۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین امضا تفاهم نامه تجاری بین استان قزوین و استان نین شیا چین
کد خبر: ۲۰۶۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

طی مراسمی صورت گرفت

امضا تفاهم نامه تجاری بین استان قزوین و استان نین شیا چین

تفاهم نامه توسعه تجارت و سرمايه گذاري اتاق بازرگاني استان با هيات تجاري نين شيا چين در اتاق بازرگاني صنايع معادن وکشاورزي استان به امضاء رسيد .

امضا تفاهم نامه تجاری بین استان قزوین و استان نین شیا چین
کشاورز رييس اتاق بازرگاني صنايع معادن و کشاورزي استان در اين نشست گفت : ايران شرايط سرمايه گذاري خوبي دارد زيرا با وجود همه مشکلات توانسته است علاوه بر تامين نياز بازار خود بازارهاي افغانستان و عراق را تا حد زيادي تامين کند.
رييس اتاق بازرگاني صنايع معادن و کشاورزي استان در اين نشست با اشاره به توانمندي صنعتي استان قزوين گفت : استان قزوين بزرگترين توليد کننده کابل است هستيم و درزمينه توليد شمش و آلومينيوم هم توانسته است در اين سال ها موفقيت هاي زيادي را کسب کند .
.
وي تصريح کرد :استان قزوين در زمينه کشاورزي هم با داشتن محصولات متنوع در اين سال ها از رشد چشميگري برخوردار بوده است .
کشاورز برگزاري اين جلسات را باعث تحکيم روابط تجاري دانست و اظهار کرد : در کنار روابط تجاري ما مي توانيم با استفاده از تور هاي گردشگري زمينه آشنايي فرهنگي بين دو استان نين شيا و قزوين را فراهم کنيم.
مدير کل اقتصادي استانداري قزوين نيز در اين مراسم با بيان اينکه استان قزوين داراي واحد هاي صنعتي و توليدي سرشناسي است افزود: استان قزوين در حوزه کشاورزي از جمله دام و طيور نيز از استانهاي سرشناس و مطرح کشور محسوب مي شود.
مبارکي تصريح کرد: استان قزوين با حضور 24 شرکت خارجي و مشارکت در 22 طرح فعال، جايگاه نخست سرمايه گذاري خارجي در کشور را از آن خود کرده است.
وي تاکيد کرد: هم اکنون استان قزوين با 130 هزار دانشجو از سراسر کشور از ظرفيت هاي بزرگ علمي برخوردار است که مي تواند از طريق بورسيه دانشجويان تبادل علمي را نيز در دستور کار قرار دارد.
رئيس اتاق بازرگاني استان نين شيا هم در اين جلسه با بيان اينکه ظرفيت هاي عظيم استان قزوين زمينه حضور ما را فراهم کرده است گفت: ارتباط اين دو استان داراي قدمت طولاني است و پيش از اين از طريق جاده ابريشم با هم در ارتباط بوده اند.
همچنين توانمندي هاي دو استان باعث تا اتاق بازرگاني نين شيا استان قزوين را به عمنوان اولين مقصد سفر تجاري خود انتخاب کند.
خُ جِنگ .
رونگ ادامه داد: نزديکي فرهنگي دو استان قزوين و نين شيا، وجود جمعيت 30 درصدي مسلمان در استان نين شيا و همچنين پيشرفت هاي صنعتي اين دو استان باعث شده تا صنعتگران و بخش خصوصي اين دو استان به همکاري خارجي و مالي با يکديگر ترغيب شوند.
وي تصرح کرد: استان نين شيا از برگزاري نمايشگاه دستاوردها و توانمندي هاي دو استان استقبال مي کند و اميدواريم زمينه ارتباط بيشتري بين دو استان به وجود بيايد.
انتهای پیام/3005/ح

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان