۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین قیمت مرغ گران نیست/ نیازی به واردات گوشت مرغ نداریم
کد خبر: ۱۸۸۳۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی:

قیمت مرغ گران نیست/ نیازی به واردات گوشت مرغ نداریم

معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی گفت: اگر در قیمت‌گذاری مرغ نگاه به مصرف‌کننده باشد باید قیمت آن تعادل داشته باشد و قیمت این محصول پروتئینی گران نیست.

قیمت مرغ گران نیست/ نیازی به واردات گوشت مرغ نداریم
حسن رکنی در گفت و گو با خبرنگار صبح قزوین در حاشیه افتتاح هفتمین نمایشگاه دام، طیور، آبزیان، دامپزشکی، صنایع و تجهیزات وابسته اظهار کرد: در بازدیدی که از این نمایشگاه داشته ام غرفه داران فعال و خلاق یافته های با ارزشی را برای تولید کنندگان ارائه کرده اند.
وی بیان کرد: بعضی از تجهیزات ارائه شده در این نمایشگاه در زمینه صرفه جویی انرژی تحول آفرین بوده به طوری که از انرژی خورشیدی استفاده می کند و در بهینه سازی مرغداری ها و دامداری ها موثر است.
معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: اگر تولید کنندگان بتوانند از این فضا به درستی استفاده کنند به طور معنی دار بر بهره وری تولید اثر می گذارند.
رکنی گفت: با تقویت بنیه دامداران و مرغداران زمینه بهینه سازی تولید فراهم شده که در این مسیر مرغداران و دامداران هم لازم است در مسیر تولید بهینه گام بردارند تا تولید اقتصادی شود که خوشبختانه این حرکت در بین دامداران ایجاد شده و برای تقویت بنیه آنها به نقدینگی نیاز بود که اخیرا تسهیلاتی متناسب با ظرفیت و نیاز و جمعیت دامی و طیور به استان ها اختصاص داده شده است.
وی عنوان کرد: استان قزوین یکی از استان‌ های مستعد دامپروری است که میانگین تولید شیر آن در کشور جزء استان‌ های برتر است و در این زمینه در صدر جدول کشوری قرار دارد.
مرغ این مسئول با بیان اینکه کشور در تولید گوشت مرغ و تخم‌مرغ به خودکفایی رسیده است، تصریح کرد: خوشبختانه تولید محصولات طیور به گونه ای بوده که در حال حاضر نه تنها به خودکفایی رسیده ایم بلکه به کشورهای همسایه صادرات داشته و هیچ نیازی به واردات گوشت مرغ نداریم.
رکنی در خصوص صادرات محصولات طیور اعلام کرد: ماهانه نزدیک به 10 هزار تن تخم مرغ و 10 هزار تن گوشت مرغ به کشورهای همسایه صادر می شود.
وی در گفت و گو با خبرنگار صبح قزوین، با بیان اینکه اگر در قیمت‌گذاری مرغ نگاه به مصرف‌کننده باشد باید قیمت آن تعادل داشته باشد، بیان کرد: اکنون فعالیت تولید مرغداران مطلوب است و به اندازه کافی مرغ در کشور تولید می‌شود و قیمت این محصول پروتئینی گران نیست.
معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی در خصوص پرداخت یارانه برای جلوگیری از افزایش قیمت شیر تصریح کرد: با تصمیم خیلی خوبی که دولت گرفت برای کمک به تولیدکنندگان و مصرف کنندگان مبلغی به عنوان یارانه شیر پیش بینی شده که به تولیدکنندگان داده شود بدون اینکه در مبلغ نهایی شیر تاثیر گذارد.
شیر رکنی خاطرنشان کرد: برای تامین مرغ و گوشت مردم در ایام عید هیچ مشکلی نداریم زیرا تولید به میزان کافی است و با داشتن تولیدکنندگان فعال در عرصه تولید که چرخه مناسبی را رقم زده اند تمامی گوشت مورد نیاز مردم تامین می شود و چرخه تولید هر روز روان تر از دیروز می چرخد.

وی اضافه کرد:  استمرار، پایداری و اقتصادی کردن تولید از برنامه‌های اصلی وزارت جهاد کشاورزی است.

این مسئول با تاكيد بر ايجاد انگیزه و  نشاط توليد در بين تولید کنندگان  و ایجاد بستري  مناسب و آرام براي افزایش کمیت و کیفیت توليد اذعان داشت : بايد تعاوني و اتحاديه ها با اقتدار بیشتری وارد عمل شوندو قوه هاي اجرايي آنها قوي تر شده تا بتوانند تصميمات قاطع تر و صحيح تري در راستای بهبود صنعت دام بگیرند.

رکنی، بهبود ضريب توليد با يك مديريت منطقي، افزایش عملکرد و بهره وری در تولید گوشت، شیر و سایر فرآورده های پروتئینی، پايين آوردن سن كشتار، پائين آوردن استاندارد وزن كشتار، بالا بردن سطح كيفيت گوشت مرغ توليد و بسته بندي آن را از عوامل پيشرفت تولیدات دامی  کشور برشمرد.

وی در انتها افزود: ساخت و تولید جت هیتر مخصوص مرغداری ها و گلخانه ها، انتشارات تخصصی علوم دامی و دامپزشکی، فرآوری دانه های روغنی، تولید دستگاههای شیردوش ثابت و سیار، تجهیزات دامپروری و کشاورزی، تولید وسایل مرغداری، تولید مکمل ها و کنسانتره، افزودنی های خوراک دام و طیور، آبزیان، طراحی و تولید انواع دستگاه های بسته بندی علوفه و داروهای دامی در این نمایشگاه ارائه شده است.

انتهای پیام/ 3003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان