۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین دولت باید سریعاً روش توزیع سبد کالا را اصلاح کند
کد خبر: ۲۰۹۲۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

لاریجانی در آغاز جلسه علنی مجلس:

دولت باید سریعاً روش توزیع سبد کالا را اصلاح کند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید با سرعت روش توزیع سبد کالا را اصلاح کند. اگر این کار بخواهد درست انجام شود باید با اطلاعات دقیق‌تری همراه باشد.

دولت باید سریعاً روش توزیع سبد کالا را اصلاح کند

به گزارش صبح قزوین، علی لاریجانی در آغاز جلسه علنی امروز مجلس گفت: لازم است دولت در ارائه لایحه بودجه تغییری را به وجود آورد و پیشنهاداتی را که به عنوان تبصره به مجلس ارائه می‌دهد که گاه قوانین مادر را تغییر می‌دهد را کنار بگذارد و قوانین مادر را در لایحه جداگانه‌ای تغییر داده و به مجلس ارائه دهد.

وی ادامه داد: لایحه بودجه باید مختصر و روشن‌تر به مجلس ارائه شود و این موضوع پیگیری خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مراجعات نمایندگان و تذکرات آنها در مورد نحوه توزیع سبد کالا در کشور اظهار داشت: از آنجایی که نمایندگان مردم ارتباط تنگاتنگی با مردم دارند کاملا این اشکالات را حس می‌کنند و در جمع نظراتی که نمایندگان داشتند این موضوع روشن شد که در ارائه سبد کالا به مردم دقت کافی صورت نگرفته است و برخی از طبقات جامعه نتوانسته‌اند از این سبد کالایی برخوردار شوند مخصوصا کشاورزان، نابسامانی در وضعیت آنها وجود دارد.

لاریجانی تصریح کرد: دولت باید در این زمینه با سرعت روش توزیع سبد کالا را اصلاح کند.
اگر این کار بخواهد درست انجام شود باید با اطلاعات دقیق‌تری همراه باشد و اگر اطلاعات هم کافی نیست دولت باید سقف را در ارائه این خدمات در نظر بگیرد نه کف را.

وی افزود: باید وزارت رفاه و مسئولین ذی‌ربط با دقت بیشتری در ارائه سبد کالا به مردم عمل کنند.
من با دولت هم صحبت کرده‌ام قرار شده است تا اشکالات رفع شود اما سرعت رفع اشکال باید سریع‌تر باشد.

رئیس قوه مقننه با اشاره به وضعیت استان‌های شمالی کشور به دنبال بارندگی‌های اخیر گفت: برخی از مناطق شمالی با قطعی آب و برق و امکانات دیگر که باید به آنها برسد مواجه بودند البته روز گذشته دولت تلاش‌هایی را در این زمینه داشته است اما تا شب گذشته طبق اخبار واصله همچنان مشکلات زیادی برای استان‌های شمالی وجود دارد.

لاریجانی اظهار داشت: دولت با سرعت بیشتری برای حل این مشکلات اقدام کند.
نمایندگان استان‌های شمالی می‌خواستند که برای رسیدگی به این مشکلات و کمک به حل آنها به حوزه‌های انتخابیه بروند اما رفتن آنها مجلس را از حد نصاب می‌اندازد و ما برای بررسی و تصویب بودجه نیاز به حضور آنها در مجلس داریم و لذا در این شرایط دولت باید تلاش زیادی برای حل این مشکلات داشته باشند.

منبع: فارس

انتهای پیام/1003/م

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان