۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین استقلال ملت های مسلمان، به اقتدار ملت ایران گره خورده است.
کد خبر: ۲۰۵۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

حجت الاسلام ابوترابي فرد:

استقلال ملت های مسلمان، به اقتدار ملت ایران گره خورده است.

ابوترابي، با اشاره به مذاکرات ۱+۵ گفت: باید به مسئله هسته ای نگاه ویژه ای داشت چرا که کشور در آینده در اقتصاد جهان نقش مهمی ایفا می کند.

استقلال ملت های مسلمان، به اقتدار ملت ایران گره خورده است.

 به گزارش صبح قزوين، حجت الاسلام ابوترابی فرد در خطبه های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه، حوزه فعالیت و مدیریت نظام های سیاسی در عالم در دو قلمرو سیاست داخلی وسیاست خارجی قابل تعریف است، اظهار داشت: مسائل داخلی در ارتقای سطح کارایی سیاست خارجی کشور و متقابلا نقش سیاست خارجه و مدیریت مسائل کلان روابط بین الملل،  در افزایش کارایی در مدیریت داخل غیرقابل انکار است.

وی تاکید کرد: نظام جمهوری اسلامی از یک راهبرد و استراتژی ویژه برخوردار بوده است، همانطورکه در سیاست داخلی  راهبرد کاملا اقتصادی را برگزیده، در عرصه سیاست خارجی از راهبرد کلیدی هویت انقلاب الهام می گیرد.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی یک نظام سیاسی رسالت گرا است وبرای عالم و نظام سلطه پیغام دارد.

وی با اشاره به اینکه، امام(ره)در برابر آمریکا مواضع روشنی داشتند خاطرنشان کرد: ایشان در سخنرانی خود در آغاز دهه 40 اظهارداشتند "آمریکا از انگلیس بدتر و انگلیس از آمریکا بدتر و شوروی از هر دو بدتر است.
"

حجت الاسلام ابوترابی اظهارداشت: اسلام اجازه نمی دهد در برابر زورگویی دشمنان سکوت کنیم.
امام راحل نیز هنگامی که نظام سیاسی را سامان دادند و حکومت اسلامی شکل گرفت، این پیام را تذکر داد.

وی تصریح کرد: اگرجبهه مقاومت اسلامی نبود و در یک جبهه قدرتمند شکل نمی گرفت، مقاومت لبنان تولد نمی یافت، ماشین جنگ آمریکا در عراق در گل فرو نمی رفت ،غزه براتحاد نامقدس دیروز حسنی نامبارک پیروز نمی شد و آمریکا در سوریه همچنان خیمه زده بود.
همه این جریانات فکری برآمده از جریان انقلاب اسلامی است.

ابوترابی با اشاره به دستاوردهای جمهوری اسلامی در عراق اظهارداشت: اقتدار ملت عراق و استقلال ملت لبنان،سوریه و ملت های مسلمان به اقتدار ملت ایران گره خورده است و اگر مدیریت و ثبات قدم رهبر معظم انقلاب نبود این جایگاه بدست نمی آمد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در خطبه های دوم نماز جمعه،  با اشاره به تشکیل بنیاد مستضعفان در 14 اسفند 57 گفت: قدرت و توانایی افراد باید برای تولید ثروت باشد.

وی در ادامه به روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی خاطرنشان کرد: بشریت با آسیب منابع طبیعی،حیات اجتماعی و فردی را با مشکل مواجه و متاسفانه صنعت رهاشده محیط زیست را ویران می کند.

وی با اشاره به مذاکرات 1+5 ادامه داد: باید به مسئله هسته ای نگاه ویژه ای داشت چرا که کشور در آینده در اقتصاد جهان نقش مهمی ایفا می کند.

وي در ادامه افزود: از438 راکتور هسته ای که در جهان موجود است، کشور آمریکا 104 راکتور را در اختیار دارد و 234 راکتور در اختیار ژاپن،فرانسه و کره جنوبی و 54 راکتور اکنون در حال ساخت است.
کشور ایران از این مجموعه فقط یک راکتور را در اختیار دارد.

نماز جمعه اين هفته به امامت سيدمحمدحسن ابوترابي فرد اقامه شد.

انتهای پیام/4003/ح

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان