۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین استان قزوين و کشور پرتغال از ظرفيت‌هاي خوبي براي همکاري برخوردار هستند
کد خبر: ۲۰۱۶۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

شهردار قزوین:

استان قزوين و کشور پرتغال از ظرفيت‌هاي خوبي براي همکاري برخوردار هستند

نصرتی مطرح کرد: استان قزوين و کشور پرتغال از ظرفيت‌هاي خوبي براي همکاري و انتقال تجربيات برخوردار هستند و حضور هيئت دانشگاهي و تجاري کشور پرتغال در استان قزوين آغاز ارتباطات منسجم‌تر بين اين دو مجموعه مي‌باشد.

 استان قزوين و کشور پرتغال از ظرفيت‌هاي خوبي براي همکاري برخوردار هستند
به گزارش صبح قزوینٰ مسعود نصرتي ٰ شهردار قزوین در ديدار هيئت دانشگاهي و تجاري کشور پرتغال با استاندار قزوين که به همت شهردار قزوين در اين استان حضور داشتند، افزود: طبق برنامه‌ريزي صورت گرفته، مي‌توان با هيئت 17نفري از کشور پرتغال در 5 محور مهم زمينه همکاري ايجاد شود.
شهردار قزوين با بيان اينکه کشور پرتغال به 5 منطقه تقسيم شده است و در هر منطقه تعدادي شهر وجود دارد، افزود: در کشور پرتغال طرح مجموعه شهري که در ايران به دنبال اجراي آن هستند به طور کامل اجرا شده است و در اين زمينه مي‌توان از تجربيات اين کشور استفاده کرد.
نصرتي گفت: موضوع دوم موضوع سرمايه‌گذاري است که با توجه به اينکه استان قزوين رتبه دوم جذب سرمايه‌گذار را در کشور به دست آورده است، اين کشور مي‌تواند به اين شهر براي سرمايه‌گذاري اعتماد کند.
article (4)
اين مقام مسوول خاطرنشان کرد: موضوع دانشگاه موضوع مهمي است که مي‌توان با کشور پرتغال وارد همکاري شد و از ظرفيت‌هاي دو طرف در زمينه تبادل دانشجو و استاد و حتي آموزش‌هاي مجازي و پژوهش محور استفاده کرد.
شهردار قزوين بيان کرد: در سال 2006 کشور پرتغال یکی از قطب های جذب گردشگر بوده است و اين هيئت در بازديدهاي که از فضاهاي تاريخي، مذهبي و سلامت شهر قزوين داشتند اشاره کردند که قزوين پتانسيل فراواني در زمينه جذب توريست دارد و بايد در زمينه مباحث مديريت در گردشگري اقدامات مهمي صورت گيرد که در اين زمينه اعلام آمادگي کردند.
نصرتی اظهار کرد: اين ديدار آغاز ارتباطات منسجم‌تر بين کشور پرتغال و شهر قزوين است که بايد دنبال شود.
شهر قزوين داراي پتانسيل بالايي در جذب توريست است
این گزارش می افزاید؛  فرناندو فيگورا رئيس هيئت دانشگاهي و تجاري کشور پرتغال در ديدار با استاندار قزوين گفت: با توجه به آثار تاريخي و فرهنگي شهر قزوين، اين شهر داراي پتانسيل بالايي در جذب توريست است که مي‌توان با برنامه‌ريزي دقيق سالانه صدها هزار گردشگر را به اين منطقه جذب کرد.
 رئيس هيئت پرتغالي افزود: براي ما جاي افتخار است که توانستيم به عنوان پيشگامان صلح و دوستي براي منزلت دادن به مديريت شهري و تبادل تجربه و ظرفيت‌هاي خود به دنبال گسترش مناسبات تجاري و بازرگاني بين دو کشور ايران و پرتغال باشيم.
وي با بيان اينکه همکاري تجاري و بازرگاني بين دو کشور ايران و پرتغال نسبت به گذشته بيشتر خواهد بود، بيان کرد: براي رسيدن به تبادلات تجاري و بازرگاني بين اين دو کشور بايد از زمان بهترين استفاده را از طريق علوم ارتباطات و تکنيک کرد.
article (5)
فرناندو فيگورا افزود: حضور هيئت پرتغالي در اين استان پشتيباني خواهد بود تا زمينه ارتباطات در صنعت گردشگري بيشتر شود و برگزاري اين جلسه با حضور متخصصين باعث خواهد شد اين موضوع به تحقق برسد.
اين مسوول ادامه داد: اين کشور آمادگي همکاري با استان قزوين در زمينه‌هاي مختلف به خصوص دانشگاهي و حمل و نقل را دارد.
وي افزود: در کشور آمادگی همکاري در زمينه‌هاي مختلف آداب و رسوم، ارتقاء اقتصاد و گردشگري و توسعه زيرساخت‌ها وجود دارد.
اين مسوول گفت: در تداوم فعاليت‌هاي اقتصادي با ايده‌هاي بهتر مي‌توان اين ارتباطات را ادامه داد.
وي اظهارکرد: با همکاري مشترک در صدد راه اندازي پل علمي و فرهنگي براي ايجاد دوره هاي تحصيلات تکميلي در گردشگري، حمل و نقل و ترافيک، مديريت شهري هستيم و دانشگاه پرتغال آمادگي کامل دارد با امضاء تفاهم نامه و پروتکل براي اين کار فرهنگي اقدام شود.
قيگورا يادآورشد: ايران نمادي از توسعه در همه بخش‌ها است و ما هم به دنبال دريافت و درک بهتر از شرايط و فرصت ها هستيم و خوشحاليم که دعوت قزوين را پذيرفته ايم و با تعامل بيشتر اميدواريم با ارتباط بيشتر با اين هيئت که از متخصصان گردشگري، ترافيک و ساختار شهري، فعالان امور فرودگاهي، برنامه ريزي و توليدکننده نيز حضور دارند به تفاهم برسيم.
فيگورا تصريح کرد: پرتغال در حوزه تجاري، حمل و نقل، توليد گوشت گوساله و روغن زيتون بسيار مرغوب، شاخص است و در اين زمينه ها مي توانيم با قزوين مراوده داشته باشيم و تجربيات خود را منتقل کنيم و براي توليد و فروش قهوه در قزوين هم آمادگي همکاري داريم.
این گزارش خاطرنشان می شود؛ این هيئت 17 نفره تجاري، بازرگاني، مديران شهري از کشور پرتغال متشکل از چند شهردار، مسوول امور بازرگاني، مشاوران اقتصادي، استادان دانشگاه در حوزه هاي مديريت شهري، حمل و نقل و ترافيک و دانشگاهي، توليدکنندگان مواد غذايي، کشتارگاه و امور دامي با دعوت شهرداري قزوين در سفر سه روزه به استان قزوين ظرفيت‌هاي سرمايه گذاري در بخش‌هاي مختلف اين استان را بررسي مي‌کنند.
بر اساس اين گزارش؛ اين هيئت صبح امروز از مرکز کنترل ترافيک شهرداري قزوين و استوديو راديو شهر قزوين نیز بازديد کردند.
انتهای پیام/3007

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان