسد" دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود در کنار مشکلات اقتصادی و مسائل گرانی، بیکاری را به عنوان ریشه اصلی معضلات اجتماعی کشور معرفی کرد و آن را " ام‌المفاسد" خواند.
رضایی در این ارتباط افزود: وقتی که معضل بیکاری حل نشود کشور با مشکلات دیگری از جمله اعتیاد، طلاق، بد اخلاقی و ناامنی مواجه می شود و به همین دلیل باید احساس مسئولیت بیشتری در راستای رفع معضل بیکاری داشته باشیم .
وی در ادامه سخنانش انتقاداتی را متوجه عملکرد اقتصادی دولت احمدی نژاد کرد و گفت : طی چند سال اخیر جمهوری اسلامی ایران در دو حوزه مسائل اقتصادی و وضعیت معیشت مردم از رقبای خود در منطقه عقب افتاده است، این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: در حالی که ایران اسلامی در بخش های سیاسی، امنیتی و دفاعی امروز در اوج اقتدار و عزت قرار گرفته است ولی متاسفانه در بخش اقتصادی و وضعیت زندگی مردم در حال عقب رفتن هستیم و باید جلوی این وضعیت را بگیریم.
کشور مانند یک پرنده بال شکسته است دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود وضعیت کنونی کشور را به یک پرنده تشبیه کرد؛ یک بال این پرنده را مسائل امنیتی و دفاعی و بال دیگر آن را حوزه اقتصاد معرفی کرد.
وی درادامه گفت: با توجه به مشکلات کشور در حوزه اقتصاد، یک بال این پرنده شکسته است که باید توجه داشت یک پرنده زمانی می تواند پرواز کند که دو بال سالم داشته باشد و اولویت اول کشور باید تلاش برای بهبود وضعیت اقتصادی و تاثیر آن بر وضعیت معیشت مردم باشد.
رضایی در ادامه سخنان خود به تحریم های اعمال شده از سوی دشمنان نظام بر علیه کشورمان اشاره کرد و یادآور شد: دشمن از بمب اتم ما هیچ گونه هراسی ندارد بلکه مشکل آنها پیشرفت اقتصادی کشورمان است چرا که اگر این پیشرفت اقتصادی نیز حاصل شود جمهوری اسلامی ایران در کنار اقتدار امنیتی و دفاعی خود به یکی از قدرت های برتر جهان تبدیل می شود و دیگر فضای برای فعالیت های کشورهای غربی در منطقه به وجود نمی آید.
توجه به بهبود وضعیت زندگی مردم وی گفت: باید به این اصل مهم ایمان آورد که کشور را نمی توان تنها با استفاده از اقتدار امنیتی و دفاعی اداره کرد و باید در کنار این اصل مهم به مسائل اقتصادی و همچنین بهبود شرایط و وضعیت زندگی مردم نیز توجه داشت تا رسیدن به توسعه پایدار در کشور به معنی واقعی کلمه عملی شود.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نیازهای اصلی کشور در شرایط فعلی و لزوم تلاش برای رفع کاستی های موجود یادآور شد: نسل سوم و چهارم انقلاب را باید بر اساس یک برنامه ریزی مدون وارد عرصه کرد و با تولید فرهنگ و ثروت بار دیگر کشورمان را به اوج اقتدار در منطقه و جهان رساند.
اورامانات به منطقه آزاد تجاری توریستی تبدیل شود رضایی تبدیل اورمانات به منطقه آزاد توریستی، اهتمام جدی به کشاورزی، دامداری و باغداری، توجه بیش‌تر به حمل و نقل در جاده‌ها و ترانزیت را سه عامل اساسی برای رونق اقتصادی کردستان دانست.
وی در ادامه سخنانش به ارائه برنامه های خود به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در استان کردستان پرداخت و تبدیل شدن اورامانات به منطقه آزاد تجاری توریستی را نخستین عامل رونق اقتصادی استان کردستان دانست .
رضایی در این رابطه گفت: با توجه به بکر بودن این محیط علاوه بر جنبه گردشگرپذیر بودن ان می‌توان با تبدیل شدن به منطقه آزاد تجاری زمینه‌ساز ایجاد اشتغال و تولید شود.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام دومین اقدام اساسی در خصوص رونق اقتصاد کردستان را اهتمام جدی به کشاورزی، دامداری و باغداری عنوان کرد و افزود: با عنایت به وجود ظرفیت‌های بالقوه استان در این زمینه با انجام چند پیش شرط توسعه و رونق استان محقق می‌شود.
«یارانه سبز» به کشاورزان محسن رضایی افزود: یکی از طرح های اصلی من پرداخت «یارانه سبز» به کشاورزان است که با اجرایی شدن این طرح می توان حوزه کشاورزی را به صورت عملی مورد حمایت قرار داد.
رضایی دلیل پرداخت «یارانه سبز» به کشاورزان را تورم‌زا بودن یارانه‌های نقدی کنونی دانست و پرداخت تسهیلات بلاعوض و با بهره پائین را از جمله اصول مهم در راستای پرداخت «یارانه سبز» به مردم به ویژه کشاورزان عنوان کرد.
به گفته وی با اجرای «یارانه سبز» می توان در حوزه مکانیزه کرده کشاورزی، یکپارچه سازی زمین ها، آموزش، پژوهش و همچنین تهیه زیرساخت های لازم اقدامات خوبی را اجرایی کرد.
رضایی اجرای برنامه «یارانه سبز» به منظور مکانیزه کردن کشاورزی، پژوهش، آموزش، یکپارچه‌سازی زمین و اصلاح بذر را با 8 محور مهم در این راستا قلمداد کرد.
وی با بیان اینکه یارانه‌های فعلی چون به سمت بخش مصرف می‌رود تورم‌زا است، گفت: بودجه اجرای پروژه یارانه سبز 50 درصد از محل کمک‌های بلاعوض و مابقی از وام کم‌بهره 5 تا 7 درصد تامین خواهد شد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: چون این یارانه به سمت بخش تولید سرازیر می‌شود در کشاورزی تحول شگرفی ایجاد می‌کند.
رضایی پیش شرط دوم رونق بخش کشاورزی را توجه به صنایع تبدیلی دانست و با انتقاد از ضایعات 30 درصدی کشاورزی ایران به دلیل نبود این صنایع، تصریح کرد: با جدی گرفتن این موضوع افزایش اشتغال و سرمایه‌گذاری ایجاد می‌شود به گونه‌ای که قیمت محصولات کشاورزی تا 6 برابر افزایش پیدا خواهد کرد.
وی سومین عامل رونق اقتصادی کردستان را توجه بیش‌تر به حمل و نقل در جاده‌ها و ترانزیت عنوان کرد.
حضور در مسجد صلاح‌الدین محله حاجی‌آباد سنندج محسن رضایی بعد از ایراد این سخنان برای اقامه نماز جماعت به مسجد صلاح‌الدین محله حاجی‌آباد سنندج رفت.
رضایی با حاضر شدن در جمع نمازگزاران این مسجد ضمن تشریح وضعیت اقتصادی کشور کردستان را سرشار از ثروت‌های غنی خواند و از جوانان تحصیلکرده و با استعداد اما بیکار به عنوان سرمایه‌های این استان نام برد و گفت: ایجاد اشتغال نیاز کردستان است تا هم از آمار بیکاران کاسته شود و هم استعدادهای نهفته این استان شکوفا شوند.
وی در پایان با یادآوری خاطرات حضورش در منطقه اورامانات در زمان جنگ تحمیلی و آشنایی کامل با جغرافیا و مناطق بکر این استان، افزود: در صورتی که از این مناطق استفاده بهینه شود اقتصاد منطقه رونق می‌گیرد.
امام جماعت مسجد صلاح‌الدین هم با زبان کردی از آقای رضایی خواست تا به مسئله بیکاری جوانان رسیدگی کنند و نیز خواستار بازگشایی معابر مرزی برای فعالیت مجدد کولبران برای جلوگیری از افزایش بیکاران استان شد.
دیدار با خانواده شهید ماموستا شیخ‌الاسلام، دیدار با نخبگان استان، ادای احترام به شهدای سنندج و سخنرانی در جمع مردم شهرستان دیواندره از دیگر برنامه‌های سفر دو روزه دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در استان کردستان اعلام شد.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان