۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین محرومیت‌زدایی هدف اصلی بسیج سازندگی در اجرای پروژه‌هاست
کد خبر: ۱۸۶۱۸۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۳۰ ساعت: ۹:۳۰ ↗ لینک کوتاه

فرمانده سپاه صاحب‌الامر قزوین:

محرومیت‌زدایی هدف اصلی بسیج سازندگی در اجرای پروژه‌هاست

فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین با تأکید بر اینکه بسیج سازندگی رقیب پیمانکاران پرتلاش نیست، گفت: بسیج سازندگی پروژه‌هایی را انتخاب می‌کند که در مناطق محروم بوده و برای پیمانکاران به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نیست.

محرومیت‌زدایی هدف اصلی بسیج سازندگی در اجرای پروژه‌هاست
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ؛ محمدرضا شاهرخی، در جلسه ستاد عالی پشتیبانی اردوهای جهادی و اقتصاد مقاومتی که شب گذشته(چهارشنبه) در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: گروهی از جوانان این سرزمین با انگیزه برای خدمت‌رسانی به مردم مناطق محروم به آن مناطق می‌روند و قصدشان از این اقدام فقط خدمات‌دهی به مردم است.
وی افزود: حضور این جوانان پرشور و باانگیزه در مناطق محروم و در بین مردم در دل آن‌ها امیدواری ایجاد کرده و نشان می‌دهد که مسؤولان این نظام آن‌ها را فراموش نکرده‌اند.
فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین اضافه کرد: بنابراین مدیران دستگاه‌های اجرایی این استان باید کمک کنند تا این جوانان بهتر به مردم خدمت کرده و بانشاط بیشتری از مناطق محروم بازگردند.
شاهرخی ادامه داد: از سوی دیگر همکاری بیشتر مدیران دستگاه‌های اجرایی برای خدمات‌رسانی جوانانی که در گروه‌های جهادی فعالیت کرده و به مردم مناطق محروم کمک می‌کنند، موجب می‌شود که آن‌ها اهتمام و جدیت را در عملکرد مسؤولان به منظور خدمات‌رسانی به مردم محروم مشاهده کنند.
وی عنوان کرد: اگر این جوانان کم‌محبتی ببینند، بذر ناامیدی در وجودشان کاشته شده و موجب می‌شود که وقتی خودشان در آینده سمتی گرفتند به خوبی به مردم خدمت نکنند.
فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین تصریح کرد: تاکنون دستگاه‌های اجرایی این استان اهتمام و همکاری بسیار خوبی با گروه‌های جهادی بسیج سازندگی داشتند اما هر قدر این اهتمام را افزایش دهیم قطع‌ به یقین اثرات مثبت آن نیز بهتر مشاهده می‌شود.
شاهرخی گفت: دانشجویانی که از دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل می‌شوند بیشتر تمایل دارند که در دستگاه‌ها و ادارات دولتی فعالیت کنند در حالی که ظرفیت دستگاه‌های اجرایی دولتی آنقدر زیاد نیست که تمام این فارغ‌التحصیلان را به‌کارگیری کند.
وی بیان کرد: بنابراین اقتصاد مقاومتی فرصتی را فراهم کرده تا این فرهنگ بین جوانان تحصیل کرده ما رواج پیدا کند که الزام‌آور نیست افراد تحصیل کرده در نهادهای دولتی فعال شوند، بلکه می‌توانند با اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی درآمدزایی داشته و برای خود شغل ایجاد کنند.
فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین افزود: اگر این فرهنگ را در بین جوانان گسترش دهیم قطع‌ به یقین بخش عمده‌ای از مشکل بیکاری جوانان مرتفع می‌شود.
شاهرخی اضافه کرد: برای دست‌یابی به این مهم نیز نیاز است موانع از سر راه جوانان برداشته شده و آنان بتوانند با انگیزه بیشتری در حوزه اقتصاد مقاومتی فعالیت کنند زیرا این افراد در بازپرداخت تسهیلات بانکی نیز سهل‌انگاری نمی‌کنند.
وی با بیان اینکه بحث بازاریابی و فروش محصولات تولید شده در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز حائز اهمیت است، مطرح کرد: نیاز است که تدابیری اتخاذ شود تا روند ثابتی برای فروش محصولات تولید شده در این حوزه داشته باشیم زیرا این امر موجب می‌شود که فعالان این عرصه مشکل و نگرانی بابت فروش محصولات تولیدی خود نداشته باشند.
فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین با تأکید بر اینکه بسیج سازندگی رقیب پیمانکاران پرتلاش نیست، خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی پروژه‌هایی را انتخاب می‌کند که در مناطق محروم بوده و برای پیمانکاران به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نیست.
شاهرخی عنوان کرد: هدف اصلی بسیج سازندگی از اجرای پروژه‌های مختلف در مناطق محروم، محرومیت‌زدایی است و به هیچ عنوان قصد ندارد با پیمانکاران رقابت کند.
وی تشریح کرد: هزاران مهندس در بسیج مهندسین استان قزوین حضور دارند و با حداقل زمان و هزینه پروژه‌های با کیفیتی را در مناطق محروم این استان اجرا می‌کنند زیرا هدفشان این است که به مردم محروم خدمت کرده و امید را در حد توان خود به مردم برگردانند.
فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین تصریح کرد: با این اوصاف هر اندازه دستگاه‌های اجرایی این استان همکاری بیشتری با بسیج سازندگی داشته باشند قطع‌ به یقین فعالیت‌های بسیج سازندگی در مناطق محروم نیز افزایش می‌یابد.
شاهرخی یادآو شد: دشمنان این نظام سعی دارند آن را ناکارآمد نشان دهند اما با وحدت و همدلی که در این مجموعه ایجاد می‌شود، مردم به نظام امیدوارتر می‌شوند
انتهای پیام / 

منبع: فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان